Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af ApS. Det er IKKE nødvendigvis billigere og bedre at gøre det selv !

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg brugte i sin tid nemreg.dk, men ordnede selv momsregistering og a-skatter.  Jeg mener, at jeg gav omk. 1200 kr. + moms for dette. Idag kommer selsskabsgebyret nok overni.

Sørg for at bruge en advokat med en klientkonto. Jeg har en ven, som overførte penge til en af de såkaldte grå revisorer og han nåede aldrig at se pengene igen, før revisoren var smuttet med en masser penge.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Til orientering, så bruger alle advokater, der har med klients penge at gøre, klientkonto. Det skal de, og ellers mister de pladerne.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg tror også I skal regne med ca 10.000 for en revisor der skal stå inde for varelager og sådan nogle computere vil sjældent ha den helt store værdi
Hvis I kan, så lån for den sags skyld de 80.000 kr og stift kontant og køb så computere og varelager ind i selskabet, til en korrekt værdi = varelager til indkøbspris (med evt nedskrivning for ukurante varer) og computere til en pris som I kan finde tilsvarende til brugt et eller andet sted på nettet f.eks.

Så sparer i den ret dyre vurdering, som revisor skal påtage sig ansvaret for og derfor er nødt til at sikre sig - og tage en præmie for den garanti

Husk i ejeraftalen, alt om hvem der må hvad, købe hvad for op til kr xxxx - ansætte og opsige - jeres indbyrdes opgaver, hvem ansvarer for regnskab og moms indberetning, jeres roller så god defineret som muligt og hvordan ex 1 af jer kommer ud - skal de andre tilbydes forkøbsret, er de forpligtede til at købe og hvis ikke, hvordan kommer så den der ikke vil være med længere så overhovedet ud, så I ikke ender med en to mod en situation hvor de to hele tiden kan køre den tredie ned.
Det sker forhåbentligt ikke, men det er nu som venner I skal lave alle aftaler, det er umuligt hvis først i er uenige. I princip skal I ha hver sin advokat, men hvis I vover det og kan finde en der vil lave det for jer, Andreas f.eks uden at være mere for den ene end de andre (KUN mødes alle tre sammen aldrig bare sende EN som repræsentant) så er det unægteligt billigere - specielt hvis I måske stykker et godt udkast ud, der bare lige skal ha en kommentar

god vind med selskabet
Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. May 12
Indlæg ialt: 10
Fra  JEF GROUP ApS Skrevet kl. 10:31

Mange tak for de brugbare ord, John :-) 
Det er godt at få et kvalificeret perspektiv ;-) 

Jeg tror det ender med at vi stifter selskabet med egen kapital (de 80.000). Vi var ikke klar over hvad det kostede at indskyde elektronikken i selskabet - men det kan jo ikke betale sig, kan jeg forstå. 

Mange tak for hjælpen, til dem der har henvendt sig.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)