Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man invitere eksisterende kunder til emailliste

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunderne i mine webshops bliver ikke bedt om at signe op til nyhedsbrev - simpelthen fordi funktionen ikke virker. 

Jeg bruger Mailchimp - og jeg lader dem signe op via webshoppens sidebar.

Ikke så fedt.

Må jeg INVITERE dem til min mailchimp-liste? Altså ikke tilføje dem.

Jeg mente ikke, at det var lovligt. 

Nu er jeg kommet i tvivl - mine amerikanske venner siger, at man godt må invitere eksisterende kunder. 

Hvordan er det i Danmark?

Vil du selv lave lyd eller video, så få hjælp på http://podconsult.dk/butik

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:53

Hvis de ikke har bedt om at blive kontaktet, så Nej..

Men jeg forstår ikke helt det med at det er et problem, at de skal signe up via sidebar - Hvordan skulle det ellers forgå mener du ?

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 21:05
Signe up når de lægger en ordre selvfølgelig :-) i stedet for særskilt at lægge ordre og signe op til nyhedsbrev.
Men du har ret, som Karins set up er pt. Må hun ikke spørge kunder pr. Email om de vil modtage nyhedsbrev.
Fra Vejen
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 373
Fra  MailPlatform Skrevet kl. 10:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Karin,

Der findes en undtagelse i markedsføringslovens paragraf 6a, der kort fortæller at kunder efter primo 2005 kan modtage elektronisk markedsføring om TILSVARENDE produkter. Med andre ord skal du være MEGET opmærksom på hvad du sender ud.

Jeg har skrevet en meget lang artikel på amino om det, kan ikke lige finde den her.

Men ring bare, mit direkte nr. er 72 44 44 55 - så vil jeg gerne forklare.

Kim

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 11:56

Kim Østergaard:

Der findes en undtagelse i markedsføringslovens paragraf 6a, der kort fortæller at kunder efter primo 2005 kan modtage elektronisk markedsføring om TILSVARENDE produkter. Med andre ord skal du være MEGET opmærksom på hvad du sender ud.

Du tænker formentlig på §6 stk. 2, som skriver: 

Stk. 2. Uanset stk. 1 kan en erhvervsdrivende, der fra en kunde har modtaget dennes elektroniske adresse i forbindelse med salg af en vare eller en tjenesteydelse, markedsføre egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser til kunden via elektronisk post. Dette forudsætter dog, at kunden har mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelsen af adressen til den erhvervsdrivende og ved efterfølgende henvendelser.

Bemærk forudsætningen, at kunden har mulighed for at frabede sig dette ved afgivelsen af adressen. Det har Karins kunder desværre ikke haft, og derfor hjælper denne undtagelse ikke.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 14:38

Tak Kim og David - jeg har faktisk godt set den undtagelse, men med de meget kontakte meldinger her har jeg ikke troet på den. 

Jeg skal bruge den med omhu. :-)

Karin

Vil du selv lave lyd eller video, så få hjælp på http://podconsult.dk/butik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:32

Så er det jo interessant at få præciseret disse ord:

David Mc Nally:
egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser
Lægmands egne fortolkninger og konklusioner ud fra den trykte tekst, kan ikke rigtig bruges til noget.

Det ville være rart at vide, om der findes en bekendtgørelse eller vejledning til loven/paragraffen, samt om der findes afgørelser/domme på området.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 08:26

Webmaster:

Lægmands egne fortolkninger og konklusioner ud fra den trykte tekst, kan ikke rigtig bruges til noget.

Det ville være rart at vide, om der findes en bekendtgørelse eller vejledning til loven/paragraffen, samt om der findes afgørelser/domme på området.

Forbrugerombudsmanden har udgivet en Spamvejledning, som på side 10 kommer ind på det. Det er det nærmeste, man kommer en vejledning til de nævnte paragraffer i loven, og der er endnu ikke kommet domme på området, som kan afklare hvad der præcis menes med "tilsvarende".

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:29

David Mc Nally:
Forbrugerombudsmanden har udgivet en Spamvejledning, som på side 10 kommer ind på det.
Tak for henvisningen; det gav lidt afklaring.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)