Hej Aminoer Jeg er ny her og på trods af at have læst en del interessante indlæg her på Amino, kunne jeg ikke finde svar på nogle af mine spørgsmål. Jeg håber nogen kan hjælpe mig med dem. Jeg har nu besluttet mig at undersøge, om der er en bæredygtig forretningside i at få designet og syet poser/tasker med en ny vinkel end der ses i markedet i dag. Der ser ud til at være fin interesse når jeg viser de designs jeg allerede har rundt omkring. Målgruppen er kvinder mellem 28 og 65. Men jeg har en udfordring med, at jeg selv skal få designet poserne her i Danmark, mens de skal produceres i udlandet for at omkostningerne er lave nok til at der kan skabes profit. Jeg har lidt udforinger med at finde producenter der kan give mig et konkret tilbud. Mit første spørgsmål er: Når poserne designes i Danmark er stoffet også valgt. Men hvordan ved jeg at de kan finde det samme stof i Portugal, Bulgarien eller Thailand? En anden ting er, at jeg til at starte med ikke vil producere for meget, så der er råd til flere varegrupper (gerne ned til 50 af hver eller færre i første sending). Mit andet spørgsmål er: Er det bedre at producenten ligger inde eller udenfor EU? Jeg overvejer Portugal eller Thailand. Jeg er stadig lidt usikker på om jeg skal sælge til butikkerne, da prisen kunne blive for højt op når butikkerne tager deres 3 gange profil så de ikke kan sælges. Det er lidt svært at vide for mig nu, for jeg ikke ved hvad det vil koste at producere. Jeg har flere designs klar, men kun et der er beskrevet i detaljen med mål, stof og billeder. Dette leder mig til mit sidste spørgsmål: Er der nogle af jer der kender en producent der kan sy kvalitet for rimelige penge og som kunne være interesseret i at sy 30-100 designs i meget små serier (til at starte med)? Der er måske nogle af jer der har erfaring med tekstil produktion i udlandet der kan hjælpe, det, at få et tilbud er næste vigtige skridt i processen. Mvh Kenn |
Hej Kenneth,
det kan jeg højst sandsynligt hjælpe dig med. Lyder ikke helt til du ved hvilken retning du gerne vil, ud over at få syet nogle poser.
Send mig en mail på mikkel@intnet.mu og lad os se på det, jeg har kontakt til en systue der ingen minimum kræver, samt stof kvalitet er ikke noget større problem hvis du er en smule flexible. Jeg kan finde en tilsvarende stock metervare hos http://www.groupesocota.com/about.html
Mvh Mikkel