Hej. Jeg har den seneste uges tid kørt en kampagne hos Facebook, hvor der i snit kommer 25 klik fra - skriver Facebook altså. Men, når jeg aflæser Google Analytics (GA), er tallene slet ikke de samme. Besøgstallene fra Facebook er væsentligt lavere, når jeg kigger på GA. Eks. 19-06 : Facebook = 26 - GA (Facebook.com / referrel) = 7 Det mønster er det samme for hele kampagne-perioden. Spørgsmålet er, om Facebook pumper klik op så de hele tiden når mit budget, eller om det er GA, der aflæses forkert. En helt tredje mulighed er fejl i sporring. Nogle bud på denne? |
Nej, der vil altid være en forskel. Årsagen er blot, at forskellige systemer tracker forskelligt.
Så når du får oplyst trafikvolumen fra fx. Eniro, Pricerunner, Facebook, AdWords og andre betalte trafikkilder, så vil disse tal som regel være en del højere end tallene fra din egen Analytics.
Lidt om forskellen i trafikvolumen i AdWords og Analytics - http://www.amino.dk/blogs/webanalytiker/archive/2011/01/18/hj-198-lp-min-adwords-og-analytics-giver-forskellige-data.aspx
Mvh.
Johannes