Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af lagringsmedier

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alles zu sammen!

Jeg går rundt og overvejer opstart af en webshop, hvor jeg vil tilbyde data lagringsmedier, dvs. interne/eksterne harddiske, USB sticks, CD/DVD'er, kort mm.

Jeg vil selvfølgelig starte stille og roligt, skridt for skridt, fx starte med at sælge den ene type produkter, som kunne give en sådan omsætning, der kunne gøre det muligt at udvide sortimentet. Jeg laver lige pt. markeds/brancheanalyser, men jeg ville meget gerne høre fra med erfaring herindefra lidt om markedet - om der er nogen god avance i det, om forholdene på markedet mm. Altså - jeg vil nødig spilde tid og penge, men tanken om egen webshop er både vildt spændende og fristende, hvorfor jeg bare må gøre noget for at få gang i det.

Jeg er erhvervsjuridisk/erhvervsøkonomisk studerende på CBS, så jeg har også lært en del teori, som jeg må bare afprøve i det virkelige liv.

Jeg har blandt andet kigget lidt på Atea som potentiel leverandør, men jeg kigger også andre steder som fx Tyskland og UK.

Jeg glæder mig til at høre fra jer! ALLE input vil være velkomne! Skriv noget også selvom du ikke har noget at skrive :)

mvh profitman

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, der er generelt en lav avance inden for IT branchen, bl.a. på grund af hård konkurrence. Jeg ved dog at du kan få en høj avance hvis du kører med ubrandede usbsticks - men hvordan kvaliteten så er, skal jeg ikke kunne sige.

Resten kan jeg ikke udtale mig om, desværre.

Tilmeldt 29. Nov 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener du med ubrandede USB-sticks og hvorfra ved du det :) ?

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Med ubrandede mener jeg at det ikke er f.x. "Kingston" usbnøgle, men "hungabunga" fra Kina. Jeg ved det fordi jeg kender en som bestilte nogle meget meget billige nogle hjem en gang :)

Tilmeldt 29. Nov 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville egentlig gerne bestille noget indenfor EU. Tror du ikke, det kunne betale sig, så man evt undgår told og alle mulige afgifter?

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke med usb sticks, men jeg ved at rigtig meget elektronik produceres i Kina, ikke kun på grund af deres lønninger, men fordi at Kina er den eneste nævneværdige producent af nogle "sjældne mineraler" som benyttes i produkterne, og Kina har ved lov forbudt eksport af de mineraler, men ikke produkter der indeholder dem, og det er som med alt andet billigst at købe så langt tilbage i leddene som muligt.

Jeg kender dog ingen grossister eller lign. i EU som sælger dem, men prøv på Google, så burde der komme noget frem.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)