Hejsa Jeg har lige fået min første ansat, dog kun 20 timer i ugen, da der ikke er helt nok og lave til 2 mand endnu.. Jeg har enkeltmandsvirksomhed indenfor autobranchen. Hvad er der lige mere jeg skal huske og få styr på?? -Lovpligtigt iht. værksteds bekendtgølesen (eller hvad den nu hedder) -Ansættelses kontrakt, 2 eksemplarer -Lovpligtig forsikring til medarbejder -Lønseddel månedslønnet,ATP, Feriepenge, Pension, Arbejdstøj mm. -Ændre hos virk.dk mht. ansatte Hvordan med min løn og skat/moms, vil det ændre sig? Jeg har en revisor som laver mit momsregnskab, årsopgørelse og div. På forhånd tak Flying |
Udbetaler du løn til din medarbejder, skal du også lave en lønseddel og der er specifikke krav til den, hvis ikke du har helt styr på disse krav, så læs mere i wikien - hvad er kravene til en lønseddel.