Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisættelse på IT-support

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er pt igang med at oprette et IT-konsulent firma lydene navnet KSHData, mit poblem er at jeg skal havde lavet et overskueligt budget for min egen skyld.

Firmaet henvender sig til små og mellemstore firmaere, faktisk er det i starten skåret helt ned til at værer kliniker som fodterapeuter og fodplejere. Jeg har den første kunden i hus og hun har fået det meget billigt for at jeg kunne komme ind på markedet, og kunne bruge kliniken som udstilling og demo lokale.

Følgende er mit problem:

  • Hvad er time prisen?, kan se at der findes mange som laver nogenlunde det samme som mig men har en pris på 250 inc moms dette kan jeg ikke klarer, andre ligger i helt andre pris klasser.
  • Et fast support abo. er tiltænkt at tilbyde altså en pris pr klient om mdr. har set en pris på 999 plus moms, hvad vil i ligge til sådan et abo. hvor i får 4 timer hver mdr. hvor der kommer en it-kyndig og tilretter og servicere jeres pcere?

Jeg kan sige at jeg har 4 års erfaring med support og service af pcere og er udd. IT-supporter med 3 MCP og starter på at få mit bevis som MCSA her i okt. mangler papir på mine færdigheder.

Der vil i firmaet blive lagt vægt på service ikke pris, jeg lægger meget vægt på at heller havde få kunder men faste end mange engangs kunder.

Hvis der er nogen oplysninger som i har brug for så spørg gerne, jeg kan måske lærer noget af jeres spørgsmål.

 Jeg håber på mange henvendelse og spørgsmål

MVH

Kim Holm

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

  Kim, du skal gøre dig klart hvad der er din kundegruppe. Det er supervigtigt i denne sammenhæng, for at du kan sætte en ordentlig timepris.

En del af vores kunder er IT-konsulentvirksomheder og deres timepriser svinger fra 350 kr. til 1.300 kr. pr. time eks. moms.
Dem som opererer i timelejet på 350 kr. er dem som primært har små private kunder og enkelte mindre virksomheder.
Dem som er oppe på 1.300 kr. er meget specialiserede virksomheder som arbejder med f.eks. SAP og IT-sikkerhed og deres kundegruppe er større ehvervsvirksomheder og offentlige institutioner.

Generelt vil jeg sige, hvis du er selvstændig IT-konsulent og arbejder med et specialiseret område, at du skal lægge dig i et prisleje imellem 700 og 900 kr, hvis du vil tages seriøst blandt de større erhvervskunder. Det forpligter dog også og til den pris er der en forventning at du er blandt en af de skarpeste knive i skuffen og hele tiden er med på det nyeste nye. Det gør så også at du skal regne med at du kan opnå en udfaktureringsgrad på en 50-70% - resten af tiden bruger du på at holde din viden opdateret.

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har et par tilføjelser:

  • En høj pris gør, at du kun hentes ind til brandslukning og lign. En lavere pris gør, at du kan sælge flere timer til den samme kunde.
  • Prisdifferentiering er godt - men sørg for at det er nemt for kunden at forstå prisstrukturen, og at du ikke får ekstra omkostninger/arbejde pga. din prisstruktur. Det er f.eks. en skidt ide at sige "juniorkonsulent koster xxx" og "senior koster yyy" hvis du kun har få medarbejdere der sælger få timer ad gangen, fordi du så ikke bare lige kan sende senior ud til at løse opgaven.
  • Find ud af, hvordan du håndterer mini-opgaver, som når kunden ringer og skal have et tip. Hvis du har rigtigt meget af det, så tag et "supportklip" hvor du fakturerer f.eks. 30% af timeprisen for hvert påbegyndt kvarter. Hvis du har meget lidt af det, så drop alt om at fakturere små timetal, da det bare er en gene for kunden at disse bliver faktureret.
  • Det offentlige vil typisk gerne have en lavere timepris men er mindre følsomme overfor antal timer, hvorimod man i det private gerne ser færre timer men til gengæld ikke har noget imod at betale mere per time.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 Og tak for hurtige svar!

Jeg kan bruge jeres råd til meget så mange tak for det.

Jeg kan se at jeg skal bruge lidt mere tid på at udarbejde en pris strategi. måske man skulle prøve sig lidt frem med de første par kunder! hvad siger i til det?

