Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, er dette svindel?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

igang @ De burde være forpligtet til at kontakte alle de steder kortet er brugt................

Rigtig god ide - Du kunne jo prøve at forelægge det da det ikke burde være den helt store udfordring for Nets - hvis de altså ville....

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 16:25

Robert:
Okay jeg har ringet til NETS og fået bekræftet at det er svindel og at jeg skal holde mig langt væk fra den ordre.

Når leveringsadressen er i Danmark, sagde Nets så, at du skal kontakte politiet, eller gør Nets det pr. automatik? 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jesper Laugesen:
Rigtig god ide - Du kunne jo prøve at forelægge det da det ikke burde være den helt store udfordring for Nets - hvis de altså ville....

Jeg har talt med dem, i forbindelse med at vi selv fik dem til at spærre et Dankort der blev brugt lidt rigeligt. Den slags service har de bare ikke resurser til..(altså at kontakte deres betalende kunder)

Og det kan jeg til nød acceptere, da det er tidskrævende. Men så længe de ikke magter at lave deres systemer, så de giver en advarsel om at man er ved at trække penge fra et kort der er spærret, efter den godkendte transaktion, så synes jeg ikke det er urimeligt at forvente at de må tage kontakt til dem de ved er ved at blive snydt.

Og så er det vel også bare en bedre forretning at sende en regning på 250 kr. for at trække pengene tilbage, end det er at udvikle sikkerhed til sine betalende kunder. Hvis jeg på samme måde kunne vælge frit imellem om jeg vil have en indtægt eller en udgift, ville jeg nok også selv vælge indtægten. Desværre har jeg bare ikke monopol på et produkt, som ikke kan undværes :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 19. Jan 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:37

Juul:
Når leveringsadressen er i Danmark, sagde Nets så, at du skal kontakte politiet, eller gør Nets det pr. automatik?

De sagde ikke noget om hvad de ville gøre ved sagen, bare at det var et kort der bliver brugt rigtigt meget lige for tiden og at jeg ikke skulle røre ved det.

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 16:59
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tænkte bare at hvis politiet tog en tur ud på adressen, så var der måske en chance for at nogle Shops kunne få deres vare tilbage.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:11

jeg tror problemet ligger i, at fremgangsmåden netop er en norsk IP adresse hvor kortet bruges fra. Mit gæt - et bibliotek. Den danske adresse det skulle leveres til, vil oftest blive ændret - vi har bestemt at varen hellere skal sendes til malaysia eller hvad ved jeg. Det er en standard fremgangsmåde i snyd med kreditkort. Sælgere af danske ure kender det kun alt for godt.

Der er ikke en adresse i DK at køre ud til hvilket stemmer med at trådstarter ikke kan kontrollere den og ikke bruge telefonnummer til den. Rent fake og ingen dér at arrestere. De der gør dette her er styret fra langtbortistan og ved præcist hvordan de ikke kan spores + har nye kort hver gang en ting ikke lykkes og vare leverance ikke bliver accepteret til langtborte - ellers var det let at stoppe

Jeg fik stjålet designer møbler. Fandt dem i den blå avis 10 dage efter og ringede til politiet

Helt samme sag. Annoncen indrykket fra en IP på et offentligt bibliotek. Det tilknyttede telefon nummer tilhørte lukket taletidskort. Eneste måde at få kontakt var nu via DBA - og den foregik via computer som den slags jo gør i en type DBA chat - og fra forskellige biblioteker. Mødested angives ikke, der forhandles pris, og sagen overgik til forsikringsagent da politiet ikke må forhandle pris.

Han arbejde i en måned - forhandlede - de kunne mødes med den ene ting - de lå i byggerod, men hvis de bare kunne mødes ved Klampenborg station kunne hun tage lampen med. Næ næ der var ikke en lampe med, ÅH glemt, hvor dumt, jeg slå 1000 kr af vi mødes i morgen - alt sammen for at se om vejen var klar. Den endte dog godt for forsikringen.

