Jeg har skrevet herinde flere gange de sidste par år, for at bede om gode råd til hvordan jeg optimere alt omkring min shop www.colorstones.dk . Jeg har lyttet og fulgt alle de gode råd jeg har fået herinde...ny optimeret shop...nyligt også nye fotos af vores smykker....men stadig kun et salg på 3-4000kr som kun dækker udgifterne til drift og adwords som heller ikke kører optimalt......over 600 likes på facebook som intil videre intet salg har genereret.....hvad pokker gør jeg galt mvh søren fra www.colorstones.dk |
kjeldtoftolesen:adwords som heller ikke kører optimalt
Står du selv for AdWords eller har du en freelancer/bureau til at hjælpe dig?
kjeldtoftolesen:over 600 likes på facebook som intil videre intet salg har genereret
Hvordan ved du, at Facebook ikke har genereret noget salg? Nu er jeg ikke nogen Facebook ekspert, men en mulighed kunne være at lave lidt om på strategien i forhold til nu, som du siger ikke virker. Lyt evt. til disse to podcasts med Thomas Bigum. Podcast 1 og Podcast 2.
kjeldtoftolesen:hvad pokker gør jeg galt
SEO
En mulighed for at få flere besøgende kunne være at arbejde mere med søgemaskineoptimering.
Skriv gode sidetiler på forsiden, kategorisiderne og produktsiderne.
Få mere tekst ind på forsiden, kategorisiderne og produktsiderne.
Skriv unikke tekster til alle produkter. Her har du bare kopieret teksteren ind på de forskellige produkter: Google søgning
Vedrørende filtreringsfunktionen tror jeg, at du kan være ude i noget duplicate content problem. Se evt. " target="_blank">denne video.
Få nogle flere backlinks. Som det er lige nu, har du ca. 110 indgående links.
Affiliate
Nu ved jeg ikke, om du gør brug af affiliate. Men du kan få andre til at sælge dine produkter hvorimod de får en %-del, som du selv sætter i provision. Kig evt. på Partner Ads.
Optimering af selve shoppen
Mit umiddelbare førstehåndsindtryk er positivt, men der er nogle ting jeg vil påpege.
Jeg tror, at folk er vant til, at logoet er øverst i venstre hjørne. Mange bruger det til at komme tilbage til forsiden. Det kan være lidt irreterende med den nuværende placering af logoet.
Jeg ville lave et menupunkt lige før "Swarovski smykker", der hedder "Forside" og bare linker til forsiden.
Undrer mig lidt over Facebook knappen. Hvorfor skal jeg lige logge ind via Facebook?
Jeg ved ikke, om mange ved, hvad "Ædelmetal Kontrollen" går ud på? Men en mulighed kunne være at ændre ankerteksten til "Godkendt kvalitet" e.l, så flere forstår det?
Jeg ville lave søgefunktionen mere synlig. Lav den lidt større. Få en "Søg nu" knap også. Og så søgefunktionen lidt længer op, så den ikke "hænger" fast i sliden.
Jeg savner nogle "Kontakt os" og "Om os" links i toppen på siden.
Undrer mig lidt over, at der står "Køb nu" på alle billederne. Der burde hellere stå "Se udvalg" e.l?
Billedet i bunden... Jeg kan ikke se, hvad der står på den øverste linje. Og hvorfor skal jeg nu igang med at læse en rapport? Skriv det i et sprog, som kunderne forstår.
Jeg savner firmanavn, adresse, e-mail adresse, telefonnummer, cvr-nummer etc. i bunden i stedet for "alle rettigheder reserveret af cmsexperten".
På om os siden savner jeg et billede af dem, der står bag shoppen. Eller en kort video, der præsenterer ejerne og butikken.
Det er positivt, at du har en mobilversion også.
"Senest viste varer" i højre siden ville jeg få væk.
Lav din "Køb" knap på produktsiderne meget større og evt. i en anden farve, så de er meget mere synlige. Lav også teksten om til "Læg i kurv" i stedet for "Køb".
Jeg synes designet fremstår, som produkter med god kvalitet. Slogan, der hedder "Eksklusiv smykke butik", flotte produktbilleder og "18 karats hvidguld", men så en vejl. udsalgspris på 595 kr og så er ringen nedsat til 345 kr, det får mig bare til at tænke, hvorfor dælen er produkterne nedsatte så meget. Hvis vejl. udsalgspris var 595 kr og ringen var nedsat til 549 kr kunne jeg måske forstå det.
Giv mig en grund til at melde mig til nyhedsbrevet. Hvad får jeg ud af det? Ændr også teksten "Tilmeld" til "Modtag gratis tips", "Deltag i konkurrencen" eller lignende.
I checkout flowet ville jeg fjerne headeren og footeren. Fjern altså alt det, som er unødvendigt her, og som kan få kunden væk fra siden.
Skal du absolut bruge telefonnummer?
Gratis fragt, det bør du gøre meget mere synligt på alle sider.
Også gratis fragt til Færøerne, Grønland, Sverige og Norge. Imponerende, hvis du kan nedsætte produkterne så meget, have udgifter til Google AdWords, have gratis fragt og samtidig have avance tilbage.
Noget i den her stil ville jeg ændre forsiden til: http://imagepng.com/OF (du skal selvfølgelig ikke kopiere indkøbskurven, som er fra min webshop :))
Du kan også investere nogle penge i et par brugertests af din webshop: http://brugertest.nu/
Håber du kunne bruge det :)