Jeg har ikke rigtigt hørt noget på nr 2 spørgsmål, måske fordi jeg ikke formulere mig godt nok så prøver lige igen!

  • Hvad vil i betale i abo. om mdr for at kunne ringe ind hvis der går noget galt så prisen altid vil værer den samme uanset hvor meget du bruger os. prisen er pr klient. pris pr klient/mdr?

MVH

Kim Holm

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville aldrig turde lave fast pris på IT support på systemer, jeg ikke selv havde lavet, og selv da ville jeg sørge for en klar afgrænsning af, hvilken typer problemer, der bliver løst, samt hvad kunden skal yde i forbindelse med problemafhjælpningen.

At afprøve en prisstrategi på de første par kunder synes jeg lyder som en dum ide - i stedet tag en test-kunde, giv vedkommende favorable vilkår mod at diskutere prisstrategien for dennes branche med dig. Det skal selvflg. være en kunde, der rent faktisk kan hjælpe dig. Sæt derefter prisstrategien og før det ud i livet. En ændring af prisstrategi er en farlig ting, og bør kun gøres efter meget nøje overvejelse, og det er noget rod at have forskellige strategier overfor forskellige kunder. Du skulle gerne altid kunne fokusere på at levere ydelser, i stedet for at fokusere på indretning af systemer.
 

Fra Odense
Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Det er en god point du laver der, som jeg helt klart skal havde med i mine overvejelser, og du har ret i at der skal være nogen afgrænsninger.

 Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med

lasse:

- i stedet tag en test-kunde, giv vedkommende favorable vilkår mod at diskutere prisstrategien for dennes branche med dig. Det skal selvflg. være en kunde, der rent faktisk kan hjælpe dig.

Kan du uddybe det lidt mere?

 MVH

Kim Holm

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Den bedste sælger er en fra branchen, han/hun kender jo branchen... så hvis du skal sælge noget til en bestemt branche, så skal du alliere dig med en eller flere i branchen.

Så når du har valgt en branche at satse på, så find en beslutningstager fra branchen, og begynd at netværke med vedkommende. Du får værdifuld viden om konkurrenter, prisniveau, serviceniveau, arbejdsmetoder osv., og vedkommende får en leverandør, som giver ekstraordinær god service og måske også er rar at være sammen med.

Først derefter er du klar til kunde nummer 2.

Hvis du kaster dig ud i at sælge IT support til en type virksomheder, du ikke aner noget om, så skal dit tilbud være ekstraordinært godt for at du får succes. Ekstraordinært godt er lig med for lav pris og dermed en mindre indtægt end du kunne have haft.


 

Fra Odense
Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, på den måde!

Jeg vil endnu engang sige tak for hurtige svar og god hjælp.

Jeg har noget at arbejde videre med og vil nok have flere spørgsmål inden længe og håber i vil værer ligeså venlige næste gang jeg ligger inde med spørgsmål

 MVH

Kim Holm

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er selvstændig IT konsulent. Min timepris er mellem 600- og 850- pr. time. 600-/time hvis kunden indgår en fast aftale om f.eks. at aftage én konsulentdag hver 14. Dag. 850- hvis der er tale om små opgaver. (det er i øvrigt meget billig i dette segment) Mine arbejdsområder er økonomisystemer, servere og netværk.

 

Jeg forstår ikke hvordan en man kan drive en konsulent virksomhed med en timeløn på 200- + moms. Hvis der kan udfaktureres 100 timer/måned så er det rigtig godt (i hvert fald som konsulent på økonomi systemer). Der skal også være tid til uddannelse, give tilbud, møder ferie mv. Ud over løn skal der være penge til revisor, husleje, forsikring, kontorhold.

 

Faktisk så ville jeg som IT chef syntes at en timeløn på 250- incl. moms er useriøs. Hvad er timeprisen for din mekaniker ?? Din timepris signalere også et budskab om hvad du er værd, det skal selvfølgelig bakkes op af faglig viden.

 

Jeg er sikker på at timeprisen ikke er det allervigtigste, men det at man rent faktisk løser opgaven på en fornuftig måde.

 

jjam

 

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Tilmeldt 20. Jul 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Jeg er enig i, at du ikke skal give en fast pris på månedssupport. En anden måde, at få en form for sikkerhed i omsætningen på, kunne være at tilbyde et klippekort til dine kunder. Det er udbredt og det er nemt for kunderne at forstå.

 

Hilsen

Klaus

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)