Interessant "debat". Jeg overvejede selv et splitsekund at lade mit logo rotere, da det virkede så oplagt og som en "sjov" gimmick. Men min grafiker fik heldigvis hurtigt talt mig fra det :-)
Det ville tage for meget opmærksomhed fra det, som det egentlig handler om.
DET gad jeg altså stadig gerne vide. Der må være nogen ude i den store verden der har testet dette. Hvad med vores egne optimeringseksperter her på Amino?
Det kunne jo evt. være ved mouse over på køb knappen, det kunne være et blinkende "tilbud" eller andet.
Det lader ikke til at vi skal have det testet - eller at nogle synes det er interessant :-)
Havde jeg kunne teste det uden det store besvær, så havde jeg squ gjort det. Jeg er dog lidt i tvivl om hvad er der, jeg vil have skal "røre på sig"..
Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk
Jeg prøvede lige at google animated call to action, og her kommer der en hel del info, og ude i "den store farlige verden" er det altså ikke alle der er lige så pessimistiske når det kommer til animeret / levende call to action knapper, så der er da lidt håb forude.
Spørgsmålet er så om man kan bruge dem på en fornuftig måde og drage fordel af at være de første...
Nu har vi jo set, at det kan gøres ordenligt. Så at kalde det 90ér-agtigt osv. er vel en både og.
Rolige animerede logoer, som vel at mærke er relevante for sidens indhold generer jo ikke nogen - eller i hvert faldt kun et fåtal.
En skriggul snurretop markeret med "KØB" som popper op her og der og alle vegne vil nok irritere de fleste.
Men en animeret "køb her" er (vel) bare en hjælp til kunden.
Mange webshops kører jo også med online support - "Er der noget vi kan hjælpe med". Dét er der vel ingen som vil kalde 90ér-agtigt og helt ude i hampen?
Alt med måde, og gerne på en måde så kunden ser det som en hjælp.