Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel med importvarer uden CVR-nummer?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er! 

Jeg har fundet nogle varer på dealextreme.com, til priser lige fra 30 - 400 kr. pr. stk. Jeg overvejer at begynde at "importere" disse varer for derefter at videresælge disse med fortjeneste via en netbutik.

Mit spørgsmål lyder så: Må jeg købe varer hjem fra udlandet og sælge med fortjeneste gennem en webshop uden at have et CVR-nummer eller være importregistreret? 

Jeg ved godt, at jeg skal registrere mig som virksomhed, når jeg rammer en omsætning på 50.000 kr. i løbet af et år.

Jeg har ligeledes, efter lidt research, fundet ud af, at jeg kan undgå told, moms og håndteringsafgift, hvis beløbet på selve varen er under 80 kr. (annon 2012)

Er der nogle, der ved, om denne bagatelgrænse stadig eksisterer?

Med venlig hilsen

Martin 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 20:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin,

Du er desværre ude på dybt vand.

Nitram96:
Må jeg købe varer hjem fra udlandet og sælge med fortjeneste gennem en webshop uden at have et CVR-nummer eller være importregistreret? 

NEJ, det må du ikke. Når du importerer fra ikke-EU lande med henblik på videresalg, så SKAL du moms- og importørregistreres.

Nitram96:
Jeg ved godt, at jeg skal registrere mig som virksomhed, når jeg rammer en omsætning på 50.000 kr. i løbet af et år.

Korrekt - og husk, at det er 12 løbende måneder, ikke bare et indkomstår.

Nitram96:

Jeg har ligeledes, efter lidt research, fundet ud af, at jeg kan undgå told, moms og håndteringsafgift, hvis beløbet på selve varen er under 80 kr. (annon 2012)

Er der nogle, der ved, om denne bagatelgrænse stadig eksisterer?

Det er korrekt ,at du undgår eksempelvis Post Danmarks håndteringsgebyr, hvis ordren er på under 80 kr. Men du slipper aldrig uden om at skulle betale told. Klarer Post Danmark eller en anden speditør ikke tolden for dig, skal du selv indberette det.

Du kan med fordel søge herinde om debatter om samme emne - der findes et hav af dem. Jeg mener også, at der på JohnHannover.blogspot.dk står en masse brugbart omkring dette emne. Hvis ikke, står der med garanti noget andet, du absolut kan få glæde af at læse :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 18. Mar 13
Skrevet kl. 20:50

Pokkers :(

Men tak for svaret dog. Jeg læste dog blot på nemfinans.dk eller noget i den stil, at der ikke blev pålagt told på varer under 80 kr.

Ved du forresten hvormeget tolden udgør på eksempelvis ure samt forskellige halskæder og armbånd?

På forhånd tak!

Mvh

Martin

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 20:57

Nitram96:
Men tak for svaret dog. Jeg læste dog blot på nemfinans.dk eller noget i den stil, at der ikke blev pålagt told på varer under 80 kr.

Jamen det er givet vis også korrekt. Men det ændrer ikke på det faktum, at du så selv skal stå for indberetningen :)

Nitram96:
Ved du forresten hvormeget tolden udgør på eksempelvis ure samt forskellige halskæder og armbånd?

Nej, dem kender jeg sgu ikke indgående. Men på skat.dk kan du finde toldsatser :)

Mvh.

Lars Thomsen

Tilmeldt 18. Mar 13
Skrevet kl. 21:03

Okay, men hvad er der at indberette til Skat, hvis jeg ikke skal betale told af varerne under 80 kr.?

Hvis jeg, som nævnt, ønsker at importere ure samt accessories hvormeget arbejde ligger der så i selve importen, da leverandøren fragter omkostningsfrit til min adresse?

Derudover foregår Momsregistrering samt importørregistrering også forholdsvist nemt?

Mvh

Martin 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 21:25

Nitram96:
Okay, men hvad er der at indberette til Skat, hvis jeg ikke skal betale told af varerne under 80 kr.?

Pas på. Du skal altid betale told i henhold til SKATs toldsatser. Bagatelgrænsen på 80 kr. handler bare om, at så bliver den ikke kontrolleret i tolden, og du vil ikke blive pålagt et 160 kr. importgebyr fra Post Danmark. Er varerne til videresalg, skal du så selv stå for fortoldningen efterfølgende.

Nitram96:
Hvis jeg, som nævnt, ønsker at importere ure samt accessories hvormeget arbejde ligger der så i selve importen, da leverandøren fragter omkostningsfrit til min adresse?

Hvad tænker du på? Svarer du ikke selv på dit spørgsmål?

Nitram96:
Derudover foregår Momsregistrering samt importørregistrering også forholdsvist nemt?

Du går ind på virk.dk og bliver klogere. Når du registrerer din virksomhed krydser du af ved "importørregistrering" og "eksportregistrering" :)

Mvh.

Lars Thomsen

Tilmeldt 18. Mar 13
Skrevet kl. 21:41

Undskyld hvis jeg har formuleret mig en smule uklart, jeg mente blot, om jeg selv skulle indberette told til SKAT efterfølgende, når leverandøren leverer omkostningsfrit til min adresse. Hvis ja, foregår denne fortoldning blot inde på Skats hjemmeside?

Hvis man så skal følge den lovpligtige indberetning, så bliver der virkelig meget arbejde, hvis man skal indberette told for hver enkel sending - eller er der en månedlig frist for indberetning? Og bliver denne indberetning kontrolleret?

Tusind tak for hjælpen!

Mvh

Martin

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 22:10

Nitram96:

Undskyld hvis jeg har formuleret mig en smule uklart, jeg mente blot, om jeg selv skulle indberette told til SKAT efterfølgende, når leverandøren leverer omkostningsfrit til min adresse. Hvis ja, foregår denne fortoldning blot inde på Skats hjemmeside?

Hvis man så skal følge den lovpligtige indberetning, så bliver der virkelig meget arbejde, hvis man skal indberette told for hver enkel sending - eller er der en månedlig frist for indberetning? Og bliver denne indberetning kontrolleret?

Det tør jeg ikke udtale mig om i fare for at sige noget forkert :) Måske vi kan få en anden kyndig på banen :)

Alternativt kontakt SKAT :)

Mvh.

Lars Thomsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:56

Det er da ikke muligt at leve af at importere varer enkeltvis til under 80 kr - og man må ikke importere uden at ha CVR og importregistrering så hele debatten om pakker under 80 kr og ingen importør registrering og videresalg tyder ikke for mig på en ret langlevende webshop i alle fald + alle pakker til samme modtager - også under 80 kr - skal told lægge sammen og toldbehandle som var det en større leverance. Ingen import for videresalg uden CVR og importregistrering - som registreret kan vælges samlet fortoldning og ikke betalig er pakke - men der er vist lidt at sætte sig ind i

Den med ikke CVR og leve af pakker til under 80 kr - eller bare overhovedet tænke på det er - undskyld jeg siger det - dødfødt tanke

vh

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)