Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B indkomst

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Evening Star Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har et firma hvor jeg ikke få en lønseddel men hvor jeg trækker det ud jeg skal bruge som B indkomst  men hvordan finder jeg så ud af hvad jeg skal af med i skat hver måned ???

Hilsen

Bjarne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:28

Du kan ikke i et ApS trække noget ud som B indkomst uden at betale skat. Den er helt gal. I et ApS skal du lave helt almindelig løn til dig selv med a indkomst og skat direkte. Alt andet er udbytte som skal vedtages på generalforsamlingen.

Det andet - som jeg ikke aner hvordan du trækker ud - vil jo ligne et aktionærlån og være totalt forbudt, så du skal ha kørt det tilbage men bør nok ha en revisor til hjælp, for løn uden direkte skat (her B skat) Den er helt gal

Al løn i et ApS sker via helt almindelig løn med a-skattetræk så du er galt ude for at sige det mildt - og hæver du penge uden skat, kan du får bøder og komme galt af sted - så -NU fat en revisor og se hvad det er der går galt her, hvordan du kan få en lønseddel som B indkomst i dit eget ApS er meget vanskeligt at forstå

Jeg svarer ud fra at der står ApS som firma hos dig. Hvis det er en personlig virksomhed du OGSÅ har kan du læse her om hvordan du betaler skat , men igen- det har intet med b skat at gøre og du må læse om LØN I PERSONLIG VIRKSOMHED men det har ikke gyldighed hvis det er ApS du er ansat og ejer i.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Sep 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Evening Star Skrevet kl. 06:00

Hej Cookie

Det er ikke i ApS men i et firma som jeg selv har.

Hilsen

Bjarne

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 07:57

Hej Bjarne.

Jeg sad selv og baksede lidt med det igår.

Du skal logge ind på skat, og skrive dit forventede overskud på den forskudsopgørelse, under "Overskud af selvstændig virksomhed". Husk at skrive på, hvis du har fri bil eller telefon i virksomheden, det hører til i rubrik 10, kunne jeg læse derinde.

Så beregnes din skat, og der kommer nogle girokort ind ad døren. Jeg syntes faktisk at hjælpefunktionerne derinde var ganske udemærkede, og det var til at finde rundt i.

Natasha

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15

Evening Star ApS:

Hej Cookie

Det er ikke i ApS men i et firma som jeg selv har.

Hilsen

OK så vil du ha set i det link jeg gav dig, at du ikke trækker noget ud som B indkomst. Det du trækker ud har intet med skat at gøre. Træk alt det du vil. Trækker du mener end virksomheden tjener, så er det penge du enten har skudt ind, eller låner i banken eller skylder kreditorer

Alt du skyder ind og alt du hæver sker via status og mellemregning og påvirker slet ikke dit resultat, og det er KUN dit resultat som afgør din skat. Du skal be om udvidet seelvangivelse og forskud hvis du ikke allerede har det, og forskudsregistrere hvad du forventer at ha i resultat i virksomheden for 2013. Så vil skat først reducere eller fjerne et evt fradrag du har i forbindelse med anden arbejdsindtægt, for derved at få skatten betalt via din arbejdsgiver der, og har du ikke en sådan eller går det i 0, så vil du modtage indbetalingskort til skat og din skat vil blive betalt og du slipper for strafrente i 2014. Skatten vil alt andet lig, hvis du ikke har topskat, svare til dit overskud minus dit fradrag gang noget med 43% sådan i helt runde tal

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)