Hej Amino Jeg har et firma hvor jeg ikke få en lønseddel men hvor jeg trækker det ud jeg skal bruge som B indkomst men hvordan finder jeg så ud af hvad jeg skal af med i skat hver måned ??? Hilsen Bjarne |
Du kan ikke i et ApS trække noget ud som B indkomst uden at betale skat. Den er helt gal. I et ApS skal du lave helt almindelig løn til dig selv med a indkomst og skat direkte. Alt andet er udbytte som skal vedtages på generalforsamlingen.
Det andet - som jeg ikke aner hvordan du trækker ud - vil jo ligne et aktionærlån og være totalt forbudt, så du skal ha kørt det tilbage men bør nok ha en revisor til hjælp, for løn uden direkte skat (her B skat) Den er helt gal
Al løn i et ApS sker via helt almindelig løn med a-skattetræk så du er galt ude for at sige det mildt - og hæver du penge uden skat, kan du får bøder og komme galt af sted - så -NU fat en revisor og se hvad det er der går galt her, hvordan du kan få en lønseddel som B indkomst i dit eget ApS er meget vanskeligt at forstå
Jeg svarer ud fra at der står ApS som firma hos dig. Hvis det er en personlig virksomhed du OGSÅ har kan du læse her om hvordan du betaler skat , men igen- det har intet med b skat at gøre og du må læse om LØN I PERSONLIG VIRKSOMHED men det har ikke gyldighed hvis det er ApS du er ansat og ejer i.
vh