Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alder og håndtering af efterladt killing

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John J:
Det er jo også den "risiko" at den stjæler hjerterne fra jer, og at i derfor beholder den Big Smile

Det var planen :-)

Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:58

Erik Hamre:

99Thomas:

Vi (min kæreste og jeg) har selv været ude for samme situation. Vi har tre katte her i huset, og den ene fandt vi ved en rasteplads da den var omkring 4 uger gammel.

Det er vigtigt du giver den erstatnings mælk til katte. Det kan købes i Petworld, Maxizoo osv. Alm mælk og vand dur ikke, for det er nu den skal vokse. Derudover er det vigtigt den får det mindst hver tredje time, også om natten, hvertfald 3 uger endnu på baggrund af dens størrelse på billedet. Derefter kan i vænne den til at komme på tør og våd kost.

Vi håber det bedste for den lille :).

Det undrer mig meget at fraråde at give katte mælk og især fløde når de er små. I min norske familie der bor på landet har der altid været mange katte og de har altid fået fløde og ikke taget skade af det. De spiser også gerne rå fisk (hevet lige op af havet), som mange også fraråder. Måske skyldes det at disse katte lever mere vildt og derfor kan tolerere mere. Kogt fisk eller kogte, pillede rejer er i hvert fald noget som alle katte sætte pris på. Tørfoder og whiskas findes jo ikke i naturen. Katte er hårdføre og med den størrelse som killingen der har, vil jeg tro den er ude over ammealderen eller lige på grænsen.
Men en god ide at tjekke med dyrlægen.

Mange katte har laktose allergi, derfor er der en stor chance for at killingen ikke kan tåle mælk, fløde osv. Det vil være dumt at risikere at killingen bliver syg hvis det er tilfældet. Derfor skal man bruge erstatningsmælk, det fås som et pulver man blot blander op.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:12

99Thomas:

Erik Hamre:

99Thomas:

Vi (min kæreste og jeg) har selv været ude for samme situation. Vi har tre katte her i huset, og den ene fandt vi ved en rasteplads da den var omkring 4 uger gammel.

Det er vigtigt du giver den erstatnings mælk til katte. Det kan købes i Petworld, Maxizoo osv. Alm mælk og vand dur ikke, for det er nu den skal vokse. Derudover er det vigtigt den får det mindst hver tredje time, også om natten, hvertfald 3 uger endnu på baggrund af dens størrelse på billedet. Derefter kan i vænne den til at komme på tør og våd kost.

Vi håber det bedste for den lille :).

Det undrer mig meget at fraråde at give katte mælk og især fløde når de er små. I min norske familie der bor på landet har der altid været mange katte og de har altid fået fløde og ikke taget skade af det. De spiser også gerne rå fisk (hevet lige op af havet), som mange også fraråder. Måske skyldes det at disse katte lever mere vildt og derfor kan tolerere mere. Kogt fisk eller kogte, pillede rejer er i hvert fald noget som alle katte sætte pris på. Tørfoder og whiskas findes jo ikke i naturen. Katte er hårdføre og med den størrelse som killingen der har, vil jeg tro den er ude over ammealderen eller lige på grænsen.
Men en god ide at tjekke med dyrlægen.

Mange katte har laktose allergi, derfor er der en stor chance for at killingen ikke kan tåle mælk, fløde osv. Det vil være dumt at risikere at killingen bliver syg hvis det er tilfældet. Derfor skal man bruge erstatningsmælk, det fås som et pulver man blot blander op.

Jeg tror nu mere det gælder for voksne katte. Killinger kan bedre nedbryde laktose. Desuden tror jeg måske der er forskel på pasteuriseret mælk og så rå, frisk mælk, fløde og fx yoghurt. Nu er vi nordboere jo også blandt de eneste der rigtig kan drikke mælk uden at blive dårlige af det, så det er næppe helt utænkeligt at vores katte også kan, når nu de har iblandt os så længe. Men med diverse racekatte fra udlandet er det jo ikke til at sige, så du har nok ret i at det er bedst ikke at tage nogle chancer. Jeg vil nok alligevel tro at en lille smule fløde kan være godt til killinger der ellers ikke spiser fordi der er så mange kalorier og relativt lav laktose.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:32

Jeg synes, det er svært at sige, om den må få mælk, fløde eller vand eller skal have mælkeerstatning.

Mange killinger i tidens løb er vokset op med mælk - jeg skal nok lade være med at sige, at mælk er det rigtige. Jeg surfede Kattens Værns, men kunne ikke lige finde noget om fundne killinger og føde.

Mht. hvor gammel den er, så kan den godt være yngre end de 7-8 uger, jeg foreslog. Er øjnene rent blå er den mindre end 6-7 uger - så vidt jeg husker. Når de begynder at blive gule, er killingen 7-8 uger.

Hvis den stolprer usikkert omkring, er den næppe mere end 5-6 uger. Hvis den snuser nysgerrigt omkring og galoperer nu og da, er den ældre. Hvis den drøner op i gardinerne, vælter lamper og angriber hunden, er den gammel nok! En ren terrorist! :-)

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:10

Ja jeg ville også gætte på omkring 8 uger gammel killing.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:12

Hvis i vil beholde den så husk ormekur og vaccination hurtigst muligt, da i jo ikke ved om den har fået det.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:20

Jens Andersen:
Hvis i vil beholde den så husk ormekur og vaccination hurtigst muligt, da i jo ikke ved om den har fået det.

Han får alle de software updates der hører sig med :-).

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 11:08

Vi fandt i sidste uge en lille forfrossen harekilling, på plænen foran vores bygning og ringede til en dyrelæge..
Dyrlægen fortalte os, at man kan ringe 1812 til dyrenes beskyttelse, når man finder et dyr i nød.
Så sørger de for afhentning eller fortæller dig hvor du kan indlevere den.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 11:18

"Det er misforstået godhed at give katten mælk, da mælken kan give katten diarré. Katte mangler et enzym, som kan nedbryde mælkesukkeret. Derimod kan du give katten syrnede mælkeprodukter som ymer og kvark, en blanding af fløde 13 og vand eller en speciel kattemælk, som fås i handlen, hvis du synes, at den skal have et supplement en gang imellem."

Nappet fra http://bonniedyrecenter.dk/katte/praktisk-info/madernaering/

Jo højre fedtindhold i mælkeproduktet des bedre! Vores kat elsker flødeskum på dåse! Vel at mærke den der er lavet af 38% ren fløde uden sukker!

Men lad nu din dyrlæge komme med alle de gode anbefalinger - og held og lykke til det lille pus.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 11:24

Men pas på med at give den torsk frisk fra havet! Da der kan være en parasit orm i torsken der ihvertfald kan drive hunde til vanvid (p.ga. at den sætter sig i hjernen) men... fuck den er sød jeg ville ønske jeg kunne adoptere den men det kan jeg desværre ikke da der er en astmatiker i min husstand :-(

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)