Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Praj om pris på online markedsføring i forbindelse med nystartet webshop

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man starter en webshop med eksempelvis almindeligt børnetøj... hvor mange penge skal man så sætte af til markedsføring i budgettet det første år og er denne en vedvarende udgift, hvis man gerne vil godt fra start evt. fordelt på søgeoptimering, men vel også bannerannoncering? Går ikke ud fra, at man annoncere i magasiner, når der er tale om onlinehandel... det kan vel ikke betale sig?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:15

Duzer:

hvor mange penge skal man så sætte af til markedsføring i budgettet det første år 

Det afhænger vel af dit budget, ambitioner og om du kan lave noget selv?

Hvis du har et budget på 2.000.000 til virksomheden, og du har store ambitioner om, at virksomheden skal vokse hurtigt, så kan det være en god idé at bruge lidt flere penge på markedsføring i forhold til, hvis det er et hobby projekt, og du kun har 20.000 at gøre godt med.

Det afhænger også af, om du vil lave noget selv, eller om du skal betale en virksomhed for at hjælpe dig. Og hvis en virksomhed skal hjælpe dig, skal det så være en dygtig virksomhed, der kan give dig resultater, eller skal det bare være billigt. Pris og kvalitet hænger ofte også sammen her, men ikke altid.

Duzer:

og er denne en vedvarende udgift, hvis man gerne vil godt fra start evt. fordelt på søgeoptimering, men vel også bannerannoncering?

Søgemaskineoptimering er ofte først én engangsudgift, hvor en virksomhed laver en en analyse af din hjemmeside, dine konkurrenter, søgeordsanalyse og optimering af din hjemmeside. Herefter er det linkbuilding, som er en vedvarende udgift.

Tilmeldt 26. Sep 06
Skrevet kl. 15:30

Ok, jeg har nok ikke formuleret mig helt klart... Jeg har ambitioner, om at den skal give overskud det første år, men er ikke afhængig af indtægten, men lad os vende det om...

Da jeg er grafiker og partner i en virksomhed laver jeg selv markedsføringsmaterialet, men da jeg endnu ikke har nogen shop, men først skal lave en forretningsplan og et budget, så mangler jeg nogle tal... Disse tal skal jeg bruge til at holde op imod at investere i en eksisterende shop, frem for at bygge en op fra bunden...

Arh... det er ikke helt nemt at formulere!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altså du skal bruge nogle tal på, hvor meget markedsføring vil koste det første år. Det er nærmest umuligt at svare på. 

Søgemaskineoptimering kan koste alt fra 0 til flere millioner. Det afhænger af, hvilken SEO virksomhed du går til, og hvor aggressivt de skal gå til værks. 

Bannerannoncering er alt efter, hvilke medier du vil have dine annoncer på. Skal det være på Ekstrabladet eller en lokal avis. Skal det være ét år eller 3 måneder. En anden mulighed er affiliate netværk. Her betaler du typisk et opstartsbeløb, og herefter sætter du en %-sats på, hvor meget du vil give til de affiliates, der skaffer dig et salg. Kig evt. på Partner Ads.

Der findes også andre muligheder, som nyhedsbreve, Google AdWords, Facebook Ads, sociale medier, sammenligningssider etc.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 22:53

Hvis du vælger et ekstremt oversvømmet marked som eksempelvis børnetøj, så skal du regne med at bruge MANGE penge på online markedsføring, hvis  du skal have kunder i din forretning.

Hvis du vælger noget mere nichepræget, kan du klare dig med et betydeligt mindre markedsføringsbudget - ganske enkelt fordi konkurrencen er mindre. Der er tusindvis af webshops, der prøver at at komme i top på søgemaskinerne på "billigt børnetøj" 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:02

Hej Duzer

Jeg lever af at hjælpe virksomheder med deres markedsføring.

Mit bedste råd til dig er: Glem ALT om at få en børnetøjsforretning på Nettet til at give overskud.

Det er med stor sandsynlighed et stort sort hul du kommer til at smide alle dine penge i.

Du kan lige så godt gå ud på den nærmeste mark og brænde pengene af - det er meget hurtigere og en mere effektiv måde at komme frem til samme resultat.

Kort og godt: Find på noget mere originalt - meget mere originalt - at investere dine penge i.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 26. Sep 06
Skrevet kl. 09:02

Tak for de gode råd... børnetøjet er bare et eksempel, da jeg godt er klar over, at det bliver svært. Det var meningen, at der skulle være noget mere på shoppen, men skal foreløbig bare lave et budget. Jeg håber på, at eksempelvis 100.000 kr. pr. år kunne være en rettesnor til markedsføringskontoen! Så må revisoren råde mig derud fra!

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 09:07

Fair nok - men hvad du vil handle med er netop meget afgørende for, hvor stort et budget, du har brug for. Så hvis du vil have brugbare råd er du nok nødt til at være lidt konkret om, hvad du vil sælge, og hvad dine ambitioner er.

Tilmeldt 26. Sep 06
Skrevet kl. 09:12

Det forstår jeg og måske netop også derfor børnetøj eller tøj, så må alt andet være nemmere og måske også billigere. Jeg er jo klar over, at markedsføring er dyrt i det hele taget, hvis man skal gøre det ordentligt og det er selvfølgelig nemmere, hvis man har et enestående produkt.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Duzer:

... og det er selvfølgelig nemmere, hvis man har et enestående produkt.

Det er ikke kun nemmere - det er AFGØRENDE for om du bliver millionær eller går konkurs.

Jeg tænker lige nu på DING og det nye Go Pro kamera.

Det er i fuld gang med at revolutionere verden.

Tænk hvis du havde en 10 årig kontrakt på at være eneforhandler af dette produkt online?

Så ville du være miliardær inden de 10 år var gået.

Modsat at have de samme tøjmærker som 1.000 vis andre webshops der alle dumper priserne fordi de ikke kan sælge deres tøj fordi de alle fik den geniale idé at de skulle have en børnetøjsforretning på nettet efter deres barsel.

Kan du se, hvor jeg vil hen?

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)