Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er keyword density ligegyldig?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hola Aminos

Forleden læste jeg et indlæg på Halfdan Timms blog, omhandlende SEO på produktsider (se indlægget her).

I indlægget har han et afsnit kaldet 'Brugeranmeldelser', hvori han skriver følgende: "Man behøver desuden ikke længere spekulere på, om ens keyword density er tilstrækkelig høj – for det bliver der ikke længere lagt vægt på. Vi lever ikke i 2010 længere. ;)"

Dette gav mig lyst til at stille et spørgsmål i en kommentar på bloggen. Halfdan har endnu ikke besvaret mit spørgsmål, og det respekterer jeg selvfølgelig - Desværre er jeg bare fantastisk ivrig og utålmodig lige angående dette, så derfor spørger jeg nu her på Amino, i håb om at nogle af jer Aminoer kender til svaret;

Halfdan skriver som sagt, at keyword density ikke længere er væsentligt – Er det så i forhold til brugeranmeldelserne eller bare generelt for SEO-tekster? Kan man stort set glemme keyword density, og rent faktisk skrive 110% brugervenlige tekster, uden at skulle bekymre sig på keyword (i selve teksten selvfølgelig), og derimod nøjes med keywords i titletags og h-tags og sådan?

Jeg håber, det giver mening, og på forhånd tak for hjælpen! :-)

-Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Keyword Density - målt som en procentdel af den samlede tekst, har altid været en dårlig strategi. Du skal skrive tekster der fastholder, inspirerer og konverterer dine brugere. Altid! Men når det så er sagt, så betyder brugen af dit keyword på den enkelte side skam stadig en masse for optimeringen! Du kan godt få en side til at ranke næsten uden brug af dit keyword, men det er væsentligt lettere og meget mere sikkert, hvis du bruger det på en naturlig måde i alle dele af din tekst.
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 00:10

Jeg har en blog, der ligger nr 1 på "billige patter", og jeg har ikke brugt sidste ord i bloggen overhovedet, så Google kan godt finde ud af nogle synonymer.

Vanessa Fox som er tidligere ansat ved Google har sagt at keyword-density ikke har relevans. Jeg har min tvivl, men tror netop også der er gode chancer for at spænde ben for sig selv, hvis det er fokus fremfor at skrive gode tekster til de besøgende, som deMib allerede har nævnt. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 19:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gita Street:
Jeg har en blog, der ligger nr 1 på "billige patter", og jeg har ikke brugt sidste ord i bloggen overhovedet, så Google kan godt finde ud af nogle synonymer.

Hvilket synonym har du så brugt, Gita? Smile (Du behøver ikke svare. Jeg har googlet Smile )

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 21:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ser ikke nogen modsætning mellem gode tekster og keywords - faktisk kan det endda være en inspiration, at man skal indarbejde bestemte keywords, på samme måde som det kan inspirere til gode verselinjer, at de skal rime Smile

Har lige læst et indlæg fra et SEO-firma, der anbefaler kun at bruge keyword en eneste gang i selve brødteksten (men stadig i overskrifter osv., som trådstarter skriver).

Hvad vurderer I andre her efter algoritmeændringerne, det vil jeg da også gerne vide? Smile 

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 13:28

Jeg mener ikke sådan en anbefaling giver mening uden en konkret sammenhæng. Hvis du skulle beskrive relativitetsteorien - ville du sikkert også bruge ordet "relativitetsteorien" flere gange i din artikel. Det ville ikke give din artikel dårligere betingelser.

Som deMib er inde på så bør fokus ligge på at fastholde brugeren i en god og sammenhængende tekst.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 09:45

Det kan du have ret i. Jeg tænkte på, at jeg sommetider har siddet med en længere liste af udtryk, der alle skulle ind i en artikel. (billige rejser Thailand - billige rejser Koh Samui ...). 

Det er klart, at hvis folk især søger efter Koh Samui, skriver man om det, og hvis man ikke havde vidst det, var emnet måske blevet et andet. 

På den måde viser keywords vejen. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)