Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du som iværksætter fået en fair behandling i din bank?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle
Jeg kunne godt tænke mig at høre generelt herinde blandt iværksættere hvilken erfaring i har med jeres bank eller andre banker.

Håber du vil deltage og give din erfaring til kende.

Har du fået afslag på lån til din iværksættervirksomhed?

• Jeg har fået afslag! (11,1%)
  • Ingen afslag. Fik hvad jeg havde brug for. (88,9%)
  • Totalt antal stemmer: 9
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:20

som du sikkert gætter har jeg ikke haft afslag - og formentlig vil afslagsprocenten være størst blandt de yngste og mindste af de nye - og så kan et afslag jo iøvrigt være fair hvis man vil låne uden sikkerhed og uden at kunne overbevise banken i mine øjne. Surt men fairSmile

MEN - jeg tror ikke din afstemning virker, ikke hos mig i alle fald, og jeg tror det var samme sag med en anden afstemning for nyligt - man kan trykke lige så meget man vil, men der registreres ikke en stemme (ikke for mig i alle fald) -edit - jeg tror knagme den virkede nu alligevel efter jeg gik ind i editSurprise

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:22

Jeg har altid fået en fair behandling :-)  Har dog skiftet bank, da jeg ikke følte min tidligere bank gav mig den sparing, som jeg havde behov for.

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:34

Æv. Nej. Det kan jeg da godt se. Det virker ikke med den afstemning.

Ja et afslag kan både være velbegrundet og forståeligt men også det modsatte.

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 17:59

Bankfolk kan ikke lide overraskelser. Det er en tyk generalisering, men hvis du vil have succes i banken som iværksætter er mit bedste råd, at give din bank informationer om status, fremtiden og udviklingen før din bankrådgiver spørger efter informationerne. Negative udsving skal følges op af noter om årsag, og tiltag til at komme efter den forsømte omsætning eller indtjening.

Mvh

Holger

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 18:38

Holger:

Bankfolk kan ikke lide overraskelser. Det er en tyk generalisering, men hvis du vil have succes i banken som iværksætter er mit bedste råd, at give din bank informationer om status, fremtiden og udviklingen før din bankrådgiver spørger efter informationerne. Negative udsving skal følges op af noter om årsag, og tiltag til at komme efter den forsømte omsætning eller indtjening.

Mvh

Holger

Det er jeg enig i. Dog vil jeg mene rigtig mange har deres præsentation og forretningsplan i orden når de går i banken.
Det er ihvertfald det jeg vil antage fremfor det modsatte.
For selvfølgelig får man ikke finansiering og lyttende ører hvis man ikke har forberedt sig uanset om det er i en bank eller andet sted man tropper op. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 20:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har aldrig haft problemer med banken hverken privat eller i firmaet, men det hænger måske sammen med vi startede op for opsparede penge og ikke skulle låne. Vi bruger ikke nogen af bankens ydelser, udover vores netbank.

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 21:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Synes det er lidt sjovt at overskriften spørger om Man har fået en fair behandling og afstemningen på om man har fået afslag....

Dvs et afslag er ikke fair?

Anyway, jeg har ikke noget problem med min bank. De stiller nogle krav til mig, og det er de også i deres gode ret til, hellere det end en bank der lader mig gældsætte mig for langt mere end jeg nogensinde vil kunne betale tilbage.

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:55

MEN - jeg tror ikke din afstemning virker, ikke hos mig i alle fald, og jeg tror det var samme sag med en anden afstemning for nyligt - man kan trykke lige så meget man vil, men der registreres ikke en stemme (ikke for mig i alle fald) -edit - jeg tror knagme den virkede nu alligevel efter jeg gik ind i editSurprise

vh

Samme her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59

Vi fik aldrig afslag privat, men da vi ville have et par almindelige indlånskontoer til erhverv så kom der afslag, ganske ubegrundet.. Eller begurndelsen var, citeret direkte fra email "Vi er ikke forpligtiget til at tilbyde en konto til erhvervskunder  på samme måde, som man er på privat. Med baggrund heri ser vi os desværre ikke i stand til at tilbyde jer en erhvervskonto."

det kommer nok ikke som nogen overraskelse, at der ikke gik mange bank dage før vi havde flyttet samtlige bank forretninger andet steds.

Jeg forsøgte også at snakke med vores privat-bankrådgiver først - som også forsøgte at snakke med erhvervsafdelingen, men vendte tilbage med at de ikke var til at hugge eller stikke i.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)