Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver jeg min egen ISP/Internetudbyder?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kunne godt tænke mig at blive min egen internetudbyder og tilbyde en proxyservice a la hidemyass.com fx. Med andre ord vil jeg kunne tilbyde ubegrænset webhotel, trafik, databaser, harddisk plads, antal domæner, emailadresser og vil gerne høre flere forslag til, hvad jeg ellers har af  muligheder som ISP som jeg måtte have overset. Nogen der ved, hvor mange IP-adresser man kan eller får tildelt til deling mellem sine brugere/kunder - Jeg vil da helst have et så stort antal ledige og brugbare som muligt, hvis de alligevel ikke koster mere eller det store at få med i pakken.

Jeg vil helst cloudcompute mig til det hele - herhjemme i DK og i udlandet som backup måske - det vigtigste er hastigheden jeg kan tilbyde kunderne/brugerne, oppetid og hurtig kvalitetssupport - så det er oplagt at det skal kunne konkurrere med hastigheden hos andre webhoteller/dedikerede&virtuelle  servere som danske kunder ellers tilbydes her i landet.

Jeg kunne godt tænke mig at kunne gå ud med et tilbud som dem her www.ditwebhotel.dk.

http://www.zensystems.dk/Vi-tilbyder/Sikkerhed/BGP---ISP-In-A-Box- - Zen siger de er de eneste i landet som tilbyder at blive dansk ISP? -

Jeg kontakter dem måske for at få en pris, men vil gerne kende mere til alternativerne før jeg taler med dem.

Det skal bare være baseret på microsoft windows i stedet for linux, så det kan køre ASP/C# op mod mySQL eller MsSQL. Jeg tror det er pænt dyrt med en licens til professionelt brug som ISP, men vil gerne spørge om nogen har en ide til, hvad det mon løber op i med en microsoftløsning?

Jeg lejer mig gerne ind på en indisk server, hvis det er det som kræves for at få prisen ned for at blive Danmarks mindste ISP - jeg skal bruge det til mig selv og har ikke den store interesse i at blive endnu en udbyder af webhoteller med dertil hørende supportforpligtigelser.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 06:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Først, et kort og præcist svar på dit spørgsmål: Hvis du er nødt til at spørge om dette - så er du ikke klar :)

kaffedrikker:
Jeg kunne godt tænke mig at blive min egen internetudbyder og tilbyde en proxyservice a la hidemyass.com fx. Med andre ord vil jeg kunne tilbyde ubegrænset webhotel, trafik, databaser, harddisk plads, antal domæner, emailadresser

Ja, det må man sige er med andre ord. Det svarer lidt til at sige "Jeg vil gerne åbne en butik og sælge mobiltelefoner. Med andre ord så vil jeg gerne sælge makrelsalat"

kaffedrikker:
Jeg vil helst cloudcompute mig til det hele - herhjemme i DK

Men ville du ikke være din egen ISP? Det er stik modsat at gå ud og vælge en cloududbyder.

kaffedrikker:
det vigtigste er hastigheden jeg kan tilbyde kunderne/brugerne, oppetid og hurtig kvalitetssupport

Så kommer du ikke til at overleve. Det kan have høj prioritet, men det vigtigste er at du tjener penge for ellers brækker du nakken - hurtigt. 

kaffedrikker:
http://www.zensystems.dk/Vi-tilbyder/Sikkerhed/BGP---ISP-In-A-Box- - Zen siger de er de eneste i landet som tilbyder at blive dansk ISP

ISP betyder Internet Service Provider. Der findes mange internetservices og indtil videre har du snakket om 3 forskellige slags.  Du kan slet ikke kigge på Zen Systems' løsning og snakke om cloudcomputing på samme tid. Med løsningen fra Zen skal du jo have dit eget datacenter, dit eget core netværk osv. 

En anden og større udfordring er at PI IP ranges ikke længere kan opnåes ved RIPE da de har nået deres sidste /8 IP allokering.

