Vi har tre shops med klassisk musik (CD, DVD/BluRay). Uanset om vi kopierer fra leverandørernes hjemmesider, eller vi bruger stavepladen, når kopiérbar info ikke findes, vil indholdet (varebeskrivelsen) jo være næsten 100% identisk. Varepræsentationen består jo typisk af en listning af de tracks der er på mediet (titler og satser), samt navnene på kunstnere og komponister. Jeg forestiller mig, at hvis man skal ophæve DC-effekten, er man nødt til at skrive en tekst der er mindst lige så lang, så Google ikke opfatter sidens indhold som værende helt eller næsten helt identisk med andre på nettet for samme vare. Hvordan løser man det problem? Og er det i øvrigt et problem m.h.t. SEO, at trackinfo typisk er sat op i en tabel med tre kolonner: Tracknummer, titel, spilletid og så ellers bare dernedad? Jeg har endnu til gode at se en CSS-løsning der kan gøre det samme som <table> i dette tilfælde. |
Uden at være ekspert på SEO-området, så er mit umiddelbare svar at du kan undgå det ved at putte en <meta name="robots" content="noindex,follow"> på dine produktsider.
Så bliver de simpelthen ikke indekseret af søgemaskinerne, og du undgår at blive straffet for Duplicate Content. ;)