Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor bestiller folk deres SSL certifikater?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan melde ud, at generelt er wildcard, SNI, og SAN/UCC ikke supported på webhoteller der bruger cpanel, fordi det ikke er en del af cpanel.

I den kommende opdatering 11.38 (Den kommer i denne uge), vil der være mulighed for både wildcard, SNI, SAN/UCC.

Wildcard kan du ikke bruge til noget, SNI som Frans siger, er ikke særlig godt supported (Du kan udelukke alle IE brugere på windows XP), og IE6 på vista og op.

Ellers er SNI, relativt godt supported - sidste mulighed er SAN/UCC, som også er kendt som multi-domain SSL.

Hvad de koster rundt omkring ved jeg ikke, der hvor jeg køber dem (For at støtte en kollega :P), koster de 60euro+ hvilket inkludere 3 domæner, og så kan man købe flere domæner til (Gætter på 20euro per stk).

Men ellers, kan det godt blive et lille problem med 10x SSL på 1 IP Big Smile

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:
Men ellers, kan det godt blive et lille problem med 10x SSL på 1 IP

Jeg skrev, at alle webhops får separat webhotel+dedikeret IP+SSL Certifikat Smile

Til Frands -> Meebox webhotel er med cPanel.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lucas - Hosting4Real:
Du kan udelukke alle IE brugere på windows XP), og IE6 på vista

Hvis du kører med antikveret software er der så meget andet der ikke virker at det kan være ligegyldigt! Jeg må ærligt indrømme at jeg bruger og anbefaler gerne SNI, og min generelle anbefaling er idag er at der udvikles til IE 10 og sørges for support til IE 8 ... brugere med IE 6 har jeg for det første ikke hørt om siden 2008-ish for det andet er det en browser der er udgivet i 2001 og ikke opdateret siden 2008.

Vi snakker om under 0.5% der stadig bruger IE6 idag:

https://www.netmarketshare.com/report.aspx?qprid=3&qpaf=&qpcustom=Microsoft+Internet+Explorer+6.0&qpcustomb=0

Så beklager meget at jeg må stille mig uenig, men den øgede sikkerhed som krypteret datakommunikation er for mig langt mere værd end de 0.5% forstokkede hønisser der ikke har kompetencerne til at opgradere deres pc'er.

Ellers er jeg helt enig med dig :-)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Vi snakker om under 0.5% der stadig bruger IE6 idag:

https://www.netmarketshare.com/report.aspx?qprid=3&qpaf=&qpcustom=Microsoft+Internet+Explorer+6.0&qpcustomb=0

Så beklager meget at jeg må stille mig uenig, men den øgede sikkerhed som krypteret datakommunikation er for mig langt mere værd end de 0.5% forstokkede hønisser der ikke har kompetencerne til at opgradere deres pc'er.

Ellers er jeg helt enig med dig :-)

Der er godt nok også gået meget vand under broen de sidste 1293 dage Smile

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 5. Jun 16
Indlæg ialt: 56
Fra  Lighthouse Technology Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

Der er godt nok også gået meget vand under broen de sidste 1293 dage Smile

Så for at lukke den godt af, så kan vi i 2016 glæde os over at SSL certifikater er gratis at generere vha. f.eks.: https://zerossl.com/ som benytter Let's encrypt. 

Flere hostingudbydere tilbyder væsentlig billigere drift af certifikatet. One.com tager få euro for det. Glæder mig til at hostingbranchen fjerner de sidste gebyrer for SSL, så barrieren kan blive fjernet. Så kan det godt være at de skal hæve prisen et par kroner for at tilbyde gratis certs, men det er en lille pris for et mere sikkert internet! :) 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Clement:

Så for at lukke den godt af, så kan vi i 2016 glæde os over at SSL certifikater er gratis at generere vha. f.eks.: https://zerossl.com/ som benytter Let's encrypt. 

Flere hostingudbydere tilbyder væsentlig billigere drift af certifikatet. One.com tager få euro for det. Glæder mig til at hostingbranchen fjerner de sidste gebyrer for SSL, så barrieren kan blive fjernet. Så kan det godt være at de skal hæve prisen et par kroner for at tilbyde gratis certs, men det er en lille pris for et mere sikkert internet! :) 

De fleste hosting udbydere tilbyder allerede gratis SSL ;) (Faktisk gør alle cPanel hosting udbydere, hvilket dækker mange hundrede tusinde servere) - og ja, selvfølgelig bør alle tilbyde SSL - men folk skal også forstå at kryptering og dekryptering af SSL trafik (stadig) belaster systemerne mere - så du vil finde hel billige hosts som er af god kvalitet hvilket måske vil opkræve en lille sum for at  have SSL aktivt (hvor certifikatet stadig er gratis).

Hvis du har en udbyder med 100k kunder, og måske kun 20% af dem ser behovet for SSL (selvom ting er gratis, kan jeg fortælle at de fleste kunder faktisk ikke bruger SSL) - så hvorfor skal de kunder der ikke bruger det, så opkræves ekstra penge? :-)

Jeg forstår din pointe - men altså - dem som vil (skal) bruge SSL, burde ikke have noget problem med at betale 100kr ekstra om året.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 5. Jun 16
Indlæg ialt: 56
Fra  Lighthouse Technology Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er egentlig fuldstændig enig Lucas, og jeg betaler selv gladeligt de få kroner et SSL cert koster. Men jeg er måske bare en jubel optimist, som håber på en fremtid hvor alle informationer der indsamles, beskyttes af SSL fordi jeg ved hvor let det er at opsnappe oplysninger uden dette. Jeg er dog også realist nok til at vide, at moster Anne's fotoalbum ikke får SSL lige foreløbigt, og er nok heller ikke så vigtigt ;) 

Tilmeldt 4. Oct 13
Indlæg ialt: 99
Fra  Medieland.dk Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

STRS:

Hej Aminoer Smile

Har set en masse steder, hvor man kan bestille SSL-certifikat.

Har hosting hos Meebox, men deres SSL certifikater er dyre i forhold til alternativerne. 

Har fundet noget der hedder BilligSSL.dk - er det noget nogen kan anbefale?

Jeg tror jeg gav 125 kr. hos meebox til www.medieland.dk, så det synes jeg ikke er dyrt.  Herudover så gør de det nemt at installere med guide og det hele. Det er for mig mere værd, end at sidde og bruge flere timer på det :-)
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Min hostingudbyder tilbød certifikat og opsætning 99$ om året for certifikat og vidst 25 $ for opsætning. - Jeg skulle ikke bekymre mig om noget.

Inmotionhosting.com hedder de ;)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lucas - Hosting4Real:

Der er godt nok også gået meget vand under broen de sidste 1293 dage Smile

LOL .. det havde jeg ikke set, gad godt vide hvordan den her gamle tråd er dukket op på mit feed :-/

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)