---

Jeg stopper her med at kommentere på enkelte sætninger. Jeg er ked af at sprænge din bobbel, men jeg synes du skal gøre én af 2 ting (baseret på det du har skrevet herover): 

 - Gå i krig med at lære om netværk. Tag f.eks. CCENT, CCNA og CCNP som minimum. Lær dernæst om serverdrift. Brug ALT din tid på det. Kig på dette projekt igen om 3-4 år.

 - Opgiv projektet of find på noget andet :)

Din sidste mulighed, hvis du er meget pengetung, det er at hyre folk der kan hjælpe dig med at etablere alt dette. Jeg vil mene du kan komme et godt stykke for en lille million.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kaffedrikker:
Jeg kunne godt tænke mig at blive min egen internetudbyder og tilbyde en proxyservice a la hidemyass.com fx. Med andre ord vil jeg kunne tilbyde ubegrænset webhotel, trafik, databaser, harddisk plads, antal domæner, emailadresser

Allerede her blander du 2 begreber sammen. En ISP udbyder ikke webhotel (men de kan). Det du åbenbart gerne vil er at kunne sælge webhotel plads.

Det er ikke som før i tiden en guldgrube og hvis du vil være den mindste/billigste så knækker du nakken. Det du bør gøre er at fokusere på ét marked og sørge for at blive god på det område.

Jeg sælger selv webhotel men laver ikke reklame for det. Mine priser er heller ikke 10 kr pr måned men de er målrettet professionelle som ved hvad de vil have og vil betale for det.

I teoerien kan du gøre simpelt ved at leje en server in præ-installeret windows og så ellers bare lave en hjemmeside hvor du sælger pladsen. Ellers hvis du vil med cloud så kan du benytte Microsoft Azure hvor du sagtens kan sælge pladsen videre.

Det er forkert af dig bare at fokusere på prisen. Du skal have andre ting i tankerne også - hvor tit kan du få fat i din leverandør? Hvad nu hvis linien til dem ryger? Hvad hvis de mister strømmen?

Der hvor mine servere står (Jay.net) har der på INTET tidspunkt været problemer med linie/strøm m.m. og de er meget kompetente. 

Igen..... at være webhotel udbyder er ikke en sleep-over og der er lige så meget arbejde i det som i andet arbejde.

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Frands:
"Jeg vil gerne åbne en butik og sælge mobiltelefoner. Med andre ord så vil jeg gerne sælge makrelsalat"

Haha, det er dælme rart med et godt grin fra morgenstunden :-)

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Frands  - tak for dit svar. Synes det er super med dit indlæg. God ide at studere emnet i 3-4 år - jeg kunne også bare betale en mand for at gøre det for mig på en uges tid havde jeg tænkt på, når først jeg har fået afklaret, hvad det er der kræves og hvad det koster. Måske en herinde fra amino, hvis jeg kan få en skarp pris. Lad være med også at belære mig om, hvordan man tjener penge - jeg har etableret flere virksomheder med held som har fungeret fra dag et eller i løbet af et halvt års tid. Jeg ved godt, hvad jeg gør og jeg skal ikke ud og konkurrere med de billige webhoteller, men tilbyde services til egen kundekreds i mit netværk.Jeg har adgang til de bedste programmører i danmark gennem mit netværk og tidligere arbejde og kan selv outsource opgaven, har prøvet det et par gange før, men jeg skal bare lige vide, hvad jeg skal bestille først - desuden kan jeg kode på et niveau indenfor AI som jeg tvivler på du nogensinde kommer til. Mine gamle venner fra datalogistudiet og min biznespartner med 12 i sit datalogispeciale synes det er for langhåret til dem. At man kender til AI og kan programmere røven ud af bukserne på et snævert felt betyder jo ikke at jeg lige kan huske det netværkskursus jeg havde på datalogi i 1998 på fingrene mere vel?

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

PS: I det hele taget synes jeg generelt det er nederen at små erhvervstyper der tror de er de store IT-eksperter ikke forstår at de kun får deres opgaver fordi de er meget billigere end de rigtig professionelle leverandører som ikke nødvendigvis er bedre end de små, men kan levere stabilitet og tryghed om de også kan levere service i morgen og kommer til at tabe en hel masse penge i en retssag, hvis de ikke leverer varen og ikke bare kan slukke serveren og sige sorry guys - jeg kunne ikke rigtig styre kassen, udviklingsprojekterne løb fra mig etc. og nu er jeg i roskilde bank som kunde resten af livet.

