Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det betale sig at starte en webshop

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 124
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg havde selv en ide om at starte en webshop sidste år, men opgav igen, da jeg ikke havde tiden til det. Men jeg tænker tit over hvor mange nye webshops der kommer hele tiden, det er vel nærmest dagligt der er en der gerne vil have vurderet sin nye shop her på amino, og det er også helt ok jeg ønsker dem held og lykke med projektet. Men kan markedet for webshops blive mættet?

Jeg tænker hvis man starter eksempelvis en webshop med børnetøj er chancen for at få noget som helst organisk trafik vel nærmest nul og kan man så hamle op med de etablerede?

Bare en tanke....ha en god dag Smile

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik:
Men kan markedet for webshops blive mættet?

Det svarer til at spørge om markedet for butikker er mættet. Webshop er jo bare en butik. Det er klart hvis du sælger det samme som alle mulige andre kommer du ikke langt. Ligesom hvis man åbner en ny fysisk butik der sælger præcis de samme varer som 100-vis af andre butikker, det er heller ikke vejen frem.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det handlet bare om at være UNIK! Eller finde en god niche.

Og det kan altid lade sig gøre at vippe på de organiske resultater alt efter hvor kreativ og unik man er.

Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 124
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt følge at man skal lave noget unikt for at skaffe kunder, men kunne forestille mig det er svært. Derudover hvor mange af de nystartede laver noget unikt 5%? eller 70%.....og hvor mange af de nystartede webshops har tjent penge efter 1 år?

Det er der jo sikkert ikke nogen der ved, men det kunne da være rart at vide for nogle sikkert. Da jeg tilmeldte mig amino sidste år var det fordi jeg ville starte en webshop, men jeg læste mig frem til herinde at det ville kræve alt for mange ressourcer og det tror jeg der er mange der ikke tænker over når de starter en shop 

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du har ret i det kræver rigtig meget at opstarte en webshop. Nu har jeg valgt at starte en legetøjsforretning og der er MEGET hård konkurrence og det kan også mærkes.

Mht. google så kan det sagtes lade sig gøre at komme på side 1. Jeg ligger på side 1 på rigtig mange af de smalle søgeord, men ikke på de brede. (jeg har været i gang i 3 mdr), så det kan sagtens lade sig gøre.

Nu har jeg indtil videre lavet SEO selv, men det kræver mange mange timers arbejde og hvis jeg vil på side 1 på de brede søgeord bliver jeg nødt til at købe mig til det.

Det kan sagtens lade sig gøre at få kunder i et konkurrencepræget marked, men det koster også i adwordskampagner, markedsføring mv.

Overskud kan jeg desværre ikke udtale mig noget om, da jeg som sagt kun har været i gang i 3 måneder :)

 

 

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 46
Fra  Sportsact.dk Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Henrik,

Du stiller spørgsmålet om det kan betale sig. Både og. Det kræver selvfølgelig en god indstilling og hårdt arbejde! Dertil skal du tænke på at du f.eks. skal oprette følgende:
Webshop, Nets, Domæne osv. 

I min verden er det mest rentable at have drop-shipping, så vidt det er muligt, ellers kommer du til at bruge ekstremt meget tid på at rende frem og tilbage på posthuset med pakker. Hvis du gør den tid op med fortjenesten på varerne, så er fortjenesten ofte ikke så stor. Alt efter hvad du sælger.

Du kan sagtens være unik, selvom du ikke tilbyder "nye" produkter. Du kan være unik på din kundeservice, på din markedsføring og dit udvalg.

Find en alternativ måde at markedsføre din webshop på. Kig på hvad konkurrenterne gør og tænk kreativt. Gør det anderledes og bedre!

/Rasmus

Med venlig hilsen

Rasmus Bæk Larsen
rbl@sportsact.dk 

Tilmeldt 10. May 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tænkt det samme som dig. Kan det virkelig betale sig? Det kunne være interessant at høre fra nogen, der rent faktisk har skabt ikke bare et overskud men et pænt overskud.

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes faktisk at du stiller et SUPER GODT spørgsmål!

Hvis du spørger bredt rundt omkring på webshops, så vil jeg vædde med at mange af dem siger, at det ikke kan svare sig.
- Her vil de nok nævne brugt tid kontra indtjening..
Men det samme vil nok gøre sig gældende i fysiske jobs, specielt efter finanskrisen :-)

Dog vil jeg så sige, at jeg faktisk fraråder dem jeg kender at åbne en shop hvis det ikke er noget de 100% brænder for.
Ja, faktisk har jeg også gjort det et par gange herinde..

Man skal ikke tro at man bliver millionær bare fordi man åbner en webshop, men jeg har lært, at jo mere seriøst du bliver med din shop, jo bedre går det - woow ikke? :-)
Jeg tror måske også du har set, at der er for mange useriøse webshops - også nogle af dem som bliver vurderet.
I dag, kan du ikke bare "lige starte nemt op" - det er vi alle sammen simpelthen blevet for gode til.. 

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 31. Oct 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Jeg har tit fået at vide i skolen, når man skal være selvstændig så "skal" man nærmest opfinde noget nyt.
Jeg er enig med alle de andre, det handler om at skille sig ud og skabe dit eget unikness til din webshop.
Min pointe er at hvis man har lysten til at være selvstændig med en webshop, så er det fordi det er noget man brænder for.
Hvis du bare har lyst til at have en webshop og tjene lidt ved siden af og senere blive selvstændigt, så er det en meget hård bakke du skal op ad, men derimod hvis du brænder for det og bruger mange kræfter, så vil du også få succes.

Som nogle nævner skal der bruges meget tid på SEO, men der er også andre ting der er værd at kigge på, så som konverterings rate, brugervenligheden i webshoppen, splittest.
Der er altid noget at lave i en webshop, du kommer aldrig til "ikke" at lave noget.

Hele pointen er hvis du brænder for at åbne en webshop, så kom i gang og du skal nok få succes hen af vejen.
Men hvis du ønsker en webshop uden at brænde for det, så vil jeg sige hold dig væk, uanset hvilket marked du går ind på :)

Det skal dog siges at dette er min egen personlige holdning.
Mvh. Troels
P.S fortsæt god dag :)

Tilmeldt 9. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet en simpel hjemmeside, som gør det muligt for dem, som pusler med tanken om at starte en webshop eller netbutik at oprette en sådan simpelt og gratis. Den har muligheden for at have simpel betaling gennem Paypal, Mobilepay, swipp, bankoverførsel m.m. Hvis du blot vil prøve at starte en webshop eller allerede har en fysisk butik, men ikke har kapitalen til at få en egentlig webshop med indløsning, så er Emporion.dk muligheden for dig. Alle kan bruge hjemmesiden både private og handlende med CVR.Nr.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)