Nu skal jeg forsøge at svare: Ja, du bestemmer selv, hvor lang tid abonnementet skal køre. Du kan opsige det efter 12 måneder og på den måde bruge det som en afdragsordning. Køber kan ikke selv stoppe betalingerne, men skal tage kontakt til forretningen, hvis abonnementet skal opsiges. Med hensyn til betalingssikkerhed er er det mere kompliceret. Et betalingskort kan jo blive spærret eller udløbe uden varsel, og så kan forretningen ikke hæve betalingerne. Vores abonnementsbetalinger er tilpasset f.eks. månedlige trækninger for månedlige ydelser. Hvis kortet udløber/spærres, lukker man jo bare for kundens ydelse, og så må kunden finde ud af at tilmelde sig igen. Men ved en afdragsordning HAR kunden jo allerede produktet – og dermed løber forretningen en noget større risiko i mine øjne. Jeg ved ikke, hvordan man rent juridisk strikker en aftale sammen i forbindelse med afdragsordninger, eller om der findes nogen sikkerhed for forretningen, i tilfælde af at kortet udløber/spærres. Der skal du nok have fat i jurist, advokat eller lignende. Jeg håber i hvert fald, det gav lidt afklaring i forhold til den praktiske brug af abonnementsbetalinger :) |
GuruGuy:Der mangler HELT SIKKERT at man kan tilbyde iBill som en SELVSTÆNDIG betalingsmulighed i stedet for at de skal "forvirres" ind igennem kort-betalingen (jeg har Epay)
Her er jeg HELT enig. Det er lidt svært at kommunikere ordentligt ud, og ville være langt lettere som en selvstændig mulighed.
Det samme gælder i øvrigt for bankoverførsel.