Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unge iværksættere bogføring?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 113
Fra  Ventora Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer 

Jeg skal sammen med en kammerat til at starte virksomhed, hvor vi udvikler hjemmesider til folk. Til at starte med skal vi ikke CVR registreres da vi ikke regner med at tjene over 50.000 det første år. 

Vores virksomhed har en bankkonto tilknyttet hvor vores betaling bliver overført til. Fra denne konto skal vi have løn, men samtidig skal der være nogle penge tilbage til virksomhedens egenkapital. Mit spørgsmål er så, hvordan skal jeg opgive det til SKAT?

Er det kun vores løn jeg skal opgive til SKAT så de kan trække det på vores frikort eller hvordan?

Webudvikler med kompetencer indenfor .NET og MS SQL

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 17:30

I skal ændre jeres forskudsopg for 2013 med det forventede overskud i regner med at få nar året er slut.

Men jeg tror ikke i behøver at ændre noget da halvdelen af året er gået, og så betale den ekstra skat i forehåbenlig får for så har i overskud.

Hvor mange penge i hæver i banken er skat ligeglad med, da i betaler skat af overskudet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rune:
Er det kun vores løn jeg skal opgive til SKAT så de kan trække det på vores frikort eller hvordan?
Nej det er jeres overskud I skal opgive til skat i princip i udvidet selvangivelse og forskud - men jeg vil sige I også bare kan opgive hver jeres andel af overskuddet i rubrik 12 og udgifterne i rubrik 29 - og ikke ha flere udgifter end indtægter = ikke ha underskud

Så vil i hvis I forskudsregistrerer lidt der, få betalt skatten automatisk - I kan også vente til selvangivelsen næste år (og måske skat kunne tro I ville arbejde sort - men næppe hvis I selvangiver det hurtigt i 2014) - så får i lidt strafrente på for ikke at ha betalt skatten under 2013 - men først og fremmest skal I være klar over beløbet, så afsæt 44%-% af jeres overskud = indtægter minus skattemæssige udgifter (generelt alle som kom fordi I var tvunget at ha dem for at få indtægterne) og gem det - så har I til skatten - så længe fortjenesten er mindre end jeres frikort er det 0 % men det vil gi sig selv hvis I forskudregistrer hvad I venter at tjene

Der er ikke noget der hedder løn for jer - kun overskud til skat - hvad I selv hæver er ligemeget - for hæver i mere end overskuddet, ja så må det være penge i skylder væk, og det skal man ikke af med skat for

Husk I skal være ret sikre på ikke at omsætte for - SÆLGE FOR - IKKE TJENE - mere end 50.000 kr på 12 løbende måneder i træk (uanset kalenderår) for så vil i risikere at skulle af med moms af hele salget + tilsvarende bod for ikke at ha momsregistreret - Så omsætte og ikke så absolut ikke vente over 50.000 på 12 lbd mdr - læs evt MOMSREGISTRINGS PLIGT

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 20:14
Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 113
Fra  Ventora Skrevet kl. 22:40

firma-dyr:

Få dog et CVR-nummer. Så kan i trække indgående moms fra, når I køber ting til firmaet. Og I skal jo alligevel lave en eller form for regnskab.

/Kjeld

Hej

Grunden til at vi ikke vil have CVR nummer til at starte med, er at vi begge er under 18 og derfor umyndige. Hvis vi øsnker CVR nummer skal der sendes et brev til statsforvaltningen. Da vi jo er umyndige er det vores forældre som skal med ind over og skrive under på at de hæfter for evt. gæld osv. og når alt dette så er på plads, er det ikke engang sikkert at vi kommer til at få en godkendelse til at drive virksomhed som umyndige. 

Derfor venter vi og ser tiden an og bliver der grundlag for at blive CVR registreret ansøger vi selvfølgelig. Hvis vi kommer til at have et overskud på over 50.000 skal vi jo registreres, vi mener at det må være lettere at blive registreret når man kan forelægge statsforvaltningen at det er en virksomhed som allerede kører med overskud. 

Men jeg er da bestemt enig med dig i at det er meget fordelagtigt at være CVR registreret. 

Hilsen Rune

Webudvikler med kompetencer indenfor .NET og MS SQL

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 22:46

Med hensyn til at få CVR som umyndig er det stort set ikke et problem. For et år siden var jeg som 16-årig igennem samme proces, der samlet set måske tog en måned, og jeg skulle bare lave en lille ansøgning os så skulle mine forældre skrive under. Jeg laver også hjemmesider.

Den branche har en fordel da I stort set kun har indtægter - det er jeres tid, I sælger. Derfor kan jeg kun anbefale jer at give det et forsøg - jeg kan selvfølgelig ikke garantere, at I bliver godkendt, men med et firma der nærmest er garanteret at give overskud, burde det være nemt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:47

Rune:
Derfor venter vi og ser tiden an og bliver der grundlag for at blive CVR registreret ansøger vi selvfølgelig. Hvis vi kommer til at have et overskud på over 50.000 skal vi jo registreres

bare i har forstået, at I ikke kan sælge for 50.000 uden moms på mindre end 12 mdr - og så registrere for moms og køre videre - det vil med stor sandsynlighed medføre, at I skal af med moms af de første 50 t som i solgte uden moms + samme beløb i bod. De 50 t er som det vil ha fremgået af link, ikke et bundfradrag, men et beløb hvor man skal registrere når man kan formodes at kunne komme over

Jeg siger normalt, ved ca 3000 i salg per måned og et salg der langsomt stiger, SKAL man registrere, da man ellers kunne ha forudset, at det ville blive over 50 t på 12 mdr i træk - og som sagt tidl. hold op med at tale overskud - det er OMSÆTNING og der er pokker til forskel, man kan sælge for 50.000 og ha overskud på 0 kr for den sags skyld

det er en dyr fejl at begå at tro man har en bundgrænse på 50 t og at det er overskud det drejer sig om.

Bortset fra det, så held og lykke med salget i alle fald

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)