Her tror jeg, at der er kæmpe forskel på et PRODUKT eller en SERVICE. Ved produkter, som man først skal have hjem og prøve af osv, så synes jeg slet ikke man kan have et "betal, hvad du synes"-koncept. Det er nok mere brugbart på services, hvor man kan se slutresultatet på med det samme.
Det er stor forskel på, at vide hvad man selv er værd og hvad kunden synes arbejdet er værd og måske har råd til? |
STRS:Det er stor forskel på, at vide hvad man selv er værd og hvad kunden synes arbejdet er værd og måske har råd til?
Sludder! Betyder det også at du kun skal betale halv pris for fjernsynet hos Elgiganten, hvis ikke du synes billedet er i orden?
Måske man skulle finde sig nogle bedre kunder så. Man kan hurtigt sælge sig selv alt for billigt og det kommer der ikke noget godt ud af. Og specielt med Services så finder man typisk først ud af det meget senere om det var rigtig. Eksempelvis med tekster, du ved først om de er gode når/hvis der er nogle kunder der køber produkterne de reklamerer for - det er jo ikke hvad du synes er godt, men hvad virker - den effekt kommer først lang tid senere.
Det betyder også at man umiddelbart vil sige at "det virker ikke - jeg betaler 1 krone" - men der er tale om en langtidseffekt og det er måske først om 1-2 måneder man ser den fulde værdi.
Jeg tror jeg hælder til det gamle ordsprog: "man får hvad man betaler for"