Har nu nørklet med min webshop i ca. 6 måneder uden at have fået det helt store gennembrud endnu. Jeg spørger mig derfor, er der nogen problemer i selve shoppen, der begrænser salget. Hvis der er, vil jeg da gerne kende dem - så kan jeg gøre noget ved dem. Adressen er: Hilsen LOPET |
Hej Lars
Umiddelbart har jeg efter et par minutter spottet nogle få ting:
1.) Adressen til siden er både lang og ganske umulig at huske. Det er de færreste, der husker denne adresse til næste gang, de står og skal købe noget i den kategori.
2.) Dine produkter er måske en anelse hængt op på den mere kølige periode af året - så det er nok ikke her i sommermånederne dit største salg kommer til at ligge :)
3.) En meget forvirrende velkomstside, hvor dine produkter er præsenteret i et virvar af "udvalgte produkter i bestemte kategorier". Du bor nok overveje et mere enkelt layout. Få enten en professionel webdesigner til at lave et design til dig, eller gå efter den mere billige løsning, og køb f.eks. et design via www.themeforest.net eller www.woothemes.com .
I mine øjne er det ALLERvigtigste ligenu dit design - du er nødt til at investere lidt mere tid (eller penge) i et design der skaber tillid hos kunden. Sørg for at være synlig på bl.a. Trustpilot og sociale medier,
Når du har et flot design, kan du se på www.partner-ads.dk - et annoncørnetværk, hvor du kan skabe forbindelse til udgivere af blogs og hjemmesider, der kunne være interesserede i at promovere dit produkt og skabe interesse, imod en procentdel af omsætningen ved salg.
Hvis du ikke allerede har tjek på det, så kan du læse lidt i SEO sektionen her på Amino, eller søge på Google, for at tjekke op på din webshops SEO. Det er vigtigt at du er synlig de rigtige steder på Google, så folk finder DIN shop når de søger efter f.eks. MC handsker.
Når det begynder at blive kølligt i vejret igen, kan du evt. intensivere dine kampagner, og være meget aktiv på sociale medier, i fora rundt omkring og i artikler du finder på nettet, som har relevans i forhold til dine produkter. Dog skal du altid sørge for at beherske dig og have noget sagligt at byde ind med, hvis du ønsker at dit link skal forblive i et forumindlæg eller på en blog :)