Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underskud til gode i virksomheden

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Nov 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino eksperter,

Som ejer af et holding selskab havde jeg i 2011 et underskud på årets resultat på -121.944 pga nedskrivning af finasielle aktiver mm.

Men ifølge min selskabs selvangivelse til SKAT er "felt 16" sat til -59.444 kr af revisoren og i felt 085 "underskudssaldo ultimo til modregning i fremtidig skattepligtig indkomst" sat til 72.798 kr.

Det var et revisionsselskab som udfærdigede dette prægtige regnestykke og tog sig vel og mærke godt betalt.

Derfor vil jeg i år selv lave mit regnskab som kun består af meget få poster og endnu et underskud i år på kr. -11.260

Nu er mit afgørende spørgsmål så hvad jeg skal selvangive FELT 085 på selvangivelsen for selskaber. Kan jeg videreføre underskuddet fra 2011 og frem, så jeg kan bruge dette underskud til et forventeligt fradrag af et overskud i 2013?

Håber på et kvalificeret bud fra en venlig sjæl... 

Fortsat god sommerdag til alle

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er forskel på årets resultat og årets skattepligtige indkomst. Der er indtægter der er skattefrie og udgifter der ikke er fradragsberettigede.

Reguleringen af kapitalandelen i datterselskabet vil f.eks. blive reguleret skattemæssigt.

Du skal have fat i opgørelsen af den skattepligtige indkomst, der vil beløbene fremgå.

Mvh.

Christian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Gizmo Kbh:

Men ifølge min selskabs selvangivelse til SKAT er "felt 16" sat til -59.444 kr af revisoren og i felt 085 "underskudssaldo ultimo til modregning i fremtidig skattepligtig indkomst" sat til 72.798 kr.

Det var et revisionsselskab som udfærdigede dette prægtige regnestykke og tog sig vel og mærke godt betalt.

Derfor vil jeg i år selv lave mit regnskab som kun består af meget få poster og endnu et underskud i år på kr. -11.260

Jeg vil bare sige, at med al sandsynlighed er det helt korrekt angivet i de to dele - som beskrevet tidl. er der visse ting som går på driften og giver det resesultat på -121.944 du taler om, men skattemæssig kan det og vil det ofte se helt anderledes ud, specielt når det er nedskrivning af finansielle aktiver og andet som indgår. Mit bud er derfor, at det var helt korrekt og at du bør lade de samme lave i år, men sidde med dem så du får forklaret hvorfor - hvilket de også bør være helt villige til uden omk at forklare dig for sidste år. Du risikerer nemt at lave fejl som kan koste og du risikerer også at tabe underskud fremover, for de -11.260 er ikke nødvendigvis det skattemæssige resultat, men som sidste år, det driftsmæssige

take care

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 11. Nov 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det eneste jeg ligger inde med er årsregnskabet for 2011 og selskabsselvangivelsen hvori den skattepligtige indkomst før fradrag af underskud fra tidligere indkomstår er opgjort. Så nu har jeg i år et underskud på -11.260 kr som jeg selvangive som hvad? og hvordan udnytter jeg bedst muligt mit underskud i det forventet overskud for 2013 som jeg har. 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke gennemlæst noget fra billederne, sidder i for megen sol til at det er let Smile. Jeg synes ikke du kommer videre uden at få forklaret opdelingen fra sidste år som jeg gætter på er korrekt ud fra nedskrivning finansielle aktiver o.a. Den bør du forstå først

dernæst ved jeg ikke om dit underskud i år er spor bedre i forhold til skat end de 121.944 fra sidste år for det resultat du trækker som årsregnskab ER ikke det samme som skal i selvangivelsen. Jeg ved ikke om der overhovedet stadigt var finansielle anlægsaktiver som revisor ville regulere for , og som skattemæssige SKULLE reguleres for igen år - så måske skal der slet ikke stå de nye ca 11.000 som underskud, men noget helt andet. 

Så længe du ikke forstår forskellen fra sidste år, forstår du heller ikke i år og bør i alle fald lade nogen sætte det på plads for dig, alt andet kan enten gi en ekstra skat eller mistet underskud -det er nok mest sandsynligt at de ca 11.000 ikke er tallet i år heller, men det er jo rent gæt - og jeg vil påstå, at ingen kan svare ud fra det du vedhæfter. Helt som revisorblogger svarede, der er forskel på driftresultat og skatteresultat

tag evt en forhandling med sidste års revisor om at der nu er få bilag og han bare skal udarbejde årsopgørelse til skat 

Jeg går ud fra, at I sidste år har fravalgt revision, for ellers vil holding fra året inden jo typisk ha kravet i sine vedtægter og er det ikke fravalgt på sidste generalforsamling må det slet ikke afleveres uden revision, men du skal så fravælge for næste år på generalforsamlingen og ændre i vedtægterne. Dette er meget vigtigt, da regnskabet ellers skal forkastes.

Det vil så ikke koste så meget at få revisor eller økonomiperson til at udarbejde selvangivelse ud fra regnskabet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det ser ud til at passe.

Årets res.  - 121.994 + nedskrivning (ikke fradragsberettiget) 62.500 =  - 59.444

 

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Gizmo Kbh:
Derfor vil jeg i år selv lave mit regnskab

Lige en sidste bemærkning... Husk nu du ikke bare kan fravælge revision i løbet af året.

Fravalg af revision kan kun foretages på den ordinære generalforsamling, idet oplysningen om fravalg skal anføres i ledelsespåtegningen i det regnskab forud for fravalget.

Men du er velkommen til at kontakte mig hvis du har brug for en ny revisor Smile

Fra København
Tilmeldt 11. Nov 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker og fik faktisk opklaret det foreløbigt. Jeg kontakter dig snarest når jeg skal bruge en ny revisor.

Fra København
Tilmeldt 11. Nov 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

og tak for fiffet omkring fraskrivelsen af revisionspligt, men det gjorde jeg heldigvis sidste år. Men tak for heads up!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)