Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Om Stjernerne (Mest til Cookie)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John.

Ja, nu starter jeg jo så en  ny tråd ;-)

Jeg tager det helt roligt med de stjerner, jeg mener bare at systemet er blevet udvandet og derfor ubrugeligt og burde afskaffes :-)

Det kunne være en super hjælp for nye brugere af Amino, og er jo i bund og grund en skide god idé. Som helt ny læste jeg mig til, at stjerner kunne indikerer kvaliteten af en brugers indlæg......fagligt vel at mærke. Det kunne være et godt fingerpeg, når man stiller et spørgsmål om noget man ikke ved noget som helst om.

Problemet er, at der kommer, i visse tilfælde, enormt mange svar i øst og vest...og i den forbindelse kunne det jo være rart, at kunne kigge på, hvem der ved hvad de taler om.

Men det system virker bare ikke, hvis der gives stjerne efter, hvem man bryder sig om, om folk skriver noget man ikke gider at høre, om man bare generelt er uenig........osv osv.

Så det var egentligt bare ment som en lille fredelig revolte :-) Stjernene burde holdes på et 100% fagligt plan, så kunne de bruges til noget...som det er nu, er det helt ligegyldigt....desværre, idéen var ellers god nok.

Den gode side er, at det 100% har skubbet mig over i et Plus abb........intet er så galt, at det ikke er godt for noget ;-)

Fortsat god weekend.

Natasha

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

OK - bare vi er enige om, at det ikke var mig der gav dig en enkelt stjerne men svarede at du skulle være ligeglad

Stjerner kan kun gives efter man har haft et vist antal indlæg, og hvad du vil med at vide hvem der har givet dem ved jeg ikke rigtigt, men plus medlemskab giver masser af andre fordele til de fleste, så brug den grund, ikke for at kunne ærgre dig over hvem (ok jeg checker også men jeg får sgu ikke noget positivt ud af at vide hvem)

Der er for og imod det system. Samlet tror jeg det giver fornuft, MEN

Der er nogen der giver 1 stjerner fordi de er sure eller uenig i et svar, uanset de slet ikke nødvendigvis har kvalifikationer til at bedømme det, og det må man leve med.

Jeg ved jeg ikke har kvalifikationer til at bedømme alle, så jeg begrænser mig til brug af 6 eller en stjerne

6 for for hjælpsomhed og korrekt

1 - ikke for uenig med - men for enten råd der siger - snyd du bare lidt i skat eller opfør dig uhæderligt over for andre - eller folk der KUN giver indlæg for at få links ud ELLER opfører sig direkte tarveligt, racistisk eller - hænger nogen ud med navn, nogen der ikke nødvendigvis følger med, og kan forsvare sig

Ellers vil jeg sige - giv pokker i det- jeg får skam mine 1 stjerner, ind i mellem fortjent, men som du her - fatter jeg det jo ikke, og sådan er det jo, vil skriver jo ikke for at nogen skal hade det, og har svært ved ind imellem at se, at vi nok var galt ude - let i live

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Fra  MD VVS Skrevet kl. 21:30

Hej John.

Jamen det er vi da helt enige om, det strejfede aldrig min tanke ;-)

Det var nu også med en vis ironisk distance, at jeg brugte det som grunden......er bare nysgerrig......lige som dig. Netop fordi, at det i min verden....lige som i din, skal bruges til faglig vurdering af folks svar, så det kan bruges til noget.........

Nå, nu skal der så heller ikke koges mere suppe på det....det var som sagt bare et lille stik til, at stjernene måske kunne bruges i en bedre sammenhæng ;-)

Natasha

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 21:38

Det kunne egentlig være smart, hvis det kun var trådstarter som kunne give stjerner i sin egen tråd. Det ville give et mere retvisende billede af, om et svar er brugbart, og om en person generelt deltager med gode og konstruktive svar.

Men ellers er jeg enig i, at man skal (arbejde på at) være ligeglad, selvom jeg da udmærket kan forstå, at man kan blive lidt ærgrerlig over 1 led  stjerne Star

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:43

Tim J. Nielsen:
Det kunne egentlig være smart, hvis det kun var trådstarter som kunne give stjerner i sin egen tråd. Det ville give et mere retvisende billede af, om et svar er brugbart,

jo men hvis trådstarter skev, at alle muslimer skulle dø og man skulle købe hans mobiltelefonabbonement og MML forretningsforslag og, at man skulle gi pokker i at opgive sin indtægt til skat - så ville det nok ærgre os andre, ikke at kunne sige - hold nu lige op med en enkelt stjerne - så jeg forstår din tanke, men trådstarter kan jo uddele minus til de svar han ikke kan li (og gør det ind i mellem kan jeg love) - så jeg tror det er ret ok som det er. Det er faktisk fint at så få går amok, hvis man sammenligner med de slagsmål der kan opleves på dagbladenes diskussions fora

vh

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Fra  MD VVS Skrevet kl. 21:48

Big Smile

Go humor at gå i seng på.

Natasha

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 22:04

jo men hvis trådstarter skev, at alle muslimer skulle dø og man skulle købe hans mobiltelefonabbonement og MML forretningsforslag og, at man skulle gi pokker i at opgive sin indtægt til skat - så ville det nok ærgre os andre, ikke at kunne sige - hold nu lige op med en enkelt stjerne

Jeg deltager sjældent selv i diskussioner som er holdningsbaserede, men primært de som omhandler konkrete problemstillinger og hvor svarene derfor er tekniske, eller har karakter af vejledning, og der giver det nok mere mening, at vurdere svarene udfra en nogenlunde neutralt og faglig synsvinkel.

Er vi ude i noget med nogle meninger, er det selvfølgelig ikke helt så ligetil, det har du helt ret i. Jeg synes også niveauet her ligger langt over gennemsnittet, ikke mindst når det gælder emner som ville få EB's kommentarfelter til at eksplodere.

Og som et lille kuriosum har jeg erfaret, at en stjerne sjældent kommer alene. De gange jeg selv har fået en enkelt stjerne, er der altid en efterfølgende som giver 5. Det er sgu da lidt sjovt - og ret sødt Big Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:08

Tim J. Nielsen:
Og som et lille kuriosum har jeg erfaret, at en stjerne sjældent kommer alene. De gange jeg selv har fået en enkelt stjerne, er der altid en efterfølgende som giver 5. Det er sgu da lidt sjovt -

jep det er faktisk også en stjerne årsag mere som jeg glemte, Hvis en eller anden har fået EN stjerne som er helt gal i mine øjne, så neutraliserer jeg gerne lidt med 5 selv om jeg egentlig normalt ville ha været neutral men fra en NEJ pokker da - 

vh

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 22:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie:

Jeg ved jeg ikke har kvalifikationer til at bedømme alle, så jeg begrænser mig til brug af 6 eller en stjerne

6 for for hjælpsomhed og korrekt

Jeg ville ønske jeg kunne give dig 6 stjerner for det her indlæg Big Smile. Men jeg kan desværre "kun" give dig 5. Så dem får du.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:26

Normal distribution skulle gerne være et af mange argumenter for, at stjernerne i høj grad vil indikere kvaliteten af brugernes indlæg.

Stjernerne er også en højere grad en indikation af, hvorvidt kvaliteten er i overensstemmelse med flertallet på amino.  

Umiddelbart mener jeg, at systemet fungerer udemærket. De brugerer som bidrager med meget og høj kvalitet, baseret på en normalfordelt vurdering, vil være dem med den største koncentration af højere vurderinger.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)