Hej Jeg har pt en bannerannonce kørende på et nyhedssite. (350x250 pixels) Annoncen har nu kørt i 2-3 uger og jeg syntes det var på tide at tjekke op på, hvordan den performede. Jeg fandt ud af at den kun generede en CTR på 0,16%. Det synes jeg er voldsomt i underkanten, i forhold til den pris jeg betaler for det. Jeg ringer derfor ind til dem og snakker med dem omkring, at jeg synes den underperformer. De siger så at min annonce faktisk klarer sig dobbelt så godt som deres normale gennemsnit, og at meningen med annoncen ikke så meget er at skabe trafik til mit site, men at jeg skulle se værdien i, at læserne stødte på mit navn igen og igen, og jeg dermed lå højere oppe i folks bevidsthed. Det er også meget fint, men da jeg sælger færdigretter på nettet, så tror jeg bare ikke på at ligge top of mind er lige så værdifuldt, som hvis man fx. solgte hårde hvidevarer. Summa summarum - jeg synes jeg betaler for meget! Hvad synes du? - og har du nogen ide om, hvad det generelle prisniveau på bannervisninger? mvh Simon |
Det generelle nivau, kan jeg ikke udtale mig om - men på mine netaviser har en bannerannonce ca 60.000 visninger pr måned (i alt på de to aviser) ctr er meget afhængig af annoncen, men ligger mellem 0.40 og 2.16 på de annoncer vi har på lige nu.