Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg tage varebilen over grænsen og handle?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Liv'IN - www.livin.dk Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Vi skal have handlet ved grænsen i forbindelse med et stort jubilæums-arrangement, hvor vi forventer mellem 50-60 mennesker. "Festen" er om ca. 1 måned.

Nu er det sådan at vores chauffør skal til Sønderjylland med en normal levering fra vores firma. 

Spørgsmålet er: Må han køre over grænsen og hente øl, vin og vand med hjem? 
Han kører i firmaets gulplade-bil. En stor sort varebil, som helt sikkert vil blive stoppet. Så vi vil gøre det lovligt :)

Må han? og hvis ja. Hvor meget?

Der er kun tale om indkøb til virksomhedsbrug. 

Det kunne jo være ret fedt at spare turen derned i privatbilen. :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:21

De varer du må købe toldfrit er kun til eget forbrug - dvs. du må slet ikke køre over og hente varer som skal bruges i firmaregi ( medmindre selvfølgelig du betaler afgifterne for det) , men det lød ikke sådan..

Jeg er kun " ret sikker" - så check hellere med told/skat :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:08

Jesper Laugesen:
De varer du må købe toldfrit er kun til eget forbrug - dvs. du må slet ikke køre over og hente varer som skal bruges i firmaregi ( medmindre selvfølgelig du betaler afgifterne for det)

Fint formuleret! Det kræver at jeres virksomhed er registreret for de afgifter det må vedrører - eller anmelder transporten på forhånd og indbetaler de pågældende afgifter på forhånd.

/Henrik

Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 124
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 15:14

Jeg vil ikke udtale mig om afgifterne, det har de andre jo gjort. Men det er jo muligt at frikøbe gulplade bilen en dag til privat brug og så må han jo godt køre over og hente drikkevarer, men kun til privat brug selvfølgelig :-)

Fra København K
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Liv'IN - www.livin.dk Skrevet kl. 15:42

Henrik:
Jeg vil ikke udtale mig om afgifterne, det har de andre jo gjort. Men det er jo muligt at frikøbe gulplade bilen en dag til privat brug og så må han jo godt køre over og hente drikkevarer, men kun til privat brug selvfølgelig :-)

Ja men vel ikke når det drejer sig om en "firmafest". Det er jo ret meget vi skal hente. :)
Men i princippet må jeg frikøbe bilen til min chauffør og han kan så kører over og hente til "hans eget forbrug". 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 15:54
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Allan Daasbjerg:
Ja men vel ikke når det drejer sig om en "firmafest". Det er jo ret meget vi skal hente. :)
Men i princippet må jeg frikøbe bilen til min chauffør og han kan så kører over og hente til "hans eget forbrug". 

Hvis jeg var dig, ville jeg lade være med at "fifle" med mulighederne der.

Chaufføren kan meget vel få forklaringsproblemer over for tolden hvis han bliver stoppet - og det er ikke noget at byde en medarbejder.

Skal du holde fest for de ansatte, så køb dog ind i det lokale supermarked, betal hvad det koster og hav god samvittighed!

Fra Falster
Tilmeldt 15. Jul 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Blik og Lavenergi Skrevet kl. 16:29

helt enig hvis du har danske kunder så stødt dansk så de fortsat har mulighed for at købe dine vare 

og enhver købmand vil godt give dig en god pris hvis du køber meget og så kan du levere 

overskudet tilbage beløbet bliver sikkert det samme i den sidste ende

Blik og lavenergi (næsten ) alt i lavenergi og blikkenslager arbejde Privat, Offentlig og Erhverv, Medlem af Dansk byggeri

Fra Falster
Tilmeldt 15. Jul 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Blik og Lavenergi Skrevet kl. 16:30

specielt hvis de danske kunder der kommer ser at du køber toldfrit 

og servere til dit arangemang det kunne jo give en dårlig respons på din

virksomhed

Blik og lavenergi (næsten ) alt i lavenergi og blikkenslager arbejde Privat, Offentlig og Erhverv, Medlem af Dansk byggeri

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)