Hej aminoer Vil bare dele ud af mine erfaringer mht. stiftelse af ApS. Det er IKKE nødvendigvis BILLIGERE at stifte et ApS selv, som mange andre tror og skriver på de forskellige web sites. Hvis man stifter selv online som jeg ville, skal ens bank logge på webreg med digital signatur og bekræfte det indbetalte beløb (anpartskapital). Banker OPKRÆVER gebyr for dette! Danske bank opkræver således 1900 kr. Det vil sige, man bruger en hel masse tid selv på stiftelse, vedtægter osv, og så skal man alligevel betale Danske Bank 1900kr. på at logge på og bekræfte (2 min arbejde). Dertil får man ingen rådgivning eller andet til den pris. Dvs. hvis der er fejl i stiftelsen, så skal det hele om igen. Og det er kun banker med den digitale signatur som kan yde denne dyre service. Bank Nordik f.eks. kan ikke, og der skal man så alligevel bruge revisor/advokat, få et cvr og så åbne en erhvervskonto. Ved brug af advokat/revisor: Man får alle de nødvendige dokumenter i form af :
Og dette kan gøres fra 999 + moms !!! Jeg venter stadig på flere tildbud fra de forskellige advokater/revisorer |
Hej LivingLiving,
Jeg fandt dit indlæg meget nyttigt, da jeg selv står og skal registrere ApS på nuværende tidspunkt.
Jeg vil lige høre dig til hvordan det gik:
Vi er selv lidt usikre på udformningen af stiftelsesdokument og vedtægter.
- Hvordan klarede du dette og hvad kostede det dig?
- Vi vil også gerne indskyde vores PC'er som arbejdsredskaber, hvis dette er muligt. I den forbindelse skal man have lavet vurderingsberetning, hvad er din erfarring med dette?
- Havde du på forhånd kontakt til en bank, og vil du anbefale at man gør dette, for forhøre sig vedr. webreg, og deres eventuelle gebyrer? - Eller er dette slet ikke nødvendigt hvis man kontakter en revisor?
- Hvor lang tid tog processen?
- Har du nogle gode råd, til os som er i færd med at oprette et ApS og bare gerne vil ud over stepperne!
Mvh