Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nedlukning af aps virksomhed

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle,

Jeg har et par spørgsmål med hensyn til lukning af mit aps selskab.

1.. Er det bedre / billigere at lukke en virksomhed inden udgangen af ​​det finacial år?

2.. Kan en APS køre uden nogen omkostninger? Så hvis jeg beslutter ikke at lukke selskabet, men bare lade det eksisterer med ingen indkomst eller ud gåen?

Enhver anden rådgivning med hensyn til at reducere omkostningerne ved at lukke ned en virksomhed?

På forhand tak!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23

myatix:
1.. Er det bedre / billigere at lukke en virksomhed inden udgangen af ​​det finacial år?

Du slipper for moms indberetning - det er den eneste fordel jeg kan tænke mig - Der skal uanset hvornår du lukker det, laves et afsluttende regnskab og indberettes til skat - dog skal vel med, at i A-kasse sammenhæng, hvis du er ansat et sted og bliver opsagt, vil dit CVR stå i vejen hvis du blev arbejdsløs, så der vil det under alle omstændigheder skulle lukkes, og du vil muligvis risikere karantæne fordi a-kassen vil kunne mene, du har haft indtægt derfra (som du så skal modbevise) og at lukningen jo er dit frie valg, hvorfor der er karantæne i forhold til eventuelle dagpenge

Det kan sagtens køre resten af året uden omkostninger med mindre du har kontorleje o.l. (affaldsgebyr er eneste omk. jeg lige kan komme på og det er du vist forbi på dette tidspunkt af året - ellers er det en omkostning)- Det eneste du så skal er at 0 indberette moms på de faste moms indberetningstider - hvis du har 0 i omsætning, og så kan du lukke når der alligevel er regnskab for 2013 - men er du sikker på, at du ikke vil drive det kan du gøre det helt frit nu - eller efter årsafslutning. Ved lukningen vil du få den eksisterende ApS kapital udbetalt - og hvis den er tabt vil du få fradrag i anden tilsvarende aktieindkomst - hvilket den der lukker det, eller du selv lige skal huske.

www.agera.dk kan du beskrive, at du skal lukke et ApS med megen lille aktivitet (hvis det er tilfældet) og forklare om der er lavet regnskab for 2012 korrekt OG bede om 3 uforpligtende gratis tilbud, på afslutingsregnskab og hjælp til lukning, så får du det korrekt

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Skrevet kl. 12:09

Hej John,

Tak for din svar og gode råd ...

Beklager jeg ikke siger i mit sidste indlæg, men selskabets regnskabsår slutter ​​juni 2013.

Min nuværende selskabsstruktur består af en holdings selskab og en drift selskab. Er der nogen måde at undgå de problemer i forbindelse med A-Kasse? Ville det hjælpe at lade selskabet gå konkurs? Det virker vanvittigt, hvis det er tilfældet?

Tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23

myatix:
Er der nogen måde at undgå de problemer i forbindelse med A-Kasse?
Konkurs er da drastisk - i forhold til a-kassen er det jo bare at lukke selskabet, så det er lukket inden du evt bliver arbejdsløs, værre er det jo ikke

Hvis man ikke sender regnskab ind eller framelder ledelse, og der ikke er aktiver - og du ikke har gæld til nogen, så vil selskabet blive opløst men det tager dels tid, dels synes jeg vel ikke det pynter på et CV - så tag dog lige kontakt til en revisor og få det lukket pænt - Kan man stifte kan man også lukke

Det har ikke betyding om du gør det nu eller efter juni hvis beslutningen er taget - det koster hverken mere eller mindre, da der under alle omstændigheder skal laves afslutningsregnskab i både dit holding og dit driftsselskab - så du kan lige så godt gå igang og får færdigt

Så bliver din selskabsskat beregnet korrekt og moms afsluttes korrekt og der laves selvangivelse for begge selskaber og slut regnskab lige som det frameldes hos virk.dk

Hvis der er aktiver f.eks købt med momsfradrag eller på andet vis, skal disse jo også håndteres korrekt (sælges til markedspris med moms til dig eller 3. part) så skat ikke har noget at komme efter. Alt hvad du måtte ha af aftaler, nets, danløn eller andet, leverandører osv bør du sige op, og HVIS der er kreditorer skal de jo også ha deres penge og en orientering lige som evt debitorer jo skal ha betalt dig.

Ind på www.agera.dk  linket og hit en billig revisor der lige hjælper med pæn afslutning hvis ikke du har en i forvejen. Så får du også afsluttet din ApS kapital korrekt, enten som penge ud eller muligt fradrag.

Dagen efter lukningen - og hvis du ellers er dagpengeberettiget ud fra dit lønmodtager job - vil dine virksomheder ikke ha betydning for a-kasse, men man kan ikke få a-kasse penge, hvis man har et selskab, som de jo kan forvente du kan tjene penge på samtidigt med at du skulle være til rådighed

vh

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Skrevet kl. 13:17

Tak for al din hjælp...

Du siger:

"men man kan ikke få a-kasse penge, hvis man har et selskab, som de jo kan forvente du kan tjene penge på samtidigt med at du skulle være til rådighed"

Er jeg nødt til at lukke for holdings selskabet at være berettiget til dagpenge? Ideelt ønsker jeg ikke at lukke Holdings selskab ... Kunne jeg sætte holdings selskab i min kones navn?

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:34

Jeg ville tale med din a-kasse og høre om de vil gi dagpenge hvis noget gik galt - selv om du beholdt din holding selskab - som jo formentlig er registreret som finansielt selskab - Mit gæt er, at de nok vil ha forbehold, men jeg ville få det på skrift fra dem, hvis du beholder det holding CVR, at du kan få dagpenge alligevel, hvis det er afgørende.

Ellers vil du skulle lukke det og formentlig få dine karantæne uger i forhold til den dag du har lukket, da det vil ses som frivillig arbejdsløs - men herregud, det er måske de 3 ugers karatæne værd at beholde holding og så hvis det er kravet -  at vente med at lukke det ned til hvis du bliver arbejdsløs. Din opsigelse er måske også så lang, at du sagtens kan lukke ned under opsigelsen

Sælge holding til din kone er vel muligt - det skal jo ske ved overdragelse af anparterne - og ændring af ejerbogen osv. Så vil din kone stå med et noget tilsvarende problem jo, men hvis ikke hun kan få brug for dagpenge er det jo ikke afgørende.

Du bør nok i så fald høre din a-kasse, om det at du har solgt anparterne til din kone er godt nok til at vise du ikke har noget med det at gøre, for jeg ved, at hvis man har været medhjælpende ægtefælle, så skal ægtefællen lukke CVR for at man kan få dagpenge. Det skyldes, at det er umuligt at se, om ægtefællen rent praktisk stadigt arbejder i selskabet, og måske vil a-kassen mene, at dit salg til konen er proforma og du stadigt driver selskabet - bare samtidigt med dagpenge, og så får du nej. Du skal afklare det gerne på skrift med din aktuelle a-kasse for det er hver A-kasse der beslutter. 

Beholder du det som hvilende selskab, skal du i alle fald ha fravalgt revision hvis det ikke er sket (de fleste holding har det i vedtægterne men det er nu lovligt at fravælge revision når man er under grænser for oms og balance som du givet er med sovende holding) - ellers skal du betale det hvert år OG du skal stadigt lave årsregnskab - ledelsesberetning og det der følger med + selvangivelse for selskabet + indberette moms som 0 indberetning hvis det er momsregistreret.

Arbejdet med årsregnskab og alt den slagt skal så holdes op mod at du kan lukke NU, og får du ApS kapitalen fri, kan du stifte på ny for 2.500 kr ha et ApS igen på få dage

Jeg har skrevet lidt generelt om A-KASSE OG SELVSTÆNDIG som du evt kan læse

vh

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Skrevet kl. 14:01

Super hjælp... Tak! :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:35

myatix:

Tak for al din hjælp...

Du siger:

"men man kan ikke få a-kasse penge, hvis man har et selskab, som de jo kan forvente du kan tjene penge på samtidigt med at du skulle være til rådighed"

Er jeg nødt til at lukke for holdings selskabet at være berettiget til dagpenge? Ideelt ønsker jeg ikke at lukke Holdings selskab ... Kunne jeg sætte holdings selskab i min kones navn?

Mvh

I dette tilfælde skal selskaberne afmeldes fra momsregistrering og selskabets formål skal ændres til at være at være et formueforvaltende selskab.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:41

Tonny Skov Pedersen:

I dette tilfælde skal selskaberne afmeldes fra momsregistrering og selskabets formål skal ændres til at være at være et formueforvaltende selskab.

Tonny

enig i at det burde række - derfor at jeg selv længere oppe skrev:

Jeg ville tale med din a-kasse og høre om de vil gi dagpenge hvis noget gik galt - selv om du beholdt din holding selskab - som jo formentlig er registreret som finansielt selskab - Mit gæt er, at de nok vil ha forbehold, men jeg ville få det på skrift fra dem, hvis du beholder det holding CVR, at du kan få dagpenge alligevel,

Desværre har jeg faktisk hørt reélle tilfælde hvor a-kassen ikke accepterede et finansielt holding - går ud fra de har ment, at når man har et sådan må det være fordi man lægger en del tid og arbejde i det, men jeg er enig, normalt burde de acceptere et formueforvaltende selskab - synes bare man skal sikre sig de er enige, hvis det er af stor betydning at kunne gå direkte på dagpenge ved ledíghed, for der findes ikke en lov regel om at det er OK med CVR hvis det er er uden moms og finans bare - så vidt jeg ved

A kasser er firkantede ofte i forhold til selvstændig som har CVR ved indgang til arbejdsløshed. Fleksiblest er a kasser for selvstændige ofte - og fleksible er de fleste hvis man starter bi-bveskæftigelse inkl. CVR efter at være blevet arbejdsløs, og ufleksible ofte hvis man har CVR ved indgang til arbejdsløshed

vh

vh

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:54

Desværre har jeg faktisk hørt reélle tilfælde hvor a-kassen ikke accepterede et finansielt holding - går ud fra de har ment, at når man har et sådan må det være fordi man lægger en del tid og arbejde i det, men jeg er enig, normalt burde de acceptere et formueforvaltende selskab - synes bare man skal sikre sig de er enige, hvis det er af stor betydning at kunne gå direkte på dagpenge ved ledíghed, for der findes ikke en lov regel om at det er OK med CVR hvis det er er uden moms og finans bare - så vidt jeg ved

Du har muligvis ret, men det er nu ikke min erfaring, idet jeg i gentagne tilfælde har hjulpet kunder med ansøgning om dagpenge eller efterløn, hvor kravet alene var ændringen af selskabernes formålsparagraf samt afmeldelse fra momsregistrering og arbejdsgiver m.v..

Når dette kan dokumenteres, så har det været en enkel ekspeditionssag.

Derfor er dit råd om at få en skriftlig bekræftelse fra den aktuelle a-kasse også meget passende.Yes

Tonny

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)