Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontaktformular = Mega træls

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

+1

Jeg fravælger systematisk virksomheder hvis de kun har kontaktformular.

En kontaktformular skal som minimum have et felt "vil du have en kopi tilesndt selv" rubrik man kan sætte v i, eller i værste fald et autosvar så man automatisk får en mail "Vi har modtaget nedenstående mail fra dig, og svarer dig indenfor xx dage".

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 17:36

Jeg har det fra en af Jakob Nielsens bøger, kan ikke lige huske hvilken.

Men det er kontaktform kontra mail to link, da man ikke kan regne med at alle brugere har opsat et mailprogram, og der er mange der bruger online mail-services.

Det handler dog også om troværdighed, man skal også have cvr, mail, tlf, adresse osv på siden udover kontakt formular.

Nielsen/Norman group har lavet en masse research i forhold til brug af mail, bla. om vigtigheden af autosvar, mulighed for at få en kopi af det sendte osv.

Teddy 

Fra København K
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 155
Fra  Clovermetrics Skrevet kl. 18:19

God post!

Jeg må give dig helt ret i at der hersker kaos i kontaktformularland!

Jeg blev nysgerrig efter Nielsen/Norman, og tror jeg fandt den "Usability Guidelines for Accessible Web Design" som du refererer til.Interesserede kan hente den gratis her: http://www.nngroup.com/reports/topic/accessibility/

Så læser jeg lidt i den og ser at den er fra 2001. Kan man stadig regne med en så gammel rapport? Jeg ved godt at en kontaktformular er hvad det er, men findes der nogle nyere usability research omkring hjemmesider? Der er nogle gode pointer i deres research, men en del af den er desværre meget gammelt.

Venligst,
Bjarke 

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 18:39

Er ret sikker på at det ikke er den rapport jeg har læst, men en nyere bog. Men hvis du læser rundt på den side så er der en masse information, som er lige så relevant som det var 4-5 år siden.

Hvis det stadig er problematisk, hvilket denne tråd tyder på så er de gode råd lige så relevante som i 2001, det skal så bare læses med et kritisk blik, som alt andet.

Prøv feks. at læs nogle af Top 10 artiklerne denne er fra 2011, og sammenlign med nogle af de ældre, og der går en masse igen stadigvæk.

Teddy

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 22:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg melder mig ind i koret af mennesker der synes at kontakformularer stinker og er mega irriterende. På højde med og i samme boldgade som den her knap på de fleste store virksomheders hjemmeside der siger "Kontakt".

Og når du så klikker på 'kontakt' — hvad får du så??? En oversigt over en hulens masse FAQ'er. 

Imellem den jungle af FAQ'er er der som regel så en 'Stadig i tvivl - klik her for kontakt'. Så klikker man på den og hvor ender man så?? FREAKING DÉR HVOR MAN STARTEDE!! Cirkel-usability, hvor de sender sagesløse mennesker rundt i en endeløs labyrint hvor man hele tiden ender hvor man startede.

ÆV altså. Nogle gange skulle man syntes at virksomhederne har en intern konkurrence der går ud på at se hvem der bedst kan skræmme kunder væk. Sådan en skyttegravs-strategi der går ud på at vi plaffer 

/ Brokop

http://brokop.com/

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 22:39

.....plaffer de kunder ned der ønsker at tale med os.

http://brokop.com/

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)