Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af blandet bil--- hjææælp. hulk hulk

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 44
Fra  Regnskabsfabrikanten Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige tilføjede at der mht papegøjeplader så er det ikke afgørende for om bilen anvendes til blandet kørsel. Det afgørende er at den anvendes til både erhvervsmæssig og privat kørsel. Der er forskellige regler omkring hvordan og om det skal fremgå af bilen om den anvendes til blandet kørsel i form af papegøjeplader/klistermærke/ingen, hvilket som udgangspunkt afhænger af bilens alder.

Revision og regnskab til faste priser - www.regnskabsfabrikanten.dk

Fra Give
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 84
Fra  Ølhandleren Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du synes om god specialøl så klik ind på min shop Ølhandlerens netbutik.

Driller momsen eller skatten, så tag fat i mig. Jeg udfører bogholderi til konkurrencedygtige priser.

Tilmeldt 24. May 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til Rune og Regnskabsfabrikanten også..  meget godt det i skriver..

Ja det er en gulpladebil der er betalt moms af og det hele..  den er fra før juni 98. og skal derfor hverken have klistermærke, papegøjeplader eller cvr nummer på siden. den er også fritaget for 'misundelses afgiften' pga den alder.

Ja min konklusion må blive at føre kørebog ( i praksis skønne en rimelig % sats  ) og trække 100 % moms på driften.. 

mange tak alle sammen

jesper

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo en privat ejet bil, så kan moms af driften vel ikke trækkes fra ?

Hvis det er firmaets bil og der skal trækkes moms af driften. skal trådstarter vel beskattes af fri bil?

bb

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

bb:

Det er jo en privat ejet bil, så kan moms af driften vel ikke trækkes fra ?

Hvis det er firmaets bil og der skal trækkes moms af driften. skal trådstarter vel beskattes af fri bil?

JA jeg forstod den heller ikke, men kender ikke gulplade biler. Finder det bare mystisk at en privat momset gulplade bil som ejes privat kan trække momsen af al driften + give kørselsfradrag 3,83 for firma km. 

Jeg var med hvis det var firmaets - men tror ikke heller jeg forstår at alt moms - reparationer - alt - kan trækkes fra i firmaet på en privatejet bil. Kan regnskabs fabrikanten som svarede det om jeg husker ret, ikke lige forklare - lærer gerne

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

bb:

Det er jo en privat ejet bil, så kan moms af driften vel ikke trækkes fra ?

Hvis det er firmaets bil og der skal trækkes moms af driften. skal trådstarter vel beskattes af fri bil?

JA jeg forstod den heller ikke, men kender ikke gulplade biler. Finder det bare mystisk at en privat momset gulplade bil som ejes privat kan trække momsen af al driften + give kørselsfradrag 3,83 for firma km. 

Jeg var med hvis det var firmaets - men tror ikke heller jeg forstår at alt moms - reparationer - alt - kan trækkes fra i firmaet på en privatejet bil. Kan regnskabs fabrikanten som svarede det om jeg husker ret, ikke lige forklare - lærer gerne

vh

Jo, al moms på drift af en privat ejet papegøjepladebil kan fradrages i firmaet, hvis bilen anvendes mindst 1 km i firmaet årligt, og vejer under 3 tons, og firmaet har en omsætning på mindst 50.000 kr. årligt.

Det kan gøres samtidigt med, at man hæver 3,82 kr. skattefrit pr. kilometer kørt i erhvervsmæssig forstand (jf. kørebog).

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

jesper rene meldgaard:

så såvidt jeg kan se nu skal jeg

-trække fuld moms af driften

-lave kørebog ( eller skønne ) en procent sats. hvis det bliver for eks 60 % erhverv. kan jeg tage 60 % af de kørte kilometer og gange med 3.80 ( 2012 ) og trække det beløb fra i skat.

Er der nogen der er uenige i det ?

Hej Jesper,

Du kan trække fuld moms i firmaet på driften af bilen, også selvom du ejer bilen privat.

Du må ikke skønne en procentsats. Fordeling af kørsel privat/erhverv skabes jo ud fra kilometerne i kørebogen. På den måde behøver du ikke at skønne forbruget, da det jo er nemt at beregne.

Eks. du har kørt 10.000 km på et år, og de 7.000 har været erhverv. I så fald er den erhvervsmæssige kørsel på 7.000/10.000 = 70%.

Kørebogen skal jo laves uanset hvad, så du kan altid beregne den nøjagtige procentsats.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:
Jo, al moms på drift af en privat ejet papegøjepladebil kan fradrages i firmaet, hvis bilen anvendes mindst 1 km i firmaet årligt, og vejer under 3 tons, og firmaet har en omsætning på mindst 50.000 kr. årligt.

ja så den havde jeg fattet på dine fine indlæg om papegøjeplade - men her var det en gulplade - fuldt momset - og jeg vidste ikke at de samme regler som gælder papegøje også galt momsede gulpladebiler i privat eje - men det er måske naturligt nok

Så gul OG papegøje som overholder under 3 t osv har samme regel har jeg nu forstået

venligst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hansen
Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Har ikke lige noget med det her emne og gøre men der er ikke mulighed for skrive privat til dig og har oprettet 2 indlæg herinde idag uden og få svar :/

Kan se du er OK hård til det meste :)

:

Har idag fået godkendt min cvr registring og import godkendelse.

Men har lige et spørgsmål ang : import moms og alm salgs moms på varer til privat salg over webside

Eksempel :

Hvis jeg importere en varer fra Kina lad os sige
En mobil telefon

Køber den for 10000 kr uden moms ( der jo ikke moms på i Kina )
Så skal jeg betale importmoms dvs : 2500kr
Sælger den for 20000kr med moms så har jeg tjent 7500kr - dem skal jeg betale skat af 7500 - 2 ca. = 3750kr
Kan jeg så trække dem ud af firmaet og stikke i lommen

Eller er det af hele beløbet 20000? Har læst din blog men fatter det stadig ikke ? Ja er måske lidt tung i det hæhæ

Ps: er klar der er nogle udgifter til drift og told og importgebyr. Men det har jeg styr på er mere for og lave et simpelt regnskab så jeg kan forstå det.
Skal jeg betale af hele beløbet altså moms af ?

Mvh Jonas
Rahbek122@hotmail.com
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas :
ar ikke lige noget med det her emne og gøre men der er ikke mulighed for skrive privat til dig
Nej jeg har lukket for privat beskedder og synes vi skal lade denne tråd om bil beskatning i fred og ikke ødelægge den, men jeg ser om jeg opdager dine indlæg

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)