Både og - nogle udbydere hoster deres egen side eksternt - andre gør det på samme infrastruktur (netværk f.eks.).
Connectivity til omverdenen, hvis du har en side der skal være global er meget vigtigt, at være connected direkte til AMS-IX (Amsterdam) som vi er, eller DE-CIX (Tyskland), som andre er, kan give en forbedring i responsetid på et netværksplan.
Dog selvom en server, eller netværk er utrolig hurtigt, kan ens side stadig være langsom - dette kan være grundet af dårlig kode, plugins, etc, og mange gange, at forbedre disse kan give en stor fordel.
Vi hoster nogle kunder som har besøgende fra 60-80% af verdenen, men bare fordi vi har det, betyder ikke at en host i Danmark, eller andre steder, ikke kan hoste siden. - I sidste ende, skal du tage den host, du syntes der er mest intressant, og passer dine behov bedst, både når man tænker i features, kvalitet (hastighed etc), og pris.
Alle hosts passer ikke til alle kunder. Du kan altid give webhosting.dk en prøve f.eks, det er kun én enkelt krone du mister. Hvis du ikke kan lide dem, har du altid muligheden for at finde noget andet.
Jeg kan give en del tips til optimering af hjemmesider på et verdensplan - da det er det jeg arbejder med til dagligt også - så du kan altid sende en mail på lucas @ lucasrolff.com - hvis du har nogle spørgsmål, jeg vil med glæde svare, uanset hvad host du vælger