Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af ApS. Det er IKKE nødvendigvis billigere og bedre at gøre det selv !

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Fra  Freelancer Ako Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Vil bare dele ud af mine erfaringer mht. stiftelse af ApS.

Det er IKKE nødvendigvis BILLIGERE at stifte et ApS selv, som mange andre tror og skriver på de forskellige web sites. 

Hvis man stifter selv online som jeg ville, skal ens bank logge på webreg med digital signatur og bekræfte det indbetalte beløb (anpartskapital).

Banker OPKRÆVER gebyr for dette! Danske bank opkræver således 1900 kr.

Det vil sige, man bruger en hel masse tid selv på stiftelse, vedtægter osv, og så skal man alligevel betale Danske Bank 1900kr. på at logge på og bekræfte (2 min arbejde). Dertil får man ingen rådgivning eller andet til den pris. Dvs. hvis der er fejl i stiftelsen, så skal det hele om igen.

Og det er kun banker med den digitale signatur som kan yde denne dyre service.

Bank Nordik f.eks. kan ikke, og der skal man så alligevel bruge revisor/advokat, få et cvr og så åbne en erhvervskonto.

Ved brug af advokat/revisor: Man får alle de nødvendige dokumenter i form af :

Og dette kan gøres fra 999 + moms !!!

Jeg venter stadig på flere tildbud fra de forskellige advokater/revisorer

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. May 12
Indlæg ialt: 10
Fra  JEF GROUP ApS Skrevet kl. 17:38

Hej LivingLiving,

Jeg fandt dit indlæg meget nyttigt, da jeg selv står og skal registrere ApS på nuværende tidspunkt.

Jeg vil lige høre dig til hvordan det gik:

Vi er selv lidt usikre på udformningen af stiftelsesdokument og vedtægter.

- Hvordan klarede du dette og hvad kostede det dig?

- Vi vil også gerne indskyde vores PC'er som arbejdsredskaber, hvis dette er muligt. I den forbindelse skal man have lavet vurderingsberetning, hvad er din erfarring med dette?

- Havde du på forhånd kontakt til en bank, og vil du anbefale at man gør dette, for forhøre sig vedr. webreg, og deres eventuelle gebyrer? - Eller er dette slet ikke nødvendigt hvis man kontakter en revisor?

- Hvor lang tid tog processen? 

- Har du nogle gode råd, til os som er i færd med at oprette et ApS og bare gerne vil ud over stepperne!

Mvh

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 17:41

LivingLiving:
Og dette kan gøres fra 999 + moms !!!

I forbindelse med at jeg har fået indhentet 3 tilbud, på netop stiftelse af APS ligger disse tilbud fra kr. 4000-9000 - Jeg er selv helt målløs over prisen, men det er naturligvis også det faktum, at de stiller rådgivning tilrådighed, som de nok har lidt svært ved at definere timeantallet til.

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 21:46
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg stifter gerne dit selskab for 2.000, men hvis du som beskrevet ønsker at indskyde en computer, så skal du have en vurderingsberetning fra en revisor, og det koster omkring 2.000 til 3.000.

Det kommer ikke bag på nogen, at Danske Bank har høje gebyr, og jeg er sikker på, at der findes banker, som ikke tager penge for den ydelse.

Iøvrigt mener jer, at man kan sammenligne det at stifte sit eget selskab med gør det selv arbejde, og man er jo altid ekstra stolt når det lykkes:-)
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 22:57

- og Andreas ved, hvad han snakker om. Det kan jeg stå inde for, nu hvor han selv er lidt ydmyg. Men han er ikke særligt dygtig til minigolf. ;-)

Nu glemte han at smide et link, men det gør jeg ikke:

http://www.askt.dk/kerneomraader/erhverv-selskaber

Jeg har også selv skrevet om det før. Jeg stiftede selv mit ApS, og det var ikke meget billigere end at have en advokat til det. Min bank vidste ikke engang, at de kunne underskrive min selskabskapital.

http://www.juf.dk/ikke-nodvendigvis-billigst-at-stifte-aps-selv/

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25
Tak Haldfdan

Angående minigolf, så kan vi alle have en dårlig dag.

Nu læste jeg lige på en tråd, hvor advokaten ikke havde lavet en ordentlig ejeraftalen. Når vi kan underbyden hinanden i det omfang vi gør, så får man kun det mest nødvendige. Hvis der kun er en kapitalejer er det nok, men hvis der er flere anbefales det, at man samtidig får en anpartshaveroverenskomst.

Hvis man er flere, skal man også overveje, om man kan gøre det selv. I princippet er der krav om, at hver anpartshaver skal have sin egen advokat, hvis de ikke stilles lige.
Fra Aarhus
Tilmeldt 1. May 12
Indlæg ialt: 10
Fra  JEF GROUP ApS Skrevet kl. 00:33

Vi er 3 i selskabet, så der er altså tale om 3 computere. Derudover har vi en vareparti, som også gerne skal indskydes. - Vil dette gøre en forskel på omkostingerne for vurderingsberetningen?

- Jeg er meget enig i dit synspunkt, og jeg er sikker på at man vil ligge mere ære i fx ejerskabaftalen når man selv har siddet og diskutteret den.

- Hvis det skulle gå så godt, at vi gerne vil have dig til at stifte - ville det så skulle klares over telefon/mail eller ved personligt møde? Jeg kan se at i holder til i Aarhus, hvilket ikke er noget hindring for at holde et møde.

- Vi er som sagt 3, men alle med lige "rettigheder" så at sige. 

- Vil du kort beskrive hvad du ligger i en anpartshaveroverenskomst?

Mvh

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 03:15

Tvivler en revisor kan lave vurderingsberetning på 3 computere og et varelager til 2-3.000. Tror du skal regne med 10-12.000. Han skal lave en lageroptælling og han bære risikoen.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:02
Ingen problem med at klare det over mail/telefon.

I en ejeraftalen regulere man den del af jeres interne forhold, som I ikke vil have offentliggjort via vedtægterne. Det ejeraftalen altid regulere er, hvad der skal ske hvis en af jer ønsker at udtræder. Det gør eet faktisk lidt lettere, at I er tre og ikke to. I mange tilfælde vil det være nok, hvis to af jer er enige.

Du er meget velkommen til at give mig et kald vedr det med vurdering. Jeg vil gerne prøve at høre en revisor, men jeg er bange for, at du har ret. Alternativ kan i stifte kontant, og bagefter bruge indskudet til at købe computerne af jer selv.
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)