Jeg ville meget gerne have en elbil, men det skal dælme fungere i min hverdag. Lad mig tilføje at mig og min familie har været med i Clevers elbiltest i 3 mdr, og så længe at rækkevidden ikke er på plads, så kommer der ingen penge i det herfra :) Det er ikke sjovt at skulle være pakket ind fra top til tå, duggede ruder fordi man ikke tør at bruge elvarmen af frygt for man ikke kommer hjem |
Ifølge TV2 har Better Place største værdi i nyere tid ligget i batteriskiftestationerne.
Det må have ændret sig siden andre konkurrenter kom på banen.
Ifølge TV2 havde Better Place 550 kunder; men kun 25 brugte batteriskiftestationerne!
Anyways, jeg har faktisk haft fornøjelsen at prøve en af deres biler.
Og det var en rigtig, rigtig fed oplevelse.
Og jeg kunne godt tænke mig en el-bil som den næste.
Men så er alt så også sagt.
De fleste her i tråden har allerede beskrevet nogle af de ting der er gået galt.
Jeg forsøgte også at skrive til dem for en del måneder siden; men fik et autosvar i hovedet.
Jeg skrev bl.a.:
Nogle af de bekymringer jeg har er:
Hvis jeg køber en dyr el-bil, så løber jeg en risiko – En STOR risiko.
Hvis jeg køber en normal bil, så kan jeg altid sælge den til en anden til markedspris.
Hvor står jeg med min investering, hvis Better Place lukker?
Det mixede ejerforhold omkring batterier er dybt forvirrende – det skræmmer mig.
Hvilken sikkerhed har jeg for ikke at ende op med et gammelt, dyrt udslidt batteri.
Hvornår kommer der en bil i den rigtige størrelse?
(Se størrelsen på flertallet af danske biler)
Osv.osv.
Før I / Virksomhederne tager tyren ved hornene og spørger,
hvad der holder folk tilbage fra at købe, så får I ALDRIG gang i salget.
Og så skal det naturligvis følges op af handlinger og nye spørgsmål indtil folk løber tør for indvendinger mod at købe.
Det er simpel marketing der skal til.
Og marketing starter med at lytte og ændre tingene på basis af tilbagemeldingerne til det virker.
Venlig hilsen,
Christian