Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Om Stjernerne (Mest til Cookie)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tim J. Nielsen:

Det kunne egentlig være smart, hvis det kun var trådstarter som kunne give stjerner i sin egen tråd. Det ville give et mere retvisende billede af, om et svar er brugbart, og om en person generelt deltager med gode og konstruktive svar.

Men ellers er jeg enig i, at man skal (arbejde på at) være ligeglad, selvom jeg da udmærket kan forstå, at man kan blive lidt ærgrerlig over 1 led  stjerne Star

Jeg kan se mange tilfælde, hvor det meste brugbare svar for opretter, ikke nødvendigvis er det mest korrekte :-)   

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 23:38
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Jeg er ikke helt vild med stjernesystemet.

Som jeg ser det afgiver man en rating i to situation:

1) Man synes et indlæg er rigtig godt

2) Man synes et indlæg er rigtig dårligt.

Derfor har jeg svært ved, at se hvorfor man skal kunne afgive 1, 2, 3, 4 eller 5 stjerner. Jeg har godt nok aldrig tænkt: "Det her indlæg er hverken godt eller dårligt. Det er sådan nogenlunde. Jeg giver det 3 stjerner!" Det giver ikke rigtig mening for mig at bruge 2, 3 eller 4 stjerner.

Et andet problem med 2, 3 og 4 stjerner er også at de bliver tolket vidt forskelligt. En person der giver 3 stjerner ser det måske som positivt, mens den der modtager dem tolker det som halv-negativt. 

Jeg så gerne at det bare blev thumb up/thumb down. Eller evt. bare fjerne muligheden for negativ rating, som ofte kan give en negativ stemning og give anledning til misbrug.

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 00:39

Emil:
Eller evt. bare fjerne muligheden for negativ rating, som ofte kan give en negativ stemning og give anledning til misbrug.

Enig!

Stjernerne skærper desuden interessen for specifikke indlæg, hvilket af og til ofte blot er mundhuggeri frem og tilbage. Det mener jeg drukner fagligheden.

Jeg synes også man kunne nøjes med et give et 'thumbs up' til brugbare indlæg - der er ingen, der siger, der skal være  en modsætning :)

/Piilgard

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 08:19

Emil:
Jeg så gerne at det bare blev thumb up/thumb down. Eller evt. bare fjerne muligheden for negativ rating, som ofte kan give en negativ stemning og give anledning til misbrug.

Jeg er fuldstændig enig Yes

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 08:39

Emil:

Jeg kan godt lide at man kan give 1 stjerne, når folk skriver noget, der enten ikke er sandt, ulovligt, eller noget.

Jeg ved jeg kan anmelde indlægget men burde ikke være nødvendigt, hvis man kan indikere det ved at give nogle stjerner (eller thumb down), og så argumentere hvorfor det de siger er noget vrøvl Big Smile

Ingen grund til at gøre alt så positivt - vi er iværksættere, og fra tid til anden må man sku bide i det sure æble, og tage den kritik der kommer Big Smile Så hvis folk mener stjerner giver negativ stemning, så forstår de enten stjernerne forkert - eller også er de bare utrolig nemme til at blive 'offended' :) 

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 09:39

Lucas - Hosting4Real:
hvis folk mener stjerner giver negativ stemning, så forstår de enten stjernerne forkert - eller også er de bare utrolig nemme til at blive 'offended' :) 

Jeg tror du misforstår. Det er ikke den dårlige stemning i sig selv som er problemet, men det, at en tråd bringes offtopic og tilmudres, når en person kværulerer over at have fået en stjerne. Der er nok nogenlunde enighed her i tråden om, at det er noget pjat at blive fornærmet over en stjerne, men det ændrer ikke på, at den negative stemning som kan opstå, fordi en person har fået en negativ rating, kan ødelægge en hel tråd. Og for en trådstarter som sidder med et reelt problem, eller et godt tilbud, så er tråden måske ødelagt.

Lucas - Hosting4Real:
Jeg ved jeg kan anmelde indlægget men burde ikke være nødvendigt, hvis man kan indikere det ved at give nogle stjerner (eller thumb down), og så argumentere hvorfor det de siger er noget vrøvl Big Smile

Hvorfor ikke bare argumentere? Sagen er jo, at de som giver en stjerne meget sjældent ulejliger sig med at argumentere for det.

Lucas - Hosting4Real:
fra tid til anden må man sku bide i det sure æble, og tage den kritik der kommer

Igen må jeg sige, at du helt har misforstået problematikken. Det her handler ikke om, at undgå kritik eller dårlig stemning, men om hvordan man gør ratingsystemet mest brugbart.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:32

Der er vel ingen der kikker på de stjerner så hvad er problemet?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)