Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webshop stadig ikke optimal

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skrevet herinde flere gange de sidste par år, for at bede om gode råd til hvordan jeg optimere alt omkring min shop www.colorstones.dk . Jeg har lyttet og fulgt alle de gode råd jeg har fået herinde...ny optimeret shop...nyligt også nye fotos af vores smykker....men stadig kun et salg på 3-4000kr som kun dækker udgifterne til drift og adwords som heller ikke kører optimalt......over 600 likes på facebook som intil videre intet salg har genereret.....hvad pokker gør jeg galt mvh søren fra www.colorstones.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kjeldtoftolesen:
adwords som heller ikke kører optimalt

Står du selv for AdWords eller har du en freelancer/bureau til at hjælpe dig?

kjeldtoftolesen:
over 600 likes på facebook som intil videre intet salg har genereret

Hvordan ved du, at Facebook ikke har genereret noget salg? Nu er jeg ikke nogen Facebook ekspert, men en mulighed kunne være at lave lidt om på strategien i forhold til nu, som du siger ikke virker. Lyt evt. til disse to podcasts med Thomas Bigum. Podcast 1 og Podcast 2.

kjeldtoftolesen:
hvad pokker gør jeg galt

SEO

En mulighed for at få flere besøgende kunne være at arbejde mere med søgemaskineoptimering.

Skriv gode sidetiler på forsiden, kategorisiderne og produktsiderne.

Få mere tekst ind på forsiden, kategorisiderne og produktsiderne.

Skriv unikke tekster til alle produkter. Her har du bare kopieret teksteren ind på de forskellige produkter: Google søgning

Vedrørende filtreringsfunktionen tror jeg, at du kan være ude i noget duplicate content problem. Se evt. " target="_blank">denne video.

Få nogle flere backlinks. Som det er lige nu, har du ca. 110 indgående links.

Affiliate

Nu ved jeg ikke, om du gør brug af affiliate. Men du kan få andre til at sælge dine produkter hvorimod de får en %-del, som du selv sætter i provision. Kig evt. på Partner Ads.

Optimering af selve shoppen

Mit umiddelbare førstehåndsindtryk er positivt, men der er nogle ting jeg vil påpege.

Jeg tror, at folk er vant til, at logoet er øverst i venstre hjørne. Mange bruger det til at komme tilbage til forsiden. Det kan være lidt irreterende med den nuværende placering af logoet.

Jeg ville lave et menupunkt lige før "Swarovski smykker", der hedder "Forside" og bare linker til forsiden.

Undrer mig lidt over Facebook knappen. Hvorfor skal jeg lige logge ind via Facebook? 

Jeg ved ikke, om mange ved, hvad "Ædelmetal Kontrollen" går ud på? Men en mulighed kunne være at ændre ankerteksten til "Godkendt kvalitet" e.l, så flere forstår det?

Jeg ville lave søgefunktionen mere synlig. Lav den lidt større. Få en "Søg nu" knap også. Og så søgefunktionen lidt længer op, så den ikke "hænger" fast i sliden.

Jeg savner nogle "Kontakt os" og "Om os" links i toppen på siden.

Undrer mig lidt over, at der står "Køb nu" på alle billederne. Der burde hellere stå "Se udvalg" e.l?

Billedet i bunden... Jeg kan ikke se, hvad der står på den øverste linje. Og hvorfor skal jeg nu igang med at læse en rapport? Skriv det i et sprog, som kunderne forstår.

Jeg savner firmanavn, adresse, e-mail adresse, telefonnummer, cvr-nummer etc. i bunden i stedet for "alle rettigheder reserveret af cmsexperten".

På om os siden savner jeg et billede af dem, der står bag shoppen. Eller en kort video, der præsenterer ejerne og butikken. 

Det er positivt, at du har en mobilversion også. 

"Senest viste varer" i højre siden ville jeg få væk.

Lav din "Køb" knap på produktsiderne meget større og evt. i en anden farve, så de er meget mere synlige. Lav også teksten om til "Læg i kurv" i stedet for "Køb".