Sådan endte det for en jeg kender, typisk amino med 5 ansatte. Jan og hans partner havde sgu fat i noget - de fik en ordre på 300,000 softwarelicenser, og manglede kun et par måneders udvikling mente de da kassen var absolut tom. For sådan ender det når man tror man er verdensmester og ikke gennem uddannelse og erfaring har lært at styre et projekt fx gennem gruppearbejde på CBS, ITU, DTU, RUC m.m.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Men du skal kun bruge det til dig selv?

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
kaffedrikker:
Jeg kunne godt tænke mig at kunne gå ud med et tilbud som dem her www.ditwebhotel.dk.

kaffedrikker:
jeg skal bruge det til mig selv og har ikke den store interesse i at blive endnu en udbyder af webhoteller med dertil hørende supportforpligtigelser.


Hvorfor modsiger du dig selv?
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skrev det indlæg kl. alt for sent i går efter midnat derfor det var lidt rodet.

Jeg skal bruge det til mig selv og til at lave en proxyserver.

jeg vil tilbyde det til firmaer og personer i mit netværk og egne kunder på sigt - skal lige op at køre først.

Jeg vil gerne kunne tilbyde mig selv og mine forretningsforbindelser i mit netværk en hvilken som helst skræddersyet løsning - de betaler bare for hosting, timer og båndbredde, men ellers er det fuldstændig som de vil have det.

Er det modsætningsfyldt at kunne 3 ting på en gang. Blive sin egen udbyder og kunne lave sin egen personlige hidemyass.com løsning man kan tilbyde til andre i sit netværk, hvis de vil  og samtidigt tilbyde dem muligheden for at tilbyde deres egne  nuværende løsninger end hostingløsning som er skræddersyet til dem? - Jeg kender til et kæmpestort amerikansk firma som tjener boksen på den model - dem vil jeg gerne gå i bedene i miniatureformat til at starte på. Bare det kører rundt i sig selv med lidt overskud, så er jeg tilfreds.

Jeg forestiller mig at jeg simpelthen kopierer en eksistende løsning fra en eksisterende ISP et eller andet sted i verden og så bare smækker den op her i DK - men aner ikke en brik endnu om, hvordan jeg kobler mig på nettet - har ikke leget med netværk siden 90'erne.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Kaffedrikker

kaffedrikker:
Jeg vil gerne kunne tilbyde mig selv og mine forretningsforbindelser i mit netværk en hvilken som helst skræddersyet løsning

I givet fald skal du have en fast aftale med en freelance teknikker som f.eks. Frands eller mig der kan lave de skræddersyede løsninger til dig når kunderne kommer.

kaffedrikker:
lave sin egen personlige hidemyass.com

Der kan du med http://openvpn.net/ jeg anbefaler at køre det på Debian.

kaffedrikker:
hvordan jeg kobler mig på nettet

http://www.hetzner.de 

kaffedrikker:
Jeg forestiller mig at jeg simpelthen kopierer en eksistende løsning fra en eksisterende ISP

Du tænker sikkert på noget alá http://www.zpanelcp.com/ , http://isp-control.net/ , http://cpanel.net/ eller http://www.parallels.com/products/plesk/ 

kaffedrikker:
har ikke leget med netværk siden 90'erne.

Jeg har umådeligt svært ved at tro at du var TCP/IP Ekspert i 90'erne ... for der er faktisk ikke særlig meget der har ændret sig, udover at der er kommet lidt flere 0'er på  hastighederne såvel som årstallet. Men du har nu heller ikke behov for at være TCP/IP eller netværksekspert for ovenstående, derimod skal du nok forvente at skulle sætte dig godt og grundigt ind i Linux, Windows Server, Virtualisering (VMWare), Programmering (f.eks. PHP eller Perl og ASP.net)

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)