Hej Casper.
Du er velkommen til at kontakte Balle Dyreklinik i Silkeborg - hun tager normalt telefonen, også om søndagen.
VH. HelePlanter.dk
Hej Casper. Du er velkommen til at kontakte Balle Dyreklinik i Silkeborg - hun tager normalt telefonen, også om søndagen. VH. HelePlanter.dk |
IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.
Det ligner en 7-8 ugers killing, måske 9. Kattene skal nok finde ud af det. Hunkatten skal lige vænne sig til situationen, det er det mest sandsynlige, selv om der aldrig er garanti for idyl. Kogt fisk, stegt lever i små bitte bidder, mælk/vand. Det ville jeg give den - og selvfølgelig stadig konsultere dyrlægen... |
Vi (min kæreste og jeg) har selv været ude for samme situation. Vi har tre katte her i huset, og den ene fandt vi ved en rasteplads da den var omkring 4 uger gammel. Det er vigtigt du giver den erstatnings mælk til katte. Det kan købes i Petworld, Maxizoo osv. Alm mælk og vand dur ikke, for det er nu den skal vokse. Derudover er det vigtigt den får det mindst hver tredje time, også om natten, hvertfald 3 uger endnu på baggrund af dens størrelse på billedet. Derefter kan i vænne den til at komme på tør og våd kost. Vi håber det bedste for den lille :). |
Forresten så vil jeg tro den er ca 5 uger gammel, det passer med killingens størrelse. |
Husk dog, at katte helst ikke må få "almindeligt" mælk, da der er mange der ikke kan tåle/omsætte det, og derfor kan blive dårlige af det, selvom de elsker smagen af det |
Er dens øjne rent blå? Og bevæger den sig sikkert eller usikkert omkring? Kan du have den inde i 2 hænder? Jeg synes det er svært at vurdere alderen ud fra fotoet, fordi den strittende pels kan snyde, specielt fordi den er fundet. |
Hej Casper. Vi har før haft nødstedte katte på besøg. To af dem blev boende Forrige vinter fik vi besøg af en udsultet kat. Den blev hentet af Dyrenes Beskyttelses lokale kredsformand, som sørgede for, at den blev anbragt hos det nærmeste internat. Det er jo også den "risiko" at den stjæler hjerterne fra jer, og at i derfor beholder den Held og lykke. Mvh. John. Ps. Til alle katteejere - I har selvfølgelig øremærket dem - ikke sandt? Jeg fandt en kat så sent som i sidste uge, der kunne komme tilbage til dens ejer p.g.a. øremærket. |
Tusind tak for alle svarene :-).
|
|