Med kortsvindel over nets - altid som her - IP fra et andet land, og der er intet sammenhæng til den opgivne danske adresse, det er rent fiktivt, og derfor kan nets og politiet ikke stille noget op, for det kræver politi efterforskning på tværs af landegrænser, og kortet er ikke officielt men hacket - det europæiske spor slutter i blind IP adresse

Man kunne tro Nets og det internationale derimod kunne gøre et eller andet for at spærre de kortnumre der har været brugt, og mig bekendt gør de også det hver gang, men der kommer bare et nyt fake kort oppe hos den norske IP, som måske sidder som stråmand fra en i Nigeria. 

Der er ikke nogen at arrestere i DK i alle fald er min påstand

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 18:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jesper Laugesen:

igang @ De burde være forpligtet til at kontakte alle de steder kortet er brugt................

Nets har faktisk et økonomisk incitament til IKKE at forbedre sikkerheden. Butikken skal jo betale 200 kr (eller er det 250 kr nu?) til Nets for en indsigelse. Hvis kortet har være misbrugt i 100 butikker så har Nets altså lige skoret 20.000-25.000 kr på den konto....  lige ned i lommen. Så har de måske haft en eller anden underbetalt assistent (når nej 'Key Account Manager') til 120 kr i timen, til at bruge 15 min på at checke det hele så det er minus 30 kr.

Ka'ching!

Hvad så hvis kortet er misbrugt i 300 butikker?  så er vi oppe i 60-75.000 kr. (minus de 30 kr)

Altså, jo mere kortet misbruges jo mere tjener Nets. Fed forretning.

Det er det samme med Visa/MC/Amex og alle de andre, her er der tilsvarende indsigelsesgebyrer og det er højst sandsynligvis derfor at sikkerheden fortsætter med at være så ringe, der er penge i lortet! 

Stof til eftertanke..

Mvh.

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1129
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 19:07

Ja, det med at være vågen efterhånden, og jeg har selv lige de sidste par dage modtaget et par store ordre fra Norge, som jeg stadig undersøger om jeg skal ekspederer - indtil videre peger pilen nedad.

Jeg ringer til kunden hvis jeg er i tvivl efter nogle dage, og hvis det er en reel kunden, så bliver de faktisk glade om meget imponeret over vi tager kortsikkerhed seriøst, og telefon tjekker hvis vi er i tvivl. - en svindler reagere tit aggressivt og bliver sur over at varen ikke er sendt endnu, hvilket jeg har oplevet flere gange, og så er det bare med at afvise denne ordre.

Mange svindelordre, bliver også fulgt op af en mail fra kunden meget hurtigt efter at have lagt ordren, hvor de spørger om den er sendt, og de skal bruge den hurtigt - vær varsom på dette også. 

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 19:54

MaxJensen:
Så har de måske haft en eller anden underbetalt assistent (når nej 'Key Account Manager')

Hahahah! Big Smile

Men ja, desværre enig. Man er som shopejer på herrens mark, snydt og bedraget, og skal ovenikøbet betale NETS for ulejligheden Tongue Tied

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 11:35

Der er ikke en adresse i DK at køre ud til hvilket stemmer med at trådstarter ikke kan kontrollere den og ikke bruge telefonnummer til den. Rent fake og ingen dér at arrestere. De der gør dette her er styret fra langtbortistan og ved præcist hvordan de ikke kan spores + har nye kort hver gang en ting ikke lykkes og vare leverance ikke bliver accepteret til langtborte - ellers var det let at stoppe

Hvilken ide skulle der så være med at bruge Credit Card hvis de ikke kan få leveret deres "bytte"? 

Som jeg læser det, er det kun telefonnummer som ikke kan findes, og hvis det med taletid, så er der jo ikke noget navn på. De skal jo have mulighed for at hente det bestilt, derfor er jeg sikker på det er en såkaldt poste restante plads og de står ikke på krak, degulesider osv. de er "interne" lager plads, for DHL, UPS osv. 

Jeg har handlet i en webShop, som kig konkurs 10 dage efter bestilling, den kurator som havde opgaven, fandt 60 stk. Tablet på en såkaldt poste restante plads, ved et af de store fragt firma, så lur mig om ikke det er den metode de bruger, for man har jo kun adgang til disse steder, gennem et "mærke". 

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)