Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget kan man låne af banken

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et rent hypotetisk spørgsmål en ven og jeg snakkede om. 

Hvad skal der til at banken f.eks. ville indvillige i at låne en f.eks. 50 mio kroner til ejendoms investering for sikkerheden ligger jo i ejendommen, er med på man kun kan låne mellem 60-80 af hele købs beløbet. 

mange tak 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 21:41

Ja, først og fremmest vil banken eller kreditforeningen jo gerne se, at man selv har de øvrige 20-40 %, altså 10-20 mio. Det kan jo nok stoppe de fleste af os. Smile

Men så vil de jo også se på risikoen. Er man i stand til at afdragelån, evt. generere den forventede omsætning osv. Og  - ikke mindst - bevare boligmassen i en tilstand, så værdien holdes. Det hjælper jo ikke noget, at man har købt en kæmpeejendom, hvis man ikke er i stand til at leje den ud eller vedligeholde den, så den bare står og taber sin værdi.

Svaret er selvfølgelig givet på baggrund af, at det - som I skriver - er et hypotetiske spørgsmål, så hvis I reelt skulle stå og have 20 mio i overskud, så er det ikke mig, I skal have den endelige rådgivning af ... Cool

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

via kreditforening/bank er det som udgangspunkt max 60% af den offentlige vurdering eller en ny officiel vurdering så vidt jeg ved

En del af bankkrisen kom fra, at bankerne var fanget i ejendomskarusseller hvor ejendomme solgtes fra ven til ven til ven til hele tiden højere priser, og banken betragtede det som 3.parts handler og lod dem derfor belåne op til værdier som de slet ikke var til at sælge for

Svarer er derfor, at bankerne er meget mere forsigtige med lån i (erhvervs)ejendomme og der skal generelt officielle virkelige 3. parts vurderinger til. Er der så ikke derudover belåning, vil jeg mene man rimeligt let, men ejendommen som sikkerhed - låner de 60% - 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 23:21

Mange tak for svarene og til første kommentar så vil jeg lige understrege at jeg ikke har den slags likvider :) 

men tak for det hjalp meget. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)