Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HUSK nu for fanden backup før du roder med din WordPress!

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Thomas Frost:
For mig er det uforståeligt at man har en firmaside, som er vigtig for ens forretning, og som man selv roder med

Det her er nok for mig. Man bør IKKE selv sidde og rode med koderne på sin firmaside uanset hvilken guide man har læst. Der findes folk som har erfaring i at rode med hjemmeside og som gør det hver dag - lad dem håndtere arbejdet.

Jeg har selv hørt mange "jamen jeg skulle bare lige...." hvorefter det vil koste dem 5 gange det som de egentligt skulle have betalt hvis de havde bedt om hjælp fra starten.

Selvom jeg kan bruge en svensknøgle så lader jeg mekanikeren om at rode med min bil (så bliver jeg heller ikke beskidt).

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:54

Er der ikke noget med at man kan bruge et plugin til at tage backup af WordPress?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:54

Mikkel Mikjær Christensen:

Enhver seriøs hostingudbyder tager backup af dine data en gang hver nat. Det vil med andre ord sige, ligegyldigt hvor klumpet du bærer dig ad hos os så mister du højest 24 timers historik :-)

Ja og så mister du muligvis de penge det koster at få lavet en restore. Det er ikke alle steder det er gratis. Det er heller ikke alle steder de laver det med det samme, og så står man med en side der er gået ned eller ser forkert ud, indtil hosten synes de har tid til at lave en restore, derfor vil jeg stadig sige at hvis man ønsker at rode med kode, versionsopdateringer og templates selv, så husk backup, og husk at tjek du kan lave en restore.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:10

Thomas Frost:
Det er ikke alle steder det er gratis.

Jeg vil faktisk vove den påstand at det de fleste steder, selvfølgelig, koster noget. Backup er noget du har til en fejlsituation, det er ikke et roll-back værktøj - der er det netop, som du siger, man bruger versionsstyring, og derudover udvikler man selvfølgelig ikke på et live-site.

Thomas Frost:
Det er heller ikke alle steder de laver det med det samme

Det var så der "seriøs hostingudbyder" kom ind i billedet, hvis jeg har en kunde der har nedetid fordi han selv er en klovn, og han ringer og beklager sin nød, så smider jeg alt hvad jeg har i hænderne for at køre en recovery på hans hotel med det samme. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:38

Backup er noget du har til en fejlsituation, det er ikke et roll-back værktøj - der er det netop, som du siger, man bruger versionsstyring, og derudover udvikler man selvfølgelig ikke på et live-site.

Enig når man taler om professionelle udviklere, men til dem der sidder og roder med deres site selv, tror jeg den letteste og bedste løsning er backup og restore, fremfor at skulle lave et testmiljø og sætte sig ind i versionsstyring. Men jeg er klart enig i man ikke bør teste på et live-site, men lige gyldigt hvor meget der bliver advaret imod det, tror jeg aldrig det kommer til at stoppe :-)

Det var så der "seriøs hostingudbyder" kom ind i billedet, hvis jeg har en kunde der har nedetid fordi han selv er en klovn, og han ringer og beklager sin nød, så smider jeg alt hvad jeg har i hænderne for at køre en recovery på hans hotel med det samme. 

Enig, men nu er der jo en del gør-det-selv folk der ligger hos de helt billige hosts, og de laver ikke nødvendigvis en restore lige med det samme. Derudover er det rare ved at kunne det selv, at hvis man fucker op ti gange i streg på en dag, så skal man ikke hver gang ringe til sin host og bede om restore.

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 14:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har ikke læst alle indlæg igennem, men jeg kan kun være enig! Det værste tidspunkt man kommer i tanker om backup, er efter at man har mistet en masse data. Jeg taler af erfaring.

Så nu installere jeg som det første et lille plugin der hedder Updraft (der er sikkert en masse der hellere vil bruge BackupBuddy) men jeg synes Updraft er mindre krævende, også er det så pisse simpelt, og kan egentlig det som det skal kunne.

Den hiver ALT ud fra min WordPress, og ligger det i en mappe på Dropbox. Det kan jeg gøre hver 4. time hvis jeg vil. Fantastisk!

Med updraft har jeg i værste fald prøvet og rodet med backup i 3 minutter. Hvor siden faktisk var nede. Det er det værste jeg har prøvet med Updraft, og det var kun i starten, og altså indtil jeg fandt ud af hvordan det fungerede. Nu flytter/migrere/backup jeg på 10-30 sekunder.

Mvh. Michael

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 16:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Har i noget tid haft en kladde til at ligge om lige præcis backup af WordPress. Så nu var der ingen undskyldning for lige at gøre det færdig og trykke udgiv :)

http://www.larsbachmann.dk/wordpress-backup.html

En lille guide til opsætning af et plugin der hedder BackWPup.

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 142
Fra  Shinetech.dk Skrevet kl. 16:06

Rigtige mænd tager ikke backup ;)

Jeg fremstiller klistermærker i høj kvalitet til virksomheder fra 6,80 kr. / stk.
Mine kontaktoplysninger findes her!

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 16:08

Lars Bachmann:
Har i noget tid haft en kladde til at ligge om lige præcis backup af WordPress. Så nu var der ingen undskyldning for lige at gøre det færdig og trykke udgiv :)

Perfekt timing Lars! Smile

Jeg bruger selv backwpup på en lang række sites. Og selv om jeg en gang i mellem oplever, at det ikke får ryddet ordentlig op i gamle log-filer, synes jeg at det er et glimrende plugin, som virker godt og stabilt.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mathias:

Rigtige mænd tager ikke backup ;)

Rigtige mænd har styr på sine ting, herunder backup ;)

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)