Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg VIL bo i thailand - hvorfor er det sådan en jungle???

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er fast besluttet på at jeg vil bo i thailand, med min samlever og vores to børn.

det er umugligt at finde svar på hvordan man rent faktisk udføre dette projekt.

jeg vil starte med at sige, at jeg vil frabede mig spydige kommentare, negative meninger til min beslutning, og irrelavente svar.

Mine spørgsmål:

Hvordan fungere det med at bosætte sig i thailand, med to hjemmeboende børn (2 og 5år)

kan den ene forælder få opholdstilladelse, med henblik på at børnene skal gå i skole (eller er det kun hvis man selv skal studere)

arbejdstilladelse (vil åbne en lille hyggelig bar - samt tage et undervisningsjob) ville man begge to kunne arbejde i forretningen (thai pr udlændning osv)

visum - kan man undgå at rejse ud hver 3måned - hvad skal der til for at opfylde kravene for visum generelt.

hvordan fungere det med ansøgning til skole? og hvilken alder starter man i skole normalt i thailand????

hvilke krav stilles der generelt til personer der ønsker at opholde sig/bosætte sig i thailand???

kan man søge på forhold (hvis man får afslag er der jo ikke nogen grund til at sælge hus og bil og pakke kufferten)

 

(jeg har læst meget op på dette - nogle af tingene jeg spørg om har jeg allerede svar på - men jeg syntes mange af de svar man får rundt om på nettet er tvetydige, i forhold til at svarene ikke er baseret på min situation)

 

Håber at få nogle gode brugbare svar, for andre kloge hoveder - der evt selv har gjort det selv samme

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville prøve deres ambasade i danmark for at se hvad de siger

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har talt med en meget "næsvis" ambassade kvinde, som vist har fået stillet mine spørgsmål for mange gange.. blev bedt om at ringe tilbage, en anden dag.. Hmmmm

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan være Dennis Kjærgaard kan være behjælpelig med nogle af dine spørgsmål.

Ham finder du lige her: http://www.amino.dk/dennis

Tilmeldt 10. Nov 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er fastansat i en Thailandsk virksomhed, bør du uden større problemer kunne få en arbejdstilladelse. Hvis du har en arbejdstilladelse, kan du undgå at skulle rejse ud af landet hver 3. måned. Dette gælder dog kun personen med arbejdstilladelsen, så vidt jeg er orienteret.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige at skrive at Dennis selv bor i Thailand, og har været hele processen igennem

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Yep, Dennis kan helt sikkert svare på dine spg. 

Ellers kan jeg ihvertfald, jeg hjalp selv Dennis i sin tid med at komme herud. 

Du kan læse et indlæg jeg skrev på hans blog her om at bor herude og drive virksomhed. http://denniskjaergaard.com/dansk-ivaerksaetter-thailand/

For, at du ikke skal ud af landet hver 3 måned, så kræver det f.eks at du får en arbejdstilladelse i et firma herude. Alternativt kan man få et O visum, der betyder du er thai-gift, men det ved jeg ikke om er tilfældet her? 

Ellers smid mig en mail på kristian(a)stebit.dk og jeg skal svare så godt jeg kan. 

Knæk og bræk med det - Thailand er et fedt sted at bo :)

Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tilbagemeldningen.. Jeg er ikke thai gift, vi er et dansk par. Jeg tror at det der slår mig ud er at der er så meget praktisk i det, hvis et af elementerne slår fejl, er alt andet dømt til at gå i stå også. Jeg læser du på det tidspunkt du rejste ikke havde de store forpligtigelser- det har vi, vi har hus, bil og børn og vi sætter alt på spil - derfor vil vi gerne være klædt ekstra godt på. Jeg er vinder typen, og bare tanken om at tá afsted og være dømt til at fejle det går bare ikke:) hvis du vil skrive lidt frem og tilbage ville jeg gerne det - evt via Facebook ???

Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du vil finde mange forskellige svar, fordi det er en meget forskellig måde folk bor på i Thailand, alt efter opholdstilladelse, arbejdstilladelse, ægteskabelig status, osv.

Men er det din drøm, så SKAL du gøre det!

Kort sagt har du to udfordringer:
1) opholdstilladelse
2) genere penge nok

Mht til skole, så er det ikke her du skal være nervøs, der er masser af gode skoler, bare du har pengene til det.

Selvom Thailand er et billigt land at leve i, så kræver det en hel del kapital at starte på en frisk dernede.

Mht svar på forhånd; selvom du får positivt svar på forhånd, så vil du møde rigtig mange udfordringer når du er i Thailand, oplevelser hvor du vil tage dig til hovedet. Alt er anderledes i Thailand. Det bliver naturligvis opvejet af den helt fantastiske oplevelse du vil få, men du vil få udfordringer hen af vejen.
Bl.a. vil du altid være afhængig af lokale mennesker. Det være sig i forhold til sproget når du skal have lavet papirer, eller i forhold til at lave forretning. Jeg ved ikke allerede om du kender Thaier som du stoler på.

Jeg har boet et år i Thailand, og er netop flyttet retur til Danmark. Det var den mest fantastiske oplevelse, krydret med alle de udfordringer som jeg nævner ovenover. Jeg er priviligeret i at have mange Thai venner og også at tale/forstå Thai, så det har hjulpet mig meget på vej.

Du er meget velkommen til at skrive til mig hvis du ønsker uddybende svar.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du skriver: "Jeg er ikke thai gift, vi er et dansk par."

Det har/kan stadig have en betydning, om I er gift. Jeg er usikker på, hvad du mener med "par". Jeg bor selv sammen med en udlændning i Bangkok. Vi er gift, og hun, og vores søn, får visum på grundlag af mig og mit visum. Det er derved kun mit visum, der er "problematisk".

Jeg ved ikke, hvor mange penge der vil være i en bar og et undervisningsjob. Sidstnævnte er ofte lavtlønnet (i al fald i starten), om end højere betalt end de lokale lønninger. En bar lyder lidt vovet.

Det koster penge at skulle tegne en sundhedsforsikring for en familie med to børn, og privatskoler koster også. Dertil kommer flybiletter til Danmark til fire personer, måske mindst en gang om året.

Jeg plejer at sige, at man ikke skal lade sig drukne i af det praktiske, hvis man har penge nok med, eller har udsigt til en indtægt. Hvis man ikke har en indtægt, eller penge nok (hvad "penge nok" så end er), så giver det ingen mening at snakke om det praktiske.

Hilsen, Robert

Bangkok

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)