Hej Amino'er! Jeg har fundet nogle varer på dealextreme.com, til priser lige fra 30 - 400 kr. pr. stk. Jeg overvejer at begynde at "importere" disse varer for derefter at videresælge disse med fortjeneste via en netbutik. Mit spørgsmål lyder så: Må jeg købe varer hjem fra udlandet og sælge med fortjeneste gennem en webshop uden at have et CVR-nummer eller være importregistreret? Jeg ved godt, at jeg skal registrere mig som virksomhed, når jeg rammer en omsætning på 50.000 kr. i løbet af et år. Jeg har ligeledes, efter lidt research, fundet ud af, at jeg kan undgå told, moms og håndteringsafgift, hvis beløbet på selve varen er under 80 kr. (annon 2012) Er der nogle, der ved, om denne bagatelgrænse stadig eksisterer? Med venlig hilsen Martin |
Hej Martin,
Du er desværre ude på dybt vand.
Nitram96:Må jeg købe varer hjem fra udlandet og sælge med fortjeneste gennem en webshop uden at have et CVR-nummer eller være importregistreret?
NEJ, det må du ikke. Når du importerer fra ikke-EU lande med henblik på videresalg, så SKAL du moms- og importørregistreres.
Nitram96:Jeg ved godt, at jeg skal registrere mig som virksomhed, når jeg rammer en omsætning på 50.000 kr. i løbet af et år.
Korrekt - og husk, at det er 12 løbende måneder, ikke bare et indkomstår.
Nitram96:Jeg har ligeledes, efter lidt research, fundet ud af, at jeg kan undgå told, moms og håndteringsafgift, hvis beløbet på selve varen er under 80 kr. (annon 2012)
Er der nogle, der ved, om denne bagatelgrænse stadig eksisterer?
Det er korrekt ,at du undgår eksempelvis Post Danmarks håndteringsgebyr, hvis ordren er på under 80 kr. Men du slipper aldrig uden om at skulle betale told. Klarer Post Danmark eller en anden speditør ikke tolden for dig, skal du selv indberette det.
Du kan med fordel søge herinde om debatter om samme emne - der findes et hav af dem. Jeg mener også, at der på JohnHannover.blogspot.dk står en masse brugbart omkring dette emne. Hvis ikke, står der med garanti noget andet, du absolut kan få glæde af at læse :)
Mvh.
Lars Thomsen