Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Metode: Kunden betaler, hvad h*n synes, produktet er værd?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

GSM-Alarm.dk:
hvordan skal jeg så kunne komme bagefter og "klage" over produktet.

Her tror jeg, at der er kæmpe forskel på et PRODUKT eller en SERVICE. Ved produkter, som man først skal have hjem og prøve af osv, så synes jeg slet ikke man kan have et "betal, hvad du synes"-koncept. Det er nok mere brugbart på services, hvor man kan se slutresultatet på med det samme.

GSM-Alarm.dk:
når du ikke engang ved hvad du selv er værd

Det er stor forskel på, at vide hvad man selv er værd og hvad kunden synes arbejdet er værd og måske har råd til? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

STRS:
Det er stor forskel på, at vide hvad man selv er værd og hvad kunden synes arbejdet er værd og måske har råd til? 

Sludder! Betyder det også at du kun skal betale halv pris for fjernsynet hos Elgiganten, hvis ikke du synes billedet er i orden?

Måske man skulle finde sig nogle bedre kunder så. Man kan hurtigt sælge sig selv alt for billigt og det kommer der ikke noget godt ud af. Og specielt med Services så finder man typisk først ud af det meget senere om det var rigtig. Eksempelvis med tekster, du ved først om de er gode når/hvis der er nogle kunder der køber produkterne de reklamerer for - det er jo ikke hvad du synes er godt, men hvad virker - den effekt kommer først lang tid senere.

Det betyder også at man umiddelbart vil sige at "det virker ikke - jeg betaler 1 krone" - men der er tale om en langtidseffekt og det er måske først om 1-2 måneder man ser den fulde værdi.

Jeg tror jeg hælder til det gamle ordsprog: "man får hvad man betaler for"

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 149
Fra  Mulius.com Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina

Fedt at du tør gå nye veje! :-)

Som tidligere kunde af sådan en aftale har jeg lidt erfaring jeg gerne vil dele:
Overvej hvordan du vil håndterer en kundes betaling (eller mangel på samme).

Jeg oplevede at vedkommende blev meget skuffede og kæmpede for en højere betaling - Jeg valgte at give vedkommende hvad hun forventede og løb skrigende væk! I dag tror jeg alle i mit netværk har hørt om denne oplevelse og går uden om vedkommende.

Derfor: forventningsafstemning er vigtigt for ikke at ødelægge sit ry for eftertiden er i hvert fald min erfaring og råd til dig

Jeg ville selv give folk et feedback skema (disse 5 spørgsmål skal du svare på som jeg vil bruge til en reference - bruge til min egen feedback ect) på forhånd så jeg vidste den feedback jeg fik blev konsktruktiv. 

Held og lykke 

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

B. Hvarregaard:
Sludder! Betyder det også at du kun skal betale halv pris for fjernsynet hos Elgiganten, hvis ikke du synes billedet er i orden?

SLUDDER OG VRØVL! Læser du kun halve indlæg eller lukker du bare lort ud?

Jeg skriver ikke om PRODUKTER, men SERVICE, som jeg endda skrev med STORT. Når man bevidst, går ind i "betal, hvad du synes"-koncept er det netop fordi kunden skal have mulighed for at betale mindre end normalprisen, hvis de IKKE synes at servicen er i orden. 

B. Hvarregaard:
Jeg tror jeg hælder til det gamle ordsprog: "man får hvad man betaler for"

endnu engang sludder. Kender ordsproget, men skulle det holde stik, så var der ikke noget der hed "OVERPRISER". Så man kan sagtens betale en formue for noget som slet ikke er betalingen værd. Og sider som Sweetdeal, Dealhunter osv, der sælger produkter og ydelser til halv pris. Der tænker man nok heller ikke "man får hvad man betaler for" og forventer, at man køber et halvt produkt eller ydelse, fordi det er halv pris.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skal man betale mindre end normalprisen - hvis den nye pris var den gældende var det jo netop normalprisen? Hvorfor skal man ikke betale for den vare man får? Hvis ikke man synes ens produkt er fx. 850 kroner værd, kan man heller ikke tage den pris. Hvis man synes ens produkt intet er værd skal man tage intet for det!

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 22. Jun 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

STRS, hvor er det spændende, at du har prøvet sådan et koncept af på dine venner! Jeg tror, at der er en stor forskel på vennekredsen og andre, nemlig at vennerne skal se dig igen, og derfor vil de kun sige ja tak til din arbejdskraft, hvis de forventer en værdi, og hvis de forventer at betale noget for den. Altså ingen gratister her Smile

SSMAlarm, jeg overvejer lige det med klagemuligheden. Altså hvis jeg har købt et bar børnebukser i føtex til halv pris, så klager jeg også, hvis der mangler en knap, og forventer at de finder knappen frem eller giver mig pengene tilbage. Så udgangspunktet er et produkt, der ikke fejler noget, og så kan man jo diskutere herfra og til dommedag, om produktet er defekt eller bare uden den store værdi. Hmmm....

Mai Smidt, nej hvor fantastisk, at du har prøvet at blive udsat for metoden som kunde! Knap så fedt med den oplevelse, du fik ud af det Confused Jeg kunne selv finde på at udsætte en 0-betaler for ret mange spørgsmål. Ikke for at få dem til at ryste op med pengene, men for at afklare, hvor jeg skal forbedre mig til en anden gang for at hente lønnen hjem. Men det kan måske også opleves som pres, kommer jeg til at tænke på... tusind tak for input!

B. Hvarregaard, jeg synes ikke altid, at tid brugt er lige med værdi for kunden. Jeg kan lave en pressemeddelelse, som bliver bragt i fem ud af de fem aviser, jeg har sendt den til. Og jeg kan være uheldig at lave en, som ikke bliver bragt. Tidsforbruget og altså "min pris" er det samme. Men hvilken af dem vil du betale mest for? Smile Når det er sagt, så har du nogle gode pointer og spørgsmål, tak for dem!

mvh. tina

 

 

 

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)