Jeg tror mere på hybriderne end på elbilerne, af den simple årsag, at her har du rækkevidden. I min optik er det ikke bare at nok at købe en elbil til en 1/2 mio kroner (tesla) når du kan få en benzinbil til 85000 kr der kan løse opgaven bedre
Nu mener jeg så ikke at du kan sammenligne Tesla´en med en benzinbil til 85000 kroner. Du sammenligner vel heller ikke en AUDI A6 med en Peugeot 107?
De kan begge bringe dig fra A til B, men oplevelsen tæller vel også, medmindre at det blot er et "transportmiddel" og at du ikke har noget mod at bagagen er begrænset til din toilettaske.
Som I så mange andre sammenhænge så sker der en nedsivning af teknologi fra de øvre lag - dvs. den teknologi der gør at Tesla´en bliver rost til skyerne og rent faktisk har en rækkevidde på batterierne som holder hvad de lover, ja denne teknologi vil jo bliver overtaget og masseproduceret og dermed blive billigere.
Og til sidst har du så teknologien i en Ford, Peugeot, BMW, AUDI etc.
De kan begge bringe dig fra A til B, men oplevelsen tæller vel også, medmindre at det blot er et "transportmiddel" og at du ikke har noget mod at bagagen er begrænset til din toilettaske.
Det kommer an på hvad man skal bruge den til. Her hos os har vi en "Familiebil" med god plads til 4 mennesker og baggage ,samt en pendlerbil til 110000. Jeg kunne ALDRIG finde på at købe en elbil til 1/2 mio blot for at få lang rækkevidde, hvis mit behov kunne dækkes af noget der er væsentlig billigere
Så er vi som sådan enige, det er klart at hvis du har 2 mere eller mindre identiske biler, så skal du være entusiast for at smide de ekstra penge for at få bilen i el-udgave. Men det eneste du så kan sammenligne er jo så også selve transporten fra A til B - du kan jo ikke sammenligne på teknologi.
Man kan så håbe at vi en dag har en situation hvor du kan vælge den almindelige familiebil med den fornuftige rækkevidde på min. 500 km på el-drift uden at det nødvendigvis koster ekstra.
Personligt ville jeg være villig til at betale ekstra for en bil for at opleve de teknologiske landvindinger der er gjort på området fremfor "blot" en hidsig benzinmotor med turbo og steroider for at presse det sidste ud af brændstoffet.
Så er vi som sådan enige, det er klart at hvis du har 2 mere eller mindre identiske biler, så skal du være entusiast for at smide de ekstra penge for at få bilen i el-udgave. Men det eneste du så kan sammenligne er jo så også selve transporten fra A til B - du kan jo ikke sammenligne på teknologi.
Man kan så håbe at vi en dag har en situation hvor du kan vælge den almindelige familiebil med den fornuftige rækkevidde på min. 500 km på el-drift uden at det nødvendigvis koster ekstra.
Personligt ville jeg være villig til at betale ekstra for en bil for at opleve de teknologiske landvindinger der er gjort på området fremfor "blot" en hidsig benzinmotor med turbo og steroider for at presse det sidste ud af brændstoffet.
Alle har så travlt, bare vent og se det her er ikke andet end taktik, når en stor invester trækker sig kan det gå galt, men der står andre og venter på og komme ind men de har krav.
Der er jo ingen der kan se på forhånd når noget går galt, man skal tro på tinge, og aller snakker om grøn energi, når det så går galt siger alle HVAD SAGDE JEG, vågn op, det her er bare uheldigt når det går galt, det ikke et lille projekt det milliard projekt og det er kommet for og blive, bare vent og se mange af de invester der var på, er også på det nye projekt.
Ved lige nøjagtigt hvordan den her cd skal afspilles :)