Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor blev du iværksætter?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er,

Den anden dag sad jeg på chatten, og blev spurgt af Eric aka Seiven - Tekstspot.dk hvorfor jeg egentligt havde startet virksomhed, og hvad formålet var.

Og jeg vil egentligt spørge jer om det samme:

• Hvorfor blev du iværksætter?
  • Hvorfor arbejder du præcis med det som du gør?
  • Hvor fik du inspiration fra?

For selv at svare:

Hvorfor blev jeg iværksætter?

Jeg har altid godt kunne tænke mig at have egen virksomhed, og have kontrol over de ting der sker, samtidig ville jeg gerne lære en masse, hvilket man gør med sin første virksomhed man laver, og have muligheden for at tjene penge på det man nyder at lave.

Personligt er mit formål ikke at leve af det, ihvertfald endnu, af samme grund satser jeg ikke alt, på det, men jeg tager det lidt som en hobby (Dog stadig meget seriøst). Hvis jeg får kunder, er det selvfølgelig godt, men hvis jeg ikke får nogle - så rent økonomisk har jeg stadig muligheden for at klare mig, i sidste ende, det vigtigste for mig er, at prøve at levere en fantastisk service, om jeg har stort overskud eller ej, betyder egentligt ikke noget for mig.

Hvorfor arbejder jeg med det jeg gør?

Da jeg fik smag for alt det teknisk, kendte jeg en, hvor jeg blev hosted, og jeg havde utrolig meget kontrol om hvad der skete, og hvordan tingene virkede, og jeg nød egentligt at hvis der var noget jeg ville teste havde jeg muligheden.

Jeg har få gange været hos andre hosting selskaber (hovedsagligt uden for Danmark), og dem jeg prøvede var jeg meget skuffet, så da venskabet gik galt mellem mig og ham den anden, valgte jeg at købe min første egen server - sætte den op, og smide 2 sider på jeg hostede, tilbage i tiden - og jeg nød egentligt det jeg lavede, derfor valgte jeg at begynde at tage det mere seriøst - og derfor arbejder jeg med hosting idag, fordi jeg syntes det er et fedt projekt.

Hvor fik jeg inspiration fra?

Det stammer tilbage fra den ven jeg havde - jeg syntes det var virkelig sejt det han lavede, og jeg ville gerne gøre det samme, så han er min store inspirationskilde, både ang. hosting verdenen, men også ang. programmering. Så tak til ham!

Men hvad med jer?

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 4
Fra  Holmris Online A/S Skrevet kl. 08:49

jeg har tidligere været iværksætter, og jeg må sige min hovedinspiration var at få mere tid og frihed. Det skete dog ikke lige i første omgang, så pt er jeg lønmodtager :)

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 08:55

Jeg har altid haft interesse for at tegne, en dag besluttede jeg mig for at gøre det for kunder, idag er jeg freelance grafiker.

Jeg tager det stille og rolig prøver at lærer så meget man nu kan.

Inspiration fra selve livet, jeg ville gerne udrette noget for mig selv. Noget som jeg selv helt fra bunden bygger op, ja det tager tid, men resultatet bliver også bedre lige netop af den grund :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 50
Fra  www.e-cigaret-butik.dk Skrevet kl. 10:56

Jeg blev primært fordi jeg elsker at skabe nye ting - og kan lide drivet omkring det.

Har dog stadig et normalt job ved siden af, da jeg syns risikoen er lidt høj uden :)

Bestil din e-cigaret hos e-cigaret-butik og få super gode tilbud på både e-cigaretter og e-juice.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lucas - Hosting4Real:
Hvorfor blev du iværksætter?

For at kunne flytte spændene steder hen, først var det et år 1100 km oppe i Sverige, og bor nu fast i Indonesien på tredje år. Herude er det svært at finde et job som er godt nok betalt til at man har råd til sundhedsforsikring, visum osv., så her er det næsten nødvendigt at skabe noget selv.

Ved at blive selvstændig indenfor mit felt, som er SEO og projektledelse, kunne jeg bosætte mig i Indonesien og fortsætte med at arbejde for danske kunder, hvilket er helt perfekt, på nær tidsforskellen som gør at jeg går meget sent i seng og står meget sent op.

Lucas - Hosting4Real:
Hvorfor arbejder du præcis med det som du gør?

Fordi det er det jeg er bedst til. Der er mange der tilbyder alle mulige ydelser, de faktisk ved meget lidt om, men de holder aldrig særligt længe, og hvis de gør, får de sjældent en rigtig god forretning. Det er i øvrigt også meget sjovere at arbejde med ting man er god til, da man altid kan tilføre andre værdi, og ikke sidder og kager rundt i tingene.

Hellere sige nej til en opgave, man ikke er kompetent til at løse, end sige ja og fejle.

Lucas - Hosting4Real:
Hvor fik du inspiration fra?

Jeg får masser af inspiration til mit arbejde i hverdagen, bl.a. her på Amino, men også på linkedIN og G+, men dengang vi startede WebCoders op på fuld tid, havde vi ikke nogen egentlig inspiration, ikke som jeg husker det i hvert fald. Det var mest bare drømmen om at kunne arbejde overalt i verden med en internetforbindelse og en bærbar.

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 249
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 11:11

Jeg følte mig direkte snydt for at være ærlig. Som lønmodtager får du måske 20.000 for at knokle din røv ud af bukserne, og hvis du ikke knokler din røv ud af bukserne får du 20.000. Hvorfor ikke få hvad man fortjener.

Jeg arbejder med det jeg brænder for og elsker og får penge for det. Penge motiverer mig, men det at udføre et godt stykke arbejde og føle at der var en god grund til at man gjorde det er hvad det handler om for mig. Tilfredse kunder der roser en var ikke højdepunktet på dagen da man var lønmodtager. Nu er det himmelsk at kunne udføre et godt stykke arbejde.

Jeg finder meget af min inspiration fra Amino og specielt fra Thorborg. 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 11:38

Lucas - Hosting4Real:

Og jeg vil egentligt spørge jer om det samme:

• Hvorfor blev du iværksætter?
  • Hvorfor arbejder du præcis med det som du gør?
  • Hvor fik du inspiration fra?

Fordi jeg var træt af chefer der tog dårlige og forkerte beslutninger. De ville ikke høre på deres medarbejdere, kun hvad de selv mente var det rigtige. Har oplevet det i så mange virksomheder efterhånden.
Jeg har været i virksomheder, hvor lederne syntes der var "Åh så travlt", men flere medarbejdere sad uden deciderede opgaver. Men det var fordi at de selv holdte på opgaverne og ikke gav slip på dem.
Det sjove er at selvsamme firmaer ofte "klager" over at de ikke kan tiltrække kompetente medarbejdere.

Inspirationen har jeg fået fra selvsamme firmaer. Løs behovet på en nemmere, hurtigere, bedre og billigere måde.

Jeg arbejder med IT fordi det er det jeg synes er sjovt. Det kunne have været meget andet, men nu havnede jeg for mange år siden i branchen.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)