Hej alle Amino'er, Den anden dag sad jeg på chatten, og blev spurgt af Eric aka Seiven - Tekstspot.dk hvorfor jeg egentligt havde startet virksomhed, og hvad formålet var. Og jeg vil egentligt spørge jer om det samme:
For selv at svare: Hvorfor blev jeg iværksætter? Jeg har altid godt kunne tænke mig at have egen virksomhed, og have kontrol over de ting der sker, samtidig ville jeg gerne lære en masse, hvilket man gør med sin første virksomhed man laver, og have muligheden for at tjene penge på det man nyder at lave. Personligt er mit formål ikke at leve af det, ihvertfald endnu, af samme grund satser jeg ikke alt, på det, men jeg tager det lidt som en hobby (Dog stadig meget seriøst). Hvis jeg får kunder, er det selvfølgelig godt, men hvis jeg ikke får nogle - så rent økonomisk har jeg stadig muligheden for at klare mig, i sidste ende, det vigtigste for mig er, at prøve at levere en fantastisk service, om jeg har stort overskud eller ej, betyder egentligt ikke noget for mig. Hvorfor arbejder jeg med det jeg gør? Da jeg fik smag for alt det teknisk, kendte jeg en, hvor jeg blev hosted, og jeg havde utrolig meget kontrol om hvad der skete, og hvordan tingene virkede, og jeg nød egentligt at hvis der var noget jeg ville teste havde jeg muligheden. Jeg har få gange været hos andre hosting selskaber (hovedsagligt uden for Danmark), og dem jeg prøvede var jeg meget skuffet, så da venskabet gik galt mellem mig og ham den anden, valgte jeg at købe min første egen server - sætte den op, og smide 2 sider på jeg hostede, tilbage i tiden - og jeg nød egentligt det jeg lavede, derfor valgte jeg at begynde at tage det mere seriøst - og derfor arbejder jeg med hosting idag, fordi jeg syntes det er et fedt projekt. Hvor fik jeg inspiration fra? Det stammer tilbage fra den ven jeg havde - jeg syntes det var virkelig sejt det han lavede, og jeg ville gerne gøre det samme, så han er min store inspirationskilde, både ang. hosting verdenen, men også ang. programmering. Så tak til ham! Men hvad med jer? |
jeg har tidligere været iværksætter, og jeg må sige min hovedinspiration var at få mere tid og frihed. Det skete dog ikke lige i første omgang, så pt er jeg lønmodtager :)