Hvor det dog møg træls når en hjemmeside kun har en kontaktformular og ingen rigtig email på deres side. |
????? hvis formularen virker er det vel ikke et problem???
Teddy
Hvor det dog møg træls når en hjemmeside kun har en kontaktformular og ingen rigtig email på deres side. |
????? hvis formularen virker er det vel ikke et problem???
Teddy |
Jo for nu har man ingen "kvittering" på at den er sendt. Eller retter en kopi af hvad og hvornår man har sendt |
Jeg har også et lidt anstrengt forhold til de kontaktformularer, jeg ved egentligt ikke hvorfor - det irriterer mig bare, og jeg vil hellere sende en mail til dem fra mit eget mail program... |
Ja nemlig. For så har man den mail man har sendt og hvornår. |
Spændene diskusion, det bliver regnet for dårlig usabillity ikke at have en kontaktformular. Den skal så have en mulighed for at vælge at få en kopi af mailen. Men reelt set er det jo ikke formularen, men virksomhedens manglende svar der er problemet?? Men deternoteret at der skal tilbydes alle muligheder for mail. Teddy |
teddy @ det bliver regnet for dårlig usabillity ikke at have en kontaktformular....... Af hvem ? :) Personligt foretrækker jeg klart en "alm." kontaktmail. Ofte skal man sidde og udfylde en masse unødige oplysninger + de allerede nævnte problemer.
|
Melder mig i koret, der mener at disser kontaktformularer er irriterende. Så sent som i går, ville jeg kontakte en amerikansk virksomhed via deres site. Jeg blev præsenteret for en meget detaljeret formular, der til trods for, at jeg kunne vælge Danmark som mit land, ikke understøttede formen på min adresse og tlf nr. Ligesom jeg stadig skulle vælge "state". Formularen kunne simpelthen ikke gennemføres da jeg jo udfyldte den "forkert". Valgte at forespørge efter et ligende produkt ved en anden virksomhed. Og den med en "kvitteringsmail" så man kan se, hvad man har skrevet og hvornår, ville være at foretrække, når man endelig bliver tvunget til at bruge formularen. |
Hvis du synes om god specialøl så klik ind på min shop Ølhandlerens netbutik.
Driller momsen eller skatten, så tag fat i mig. Jeg udfører bogholderi til konkurrencedygtige priser.
Det er da ogsaa et problem at de ikke svare :-) Men det giver trykhed ved mig at jeg for en kopi af min mail som jeg har sendt til dem eller det som er nr1 at jeg har en rigtig email at skrive til. Den her formular der bare siger tak, er lidt som om at man bare bliver fejet til siden. Hvis man har skulle kontakte et firma inden en bestemt dato og bekræfte noget, eller man har skrevet for at klage over noget, og det bare er en formular som siger "tak" , ja saa har man jo ikke noget bevis for at man har sendt dem en mail og hvad man har sendt dem. Saa naar man ringer firmaet op vedr. et problem og man siger at man har sendt dem en mail. "kære kunde, kan du ikke sende os en kopi af den mail du sendt os saa vi kan se at du har kontakte os og vi kan se mailen, for da er da vist sket fejl i vores system.",.. Nææ det kan jeg ikke.. |
Er heller ikke den store glad kontaktformular bruger. Bruger ALTID kontaktmail, hvis en sådan er tilsteder, eller endnu bedre...chatten. Når det så er sagt var der pludseligt installeret en kontaktformuar på vores hjemmeside, da den blev lavet.....side om side med vores email oplysninger. Langt de fleste ringer, men af de skriftlige henvendelser vi får, kommer langt størstedelen gennem kontaktformularen. Nogle kan åbenbart godt lide at bruge den...derfor får den lov at blive. Natasha |