Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En fair provision - hvad er din holdning?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 46
Fra  Sportsact.dk Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg vil gerne høre om jeres synspunkt på en fair provision i forhold til nedenstående:


Sælgerne i mit firma kommer til at arbejde ud fra ren provision. Det handler om at skaffe kunder indnefor sportsbranchen, som vil købe sportstape, harpiks mv. Ofte formidler sælger kontakten til kunden, hvorefter kunden fortsat handler ved mig.

Spørgsmålet er, hvordan en fair provisionsordning kan være? Jeg har selv tænkt:

Sælger får 2/3 af indtjeningen ved første 2-3 ordrer (Da mange bestiller lidt den første gang) og firmaet får 1/3, herefter kommer det til at fungerer som passiv indtjening for sælger og hvad skal provisionen så lyder på? Det kunne være 1/3 til sælger og 2/3 til firmaet?

Hvad tænker I? Jeg håber på en masse gode svar.
 

Mvh.

Rasmus 

Med venlig hilsen

Rasmus Bæk Larsen
rbl@sportsact.dk 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at sige uden at have nogle priser og forventede antal salg.

Man skal jo kunne leve at det går jeg ud fra.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 46
Fra  Sportsact.dk Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke nødvendigvis. Det kan jo være en ret god forretning for den enkelte, hvis man har et godt netværk indenfor sportsbranchen og skaffer 10 kunder, hvor indtjeningen lyder på 80-100.000 kr. om året..

Med venlig hilsen

Rasmus Bæk Larsen
rbl@sportsact.dk 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

1/3 af omsætningen.

I din model påtager sælgeren sig 100% risiko mens du er garanteret en fortjeneste. Tror ikke du får dygtige sælgere på de vilkår, ligeledes er deres provision afhængig af hvordan du kører din forretning. Hver gang du bruger 3 kroner, skal sælgeren betale de 2 i din model.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Aarhus C
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 46
Fra  Sportsact.dk Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke helt sådan det fungerer. Det er heller ikke til at vide, men sælgeren løber ingen risiko. Han har hverken pengebinding, lagerbeholdning eller anden udgift herved :-) Så hele risikoen ligger på mine skuldre..

Med venlig hilsen

Rasmus Bæk Larsen
rbl@sportsact.dk 

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Bæk Larsen:
Det er ikke helt sådan det fungerer. Det er heller ikke til at vide, men sælgeren løber ingen risiko.

Sælgeren risikerer bl.a.:

At bruge en masse tid uden at sælge noget
At ordrer falder igennem pga. dig, fx fordi du ikke kan levere eller er for dyr
At du ansætter flere sælgere i samme lokalområde
At du går konkurs eller snyder ham for den løbende indtjening

Du kan derimod, nu hvor du har dit setup klar, helt uden risiko ansætte et væld af provisionssælgere og håbe på det bedste.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvor mange har succes med sælgere på ren provision - og hvor mange har erfarne sælgere, der vil arbejde på ren provision?

Jeg tror du får en flok uerfarne sælgere, der er nødt til at kaste sig ud i "kanonsalg", fordi det vil være ren overlevelse.

Selv om det er arbejdskivers marked, så tvivler jeg stærkt på, at du kan hive en erfaren sælger ind i din virksomhed, der skal leve af ren provision.

Fra Glostrup
Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 54
Fra  shipbeat.com Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi skal til at begynde på et lignende projekt i min virksomhed. Vi giver sælgeren en rimelig provision og sørger for at alt marketingarbejdet (herunder reklamer) mv. samt levering er ordnet. 

Det som hjalp med at lukke dealen var at sælger havde mulighed for at genforhandle med os efter cirka 3 måneder. 

Husk at sætte dig rigtig godt i sælger sko og var sikker på at den provisions aftale du tilbyder ham holder ham motiveret så han kan tjene penge på samarbejdet. 

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Krestian

Er enig. Det er vigtigt at sætte sig i sælgers sko.

En demotiveret sælger har mere travlt med at finde en ny - og bedre - kunde til sig selv, end med at finde kunder til dig. Og det kan man vel ikke rigtig fortænke ham i.

Og så er det vigtigt at man får lavet en aftale som giver størst mulighed for at skabe en WIN-WIN situation. 

Mvh

Niels

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)