Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg VIL bo i thailand - hvorfor er det sådan en jungle???

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er et par, som i vi er ikke gift, endnu ;) penge til at starte er der, vi har omkring en halv million +,men det er planen vi vil tjene penge, vi rejser ikk til Thailand for at rejse vores levestandard- men for oplevelsen, for en anden mentalitet, vejret, og for at bringe vores familie tættere- jeg vil ikk være et myrermenneske her i dk resten af mit liv. Min største bekymring, er børnene- jeg vil ikk splitte det liv og den tryghed de kender for at tá ned og fejle i Thailand. Derfor er den praktiske del vigtig. Vi kan heller ikk hver 3 måned rejse ud af landet, da dette ville blive rodet og kaotisk.. Forventer at vi ville ku tjene 30.000 bath + på et undervisnings job- det er hvad jeg har læst mig til og set på de ansøgninger, der er på de forskellige sider - hvor i Thailand opholder du dig og hvad foretaget du dig? Jeg vil gøre alt for at bo i Thailand men ikk for en hver pris, og her er det mine to fantastiske unger der spiller ind.

Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil møde de praktiske udfordringer hele tiden. Og du kan ikke forberede dig på det. Kulturen er så forskellig, du vil møde det hen af vejen, hele tiden. Så det er vigtigere at i som familie er gode til at håndtere, og indstillet på at møde, disse praktiske udfordringer med oprejst pande hen af vejen.
Kan godt lide Roberts forklaring om "penge og det praktiske", jeg er helt enig.

I slipper ikke for at tage ud af landet jævnligt.  Hvertfald ikke det første år. Som jeg skrev tidligere, så er opholdstilladelse og penge de to vigtigste kriterier, og noget der vil få rigtig meget fokus. Hvis du f.eks. kommer ind på et turistvisa og så ønsker at tage arbejde, så skal du ud af landet for at komme ind på en anden type visa. Det er en verden for sig selv, og i min optik vil det aller bedste være at tage til Thailand på et triple entry turist visa, og tage det stille roligt dernede, finde bolig, lære mentaliteten at kende, kigge på arbejde, business, osv. Så kan i være der foreløbig et halvt år, men i skal ud af landet hver anden måned.

Hvis du har et TEFL certifikat vil du sagtens kunne få et undervisningsjob, også til 35k.
Skoler er rigtig dyre i Thailand. Der skal mere end et lærerjob til at betale for to børn her.

Hvor mange gange har i været i Thailand før?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt kan man stort set kun undgå at skulle rejse ud i starten, hvis man er gift med en thai, eller er over 50 år og er på pension. I modsat fald skal man næsten have et job, før man rejser ind, så man kan søge visum B før indrejse og søge forlængelse ingen 2 1/2 måned i landet. Omvendt er der mange, som synes, at det er nemmere med udrejse hver tredje måned.

Men som Glenn og jeg nævner, så er der skolen. Jeg har hørt om danskere, som har fået deres børn gratis ind på offentlige skoler, men det er vist ikke praksis, og det er nok slet ikke en solid skoleløsning. Jeg skal ikke kunne gætte på et fornuftigt skolebudget.

Hvis I begge to får job som lærer til 35.000 hver, så har I 70.000 bahht før lidt småskat og sygekasse. Så er der 65.000 tilbage. Så kommer der sygeforsikringer, og så skole i den billige ende til måske 10.000-20.000 baht per måned. Husleje (møbleret), el og internet et billigt sted bør kunne kan klares for under 20.000. Så kommer der flybilletter til Danmark.

Dog har I penge med, men de varer ikke evigt.

Jeg bor i Bangkok og er på mit 12. år, men selvom min kone ikke er Thai, så er hun laot, hvorved hun er ligesom en lokal. Jeg driver et lille konsulentfirma. Da jeg rejste herud havde jeg intet, men fik efter 6 måneder et job som manager for et dansk rejsebureau.

Mange der flytter herud må starten på bunden og leve fra hånden til munden og fra dag til dag i starten. I øvrigt var det nemmere den gang.

Eftersom I har lidt på kistebunden, så vil jeg alligevel mene, at projektet potentielt kan lykkes.

Hilsen, Robert 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)