Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Øhh, er det fup eller hvad?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lige blevet kaldt til jobsamtale her på fredag, hvilket jeg er glad for da jeg snart er færdig med HF og skal videre. 

Nå men til sagens kerne. Efterfølgende vælger jeg, at søge på virksomheden på virksomheden på trustpilot. Der er 1 anmeldelse af firmaet, hvilket der ikke er noget underligt, da det er et lille firma med kun 3 ansatte. Det er mere indholdet af den anmeldelse. Anmelderen skriver at firmaet er fup og bruger en dækadresse i england, samt at de har spammet ham på mail.

Desuden kan jeg ikke finde firmaets CVR. Nr. på deres hjemmeside, og heller ikke ved at søge på deres firmanavn på cvr.dk

Hvordan skal jeg tolke det, hvordan ville i tolke det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06

ja det er bekymrende at skulle til jobsamtale hos et firma der måske ikke eksisterer rigtigt, omvendt-  hvis du ved det kan være tilfældet, og du har ryggrad nok til at sige fra, så sker der jo ikke det store, bare du ikke lader dig lokke til noget.

Siger annoncen slet ikke noget om løn og arbejdssted eller andet som kunne give fingerpeg? Hvor ved du de har 3 ansatte - så må de jo være registreret et eller andet sted, teoretisk som filial af engelsk firma - men JA vær på vagt for det kan sagtens være fup

HUSK, lige så lidt som de er forpligtede til at gi dig ja lige med det samme, lige så meget kan du sige, at du godt vil hjem med det materiale og den viden du har fået, og gerne vil bekræfte tilbage - du skal ikke skrive under på noget som helst eller garantere noget som helst på stedet, hvis ikke du føler dig bom-sikker

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:12

Tak for dit svar, det lyder fornuftigt.

Jamen det der i mine øjne kan ske er, at jeg arbejder for dem i en måned og måske derefter ikke får min løn. Og ja, angående løn, så står der på jobopslaget, at lønnen er efter aftale. Og ja der er en adresse, det er også der jeg skal til samtale på fredag. Jeg "ved" de har 3 ansatte fordi dette også står i jobopslaget.

Cookie, hvis du har tid og lyst, vil jeg meget gerne i en privatbesked give dig navnet på firmaet så kan du tjekke anmeldelsen på trustpilot. Jeg har dog ikke lyst til at udstille firmaet her, hvis nu jeg tager fejl. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:15

jeg tror ikke jeg får så meget mere ud af at læse trustpilot end du, og der kan der også være nogen der bare er sure, men hvis du checker på adressen burde du jo kunne finde virksomheden

løn efter aftale kan godt vise sig at være ren provision - men bare lad være med at sige ja til noget før du er kommet hjem igen og har tænkt

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:31

Okay tak fordi du tog dig til til at svare.

Med venlig hilsen

Yassin

Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 17:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey Yassin!

Jeg ville nu ikke ligge så meget i Trustpilot og CVR - endnu - mange virksomheder er ikke på Trustpilot og står opført i CVR som noget andet end deres "kaldenavn" eller deres webadresse antyder.

Jeg har adgang til forskellige systemer og du er velkommen til at skrive en privat besked til mig med de oplysninger du har på det omtalte firma, også gerne jobopslaget mv. Så skal jeg tjekke det for dig :)

Mvh

Martin 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:58

Super, det er gjort. :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:10

hini1976:
Jeg ville nu ikke ligge så meget i Trustpilot og CVR - endnu - mange virksomheder er ikke på Trustpilot og står opført i CVR som noget andet end deres "kaldenavn" eller deres webadresse antyder.

PræcisYes

Hvis man iøvrigt skulle tage anmeldelser på trustpilot eller lignende sider for at være korrekte, så vil eks. hverken TDC eller Yousee med mange flere ikke eksistere.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu vil jeg også mene der er forskel på TDC og angiveligt en lille virksomhed på 3 personer. Og det kan ikke diskuteres om TDC findes det er selvsagt, men det kan nu godt diskuteres om de ind imellem bruger fupmetoder. Men jeg forstår hvad du mener, der foregår også en masse tilsvining på trustpilot bl.a. af konkurerende firmaer.

Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 18:38

Så er der svar retur :-)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)