Jeg begyndte at lave nogle spil på App Store siden sidste år. Har indtil da tjent +50k og har ikke tænkt over at oprette CVR.
Eftersom indtjeningen stiger dag efter dag og jeg for længst er passeret 50k, er det nok smart at få oprettet mig en virksomhed snarest.
Jeg har nogle spørgsmål til dette.
> Jeg får udviklet mine spil i udlandet (outsourcer udvikling og grafik). Visse spil kan koste +20.000 at få lavet. Kan jeg trække denne udgift fra på nogle måder?
- og hvad kræver dette?
> Hvis jeg forventer at 100.000 i det kommende år, vil det være bedst for mig at oprette et ApS eller privat ejet virksomhed?
> Kan man få hjælp af kommunen til at få interne hjælpere inde over (til div. arbejde som mindre grafiske opgaver mv)
Uha - du vil bestemt risikere at komme af med moms af hele din omsætning når du er krydset 50.000 på under 12 mdr i træk, selv hvis du nu var på 48.000 efter 9 mdr måtte du så kun tjene 1.999 de næste 3 mdr - Moms registrering er pligtig så snart man kan forudse at man KAN kommer over 50 t på 12 mdr i træk (ikke kalenderår men i træk bare) -
Du er nødt til at få dette korrigeret også fordi du ellers ikke kan trække noget som helst fra (hvad du hvis du gjorde ting korrekt kunne) og risikerer en hulens masse bøvl. Fat i en revisor og betal hvad det koster at få det korrigeret så hurtigt du overhovedet kan - tal fortroligt med ham.
Det med kommunen og interne må vist være noget med placering af arbejdsløse men det er der et stykke vej til når du ikke har fået registreret virksomhed. Lås om PLIGT TIL MOMS HER
Få hjælp omgående - det vil være de dårligste penge du nogen sinde har sparet at undlade det - det kunne også lyde som om du knapt har ført regnskab - og har du selvangivet for sidste års del af indtjeningen?
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tak jeg sætter pris på dit hurtige svar. Din antagelse er korrekt. Jeg har desværre ikke holdt det store regnskab eller selvangivet for den sidste års indtjening. Ja jeg har forsømt det med regnskab desværre.
Du har nok ret i jeg hellere må se at få noget hjælp, så jeg pludselig ikke skal betale en masse penge.
Hvis du har nogle gode referencer er du meget velkommen til at kontakte mig direkte.
Ville lige høre igen,, når/hvis jeg nu får korrigeret dette.
Ville jeg kunne trække udgifter til udvikling/design fra?.. altså fremover.
Jeg syntes ikke at have kunne finde noget omkring dette. Kan godt se der er mange fysiske ting man kan trække fra,, men også udenlandsk udviklings hjælp?
Ja når du gør det korrekt kan du trække alle udgifter du har med at ha indtægterne fra. Jeg tror jeg ville tage fat i en som http://www.amino.dk/members/martinitus/default.aspx han er ikke revisor og dermed ikke så dyr, han er pragmatisk men stadigt efter min opfattelse en der vil fastholde I skal få det korrekt i forhold til loven - I kan sikkert skype og bilag ved jeg kan sendes som scan - og du får muligvis noget moms bøvl men får også mulighed for fradrag - inkl. det som Martin måtte koste - og med alt jeg har kunnet læse er han vist god nok prismæssigt - hils fra mig og link til tråden i alle fald så er han lidt indsat
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER