Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed - prod. af tøj+udstyr

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Grenaa
Tilmeldt 28. May 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo nu skal i høre, jeg har længe gået med drømmen om at kunne kombinerer mine to interesser - økonomi og kreativitet og nu hvor jeg har været på barsel har jeg haft rig mulighed for at få støvet mine kreative evner af.
Min ide er som sådan ikke specielt unik, men går på at sy børnetøj og udstyr - altså handmade og derfor lidt eksklusivt og noget alle ikke har.
Jeg har siddet og regnet lidt på det - jeg vil ca. kunne lave tre stk. tøj om dagen med en cirkafortjeneste på 100-150,- pr. del. (Vel og mærke med materialepriser inkl. moms og andre udgifter - regnet ud fra hvad jeg betaler for stof mv. nu hvor jeg ikke er registreret virksomhed og bare syer for sjov til min søn), det vil sige at tager jeg en gennemsnitsmåned med 30 dage og jeg arbejder alle dage, vil jeg kunne komme op på min. 9000,- om måneden ->> HVIS folk køber mine produkter og det er måske lige våget nok at satse på, der bliver solgt tre stk. tøj/udstyr om dagen ;)
Jeg sidder og overvejer om jeg bare skal kaste mig ud i det og så må det bære eller briste - jeg har stadig to måneders barsel tilbage, der kunne udnyttes :) Det skal lige siges at det til at starte med kun vil være en enkeltmandsvirksomhed og at jeg ingen startkapital har (i hvert fald ikke noget jeg vil prale af), til gengæld skal omsætningen også kun gøre det ud for en su, så er min lykke gjort til at starte med, men på længere sigt vil jeg selvfølgelig håbe på at kunne skaffe et større overskud og jeg vil fra dag et blive nødt til at se det som et fuldtidjob, da det med en lille dreng på 7 måneder hedder enten eller - der er ikke tid til skole/job + opstarte egen virksomhed i fritiden når den er baseret på at jeg selv skal producerer produkterne.

Ved i om der er nogle regler for opstart af mindre produktionsvirksomhed? Jeg tænker med henblik på børnetøj og udstyr. Jeg skal ikke arbejde med kemikalier, så i forhold til miljø mv. er der vel ikke så meget?
Hvis i har nogle gode råd, modtager jeg meget gerne - at have en hhx på papiret er ikke det samme som at vide alt om opstart af virksomhed ;)

Hvad er fordelene/ulemperne ved evt. at indgå aftale med anden forhandler af tøj+udstyr til børn i stedet for selv at sælge? Og er der nogle ting jeg skal være opmærksom på, hvis jeg selv sælger eller sælger gennem anden virksomhed? :)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)