Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alder og håndtering af efterladt killing

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Kan i hjælpe mig med at aldersbestemme denne lille størrelse? Det er en fundet udsmidningskilling. 

.

Han (formoder jeg) er rykket ind hos os, selvom vores (eneste) hunkat ikke er helt tilfreds med situationen. Hun virker bange for killingen, og gemmer sig. Jeg tror hun ser killingen som en fare, da der typisk i naturen, vil være en meget hidsig og kampivrig "mor" lige i nærheden. Killingen har flere gange søgt kontakt, men er blevet afvist med knurren og hvæs. Vores hunkat lader dog killingen bevæge sig frit, og observerer fra et hjørne i stuen. 

Jeg rykker til dyrlæge med ham i morgen, men har svært ved at gennemskue hvorfor noget kost jeg skal giv indtil da, og generelt hvordan jeg ellers skal håndtere situationen. Umiddelbart er min tanke at lade kattene finde ud af det selv, så længe at de ikke flår hinanden til blods.  

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 20:11

Hej Casper.

Du er velkommen til at kontakte Balle Dyreklinik i Silkeborg - hun tager normalt telefonen, også om søndagen.

VH. HelePlanter.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25

Det ligner en 7-8 ugers killing, måske 9.

Kattene skal nok finde ud af det. Hunkatten skal lige vænne sig til situationen, det er det mest sandsynlige, selv om der aldrig er garanti for idyl.

Kogt fisk, stegt lever i små bitte bidder, mælk/vand. Det ville jeg give den - og selvfølgelig stadig konsultere dyrlægen...

Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:39

Vi (min kæreste og jeg) har selv været ude for samme situation. Vi har tre katte her i huset, og den ene fandt vi ved en rasteplads da den var omkring 4 uger gammel.

Det er vigtigt du giver den erstatnings mælk til katte. Det kan købes i Petworld, Maxizoo osv. Alm mælk og vand dur ikke, for det er nu den skal vokse. Derudover er det vigtigt den får det mindst hver tredje time, også om natten, hvertfald 3 uger endnu på baggrund af dens størrelse på billedet. Derefter kan i vænne den til at komme på tør og våd kost.

Vi håber det bedste for den lille :).

Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:41

Forresten så vil jeg tro den er ca 5 uger gammel, det passer med killingens størrelse.

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 20:50

Husk dog, at katte helst ikke må få "almindeligt" mælk, da der er mange der ikke kan tåle/omsætte det, og derfor kan blive dårlige af det, selvom de elsker smagen af det

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05

Er dens øjne rent blå? Og bevæger den sig sikkert eller usikkert omkring? Kan du have den inde i 2 hænder?

Jeg synes det er svært at vurdere alderen ud fra fotoet, fordi den strittende pels kan snyde, specielt fordi den er fundet.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 21:30

Hej Casper.

Vi har før haft nødstedte katte på besøg. To af dem blev boende Smile

Forrige vinter fik vi besøg af en udsultet kat. Den blev hentet af Dyrenes Beskyttelses lokale kredsformand, som sørgede for, at den blev

anbragt hos det nærmeste internat.

Det er jo også den "risiko" at den stjæler hjerterne fra jer, og at i derfor beholder den Big Smile

Held og lykke.

Mvh. John.

Ps. Til alle katteejere - I har selvfølgelig øremærket dem - ikke sandt?

Jeg fandt en kat så sent som i sidste uge, der kunne komme tilbage til dens ejer p.g.a. øremærket.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:44

Tusind tak for alle svarene :-).

Poul Madsen:

Er dens øjne rent blå? Og bevæger den sig sikkert eller usikkert omkring? Kan du have den inde i 2 hænder?

Jeg synes det er svært at vurdere alderen ud fra fotoet, fordi den strittende pels kan snyde, specielt fordi den er fundet.

Han er for stor til to hænder, men ikke meget. Han bevæger sig ganske fornuftigt, omend jeg godt kan spore en smugle usikkerhed. 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 21:46

99Thomas:

Vi (min kæreste og jeg) har selv været ude for samme situation. Vi har tre katte her i huset, og den ene fandt vi ved en rasteplads da den var omkring 4 uger gammel.

Det er vigtigt du giver den erstatnings mælk til katte. Det kan købes i Petworld, Maxizoo osv. Alm mælk og vand dur ikke, for det er nu den skal vokse. Derudover er det vigtigt den får det mindst hver tredje time, også om natten, hvertfald 3 uger endnu på baggrund af dens størrelse på billedet. Derefter kan i vænne den til at komme på tør og våd kost.

Vi håber det bedste for den lille :).

Det undrer mig meget at fraråde at give katte mælk og især fløde når de er små. I min norske familie der bor på landet har der altid været mange katte og de har altid fået fløde og ikke taget skade af det. De spiser også gerne rå fisk (hevet lige op af havet), som mange også fraråder. Måske skyldes det at disse katte lever mere vildt og derfor kan tolerere mere. Kogt fisk eller kogte, pillede rejer er i hvert fald noget som alle katte sætte pris på. Tørfoder og whiskas findes jo ikke i naturen. Katte er hårdføre og med den størrelse som killingen der har, vil jeg tro den er ude over ammealderen eller lige på grænsen.
Men en god ide at tjekke med dyrlægen.
Side 1 ud af 3 (23 indlæg)