Jeg har et par spørgsmål med hensyn til lukning af mit aps selskab. 1.. Er det bedre / billigere at lukke en virksomhed inden udgangen af det finacial år? 2.. Kan en APS køre uden nogen omkostninger? Så hvis jeg beslutter ikke at lukke selskabet, men bare lade det eksisterer med ingen indkomst eller ud gåen? Enhver anden rådgivning med hensyn til at reducere omkostningerne ved at lukke ned en virksomhed? På forhand tak! |
myatix:1.. Er det bedre / billigere at lukke en virksomhed inden udgangen af det finacial år?
Du slipper for moms indberetning - det er den eneste fordel jeg kan tænke mig - Der skal uanset hvornår du lukker det, laves et afsluttende regnskab og indberettes til skat - dog skal vel med, at i A-kasse sammenhæng, hvis du er ansat et sted og bliver opsagt, vil dit CVR stå i vejen hvis du blev arbejdsløs, så der vil det under alle omstændigheder skulle lukkes, og du vil muligvis risikere karantæne fordi a-kassen vil kunne mene, du har haft indtægt derfra (som du så skal modbevise) og at lukningen jo er dit frie valg, hvorfor der er karantæne i forhold til eventuelle dagpenge
Det kan sagtens køre resten af året uden omkostninger med mindre du har kontorleje o.l. (affaldsgebyr er eneste omk. jeg lige kan komme på og det er du vist forbi på dette tidspunkt af året - ellers er det en omkostning)- Det eneste du så skal er at 0 indberette moms på de faste moms indberetningstider - hvis du har 0 i omsætning, og så kan du lukke når der alligevel er regnskab for 2013 - men er du sikker på, at du ikke vil drive det kan du gøre det helt frit nu - eller efter årsafslutning. Ved lukningen vil du få den eksisterende ApS kapital udbetalt - og hvis den er tabt vil du få fradrag i anden tilsvarende aktieindkomst - hvilket den der lukker det, eller du selv lige skal huske.
På www.agera.dk kan du beskrive, at du skal lukke et ApS med megen lille aktivitet (hvis det er tilfældet) og forklare om der er lavet regnskab for 2012 korrekt OG bede om 3 uforpligtende gratis tilbud, på afslutingsregnskab og hjælp til lukning, så får du det korrekt
venligst John H