Jeg synes designet fremstår, som produkter med god kvalitet. Slogan, der hedder "Eksklusiv smykke butik", flotte produktbilleder og "18 karats hvidguld", men så en vejl. udsalgspris på 595 kr og så er ringen nedsat til 345 kr, det får mig bare til at tænke, hvorfor dælen er produkterne nedsatte så meget. Hvis vejl. udsalgspris var 595 kr og ringen var nedsat til 549 kr kunne jeg måske forstå det.

Giv mig en grund til at melde mig til nyhedsbrevet. Hvad får jeg ud af det? Ændr også teksten "Tilmeld" til "Modtag gratis tips", "Deltag i konkurrencen" eller lignende.

I checkout flowet ville jeg fjerne headeren og footeren. Fjern altså alt det, som er unødvendigt her, og som kan få kunden væk fra siden.

Skal du absolut bruge telefonnummer?

Gratis fragt, det bør du gøre meget mere synligt på alle sider.

Også gratis fragt til Færøerne, Grønland, Sverige og Norge. Imponerende, hvis du kan nedsætte produkterne så meget, have udgifter til Google AdWords, have gratis fragt og samtidig have avance tilbage.

Noget i den her stil ville jeg ændre forsiden til: http://imagepng.com/OF (du skal selvfølgelig ikke kopiere indkøbskurven, som er fra min webshop :))

Du kan også investere nogle penge i et par brugertests af din webshop: http://brugertest.nu/ 

Håber du kunne bruge det :)

Fra Århus c
Tilmeldt 25. Jun 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Malniko Skrevet kl. 08:22

Nu er meget af det tekniske blevet nævnt, jeg tænker på hvor jeres produkter differentierer sig fra jeres konkurrenters? Tror at i skal finde en måde at skille jer ud på, så i opbygger et brand, for mig at se kunne jeg købe "næsten" de samme smykker andre stæder. Så jeg synes at i skal finde noget der er jeres helt egen stil.

Tilmeldt 16. Nov 10
Skrevet kl. 16:14

Hej Jan

Tak for dit svar og analyse af shoppen.

Flere ting jeg bestemt vil tage til efterretning og få rettet

Mvh Søren

Tilmeldt 16. Nov 10
Skrevet kl. 14:48

Vi har nu fået ændret en del af de fejl/mangler på www.colorstones.dk  vi blev gjort opmærksom på herinde.

Bla ny indkøbs kurv. grønne call to action knapper trustpilot/adwish / ny menu i toppen osv /ændret text fra køb til læg i kurv

Syntes selv det ser helt godt ud men vil gerne hører andres mening !!!!!

Mvh Søren Olesen / www.colorstones.dk

Fra Suldrup
Tilmeldt 6. Aug 13
Indlæg ialt: 171
Fra  BOXIT Skrevet kl. 15:02

Sidder du og ændrer i designet nu? Jeg har lige været inde for at kigge, og pludseligt ændrede alt sig. Så ved ikke helt hvad du vil have feed-back på... Det som jeg startede med at se, eller sådan som det ser  ud lige nu.

Tilmeldt 16. Nov 10
Skrevet kl. 15:09

Det kan godt være vores mand lige var inde og ændre noget....lige pt ser siden ok ud

Fra Suldrup
Tilmeldt 6. Aug 13
Indlæg ialt: 171
Fra  BOXIT Skrevet kl. 15:31

Det var mig der var kommet til at klikke på mobil version. Pas lidt på med at have to så forskellige designs. Hvis jeg regnede med at jeg skulle besøge jeres shop, og prøvede fra min mobil, hvor siden havde så tilpas anderledes farver, ville jeg tro at jeg var havnet det forkerte sted.

På forsiden vil i ikke fortælle mig hvad produkterne koster før jeg holder musen over billederne. Det giver ikke et særligt godt overblik.

Kommer jeg til indkøbskurven springer der 5 grønne knapper op i hovedet. Det ser rodet ud, og nu skal jeg til at lede efter hvilken knap jeg skal klikke på.

Når jeg kommer til at skulle indtaste navn, adresse mm. bliver jeg overfyldt med informationer i et rodet desing. Jeg kunne forestille mig at der kunne falde en del fra her.

Og så syntes jeg at i skulle få fjernet jeres mumletekst. Kom jeg til en webshop hvor jeg fandt mumletekst ville jeg forlade shoppen med det samme.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)