Gad vide om animationen er symbolet på,at virksomheden er ved at falde fra hinanden? Jeg synes eksemplet er fint, kan bare ikke se, hvordan det positivt bidrager med noget til siden.
kunne man ikke tænke sig at bruge den ide på en LÆG I KURV knap?
DET gad jeg altså stadig gerne vide. Der må være nogen ude i den store verden der har testet dette. Hvad med vores egne optimeringseksperter her på Amino?
Det kunne jo evt. være ved mouse over på køb knappen, det kunne være et blinkende "tilbud" eller andet.
Ja der er mange der HADER animationer, MEN er det ikke fuldstændigt ligemeget HVIS de virker?? Personligt vil jeg hellere have en grim webshop der konverterer 5% end en flot der konverterer 2%.....
Animerede gif'er, eller det lidt mere moderne begreb cinemagraps, er faktisk ved at være lidt populært.
Men det er i CTA sammenhænge (altså call to action). Har du en modeblog, så kan man animere (en del) af produktet eller købsknappen.
Man skal kun animere noget hvis det giver mening - og det har brug for fokus. Det er sjældent logoer har den slags behov. Man kan selvfølgelig argumentere for at logo i reklamekampagner der udelukkede tjener at brande virksomheden, kan have glæde af det.
Det at gif'er skulle være så håbløst gammeldags, er jeg ikke helt enig i. Og det kan laves rigtigt lækkert. Prøv fx at se:
Måske et dumt eksempel, men jeg havde fuldstændig droppet at læse Nettos tilbudsavis på nettet, fordi deres indkøbskurve danse rundt, når man vendte en side. Tilsyneladende er de stoppet med det (har lige tjekket :-)), så der er nok andre end mig, der har været irriterede.
Mottoet må være: Du behøver ikke at gøre det, bare fordi du KAN
Jeg kan også huske at rigtig mange banner annoncer er begyndt at være animeret på den ene eller anden måde. Så det bruges helt bestemt.
Men kunne stadig være spændende at se effekten ved fx. at fremhæve 1 produkt på sin side - fx. med "Kundernes favorit" der står og blinker og så se om det giver mere salg af lige den model... eller andet.