Ikke hvis men når - for du må slet ikke importere varer fra uden for EU til videresalg uden at være registreret virksomhed med IMPORTØR REGISTRERING - Du må godt få vareprøven hjem uden - og som beskrevet så beder man leverandøren tydeligt mærke den SAMLE - NO COMMERCIAL VALUE og f.eks. klippe et hak i ærmet - så er den jo ikke anvendelig. Da en del kinesere er venlige mennesker der sender selv dyre ting som enten gave fra onkel Joe - eller som prøve uden værdi, så er det vigtigt at de har dit CVR tydeligt på pakken (af hensyn til moms fritagelse) og at told kan pakke den ud og se, at den enten er stemplet eller skrevet med tusch på den SAMPLE eller klippet i, for ellers vil de let kunne tro, det bare er smart for at slippe uden om told/moms - så bøde CVR på og mærking sample eller klip
Tolden når du så begynder den egentlige import vil afhænge af hvad det er for tøj og du skal som importør ansvare for at ha ret told tarif nummer. Som registreret med import og moms skal du ikke betale nogen moms - men derimod bogføre og indberette erhvervelsesmoms som du kan læse om her i MOMS VED IMPORT
VH
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ordret står følgende om det emne de relaterer til :
EU-Domstolen har i en ny dom præciseret, at den momsmæssige behandling af gratis vareprøver skal afgøres på baggrund af den kommercielle hensigt bag hver enkelt udlevering.
Det vil således fortsat bero på en konkret vurdering, om der i det enkelte tilfælde er tale om en vareprøve.
DVS. tolderen skal godkende den vareprøve efter han har slået hul på den. Hvis der tale om en enkelt thirst vil jeg ikke sige, at du ikke bliver fritaget for den.
Men hvis vi snakker om varer der overstiger 1000 kr, har jeg mine tvivl om de vil godkende dem, men som sagt er det en vurderingssag, jeg kan kun referer direkte til lovgivningen.
Jeg er ikke i tvivl om at de skal godkende den hvis den er tydeligt sendt til CVR - tydeligt mærket SAMLE OF NO COMMERCIAL VALUE - STAMPED SAMPLE eller lignende og man ved udpakning kan se, at der er skrevet SAMPLE hen over T-shirten - ellers skal man bestemt klage
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
enig - man skal ha nok CVRsom jeg også havde med - Jeg TROR dog faktisk ikke man behøver importregistrering for en SAMPLE OF NO COMMERCIAL VAULE -men da krydset i importregistrering jo ikke koster ekstra, så ville jeg da nok tage en registrering med - og en eksportregistrering med det samme, det gør det lettere hvis man siden skal returnere varer
vh
Endelig kan man i dette tilfælde også bruges toldvejledningens regler om "Varer, der indføres med henblik på undersøgelse, analyse eller afprøvning" til at opnå både told- og momsfrihed.
Endelig kan man i dette tilfælde også bruges toldvejledningens regler om "Varer, der indføres med henblik på undersøgelse, analyse eller afprøvning" til at opnå både told- og momsfrihed.
/Henrik
Jeg synes du forvirrer folk med dine indlæg, var det ikke en bedre ide at forklare hvad du mener med alle dine indlæg, vi snakker om privat og cvr registreret virksomheder.
Jeg synes du forvirrer folk med dine indlæg, var det ikke en bedre ide at forklare hvad du mener med alle dine indlæg, vi snakker om privat og cvr registreret virksomheder.
Sjovt nok min opfattelse af dine indlæg. Jeg taler såment også om cvr.registreret virksomheder. Udgangspunktet for praksis omkring vareprøver mv. der tges hjem findes i toldvejledningen, som er den praksis som SKAT arbejder efter - og som stort set har været uændret siden 1986.
Trådstarter vil have svar på om han kan spare moms og told på hjemtagelse af vareprøver ved at lade sig reigstrere.
Der er svaret at det er muligt at få vareprøver hjem UDEN told og moms på de betingelser der er nævnt.
og ALTERNATIVT
kan trådstarter undlade at kalde det en vareprøve og med udgangspunkt i sammevejledning sige at t-shirten er et til brug for nærmere undersøgelse mv og dermed også undlade at betale moms og told. T-SHIRTEN tages formentlig hjem med henblik på at undersøge og evt. afprøve kvaliteten.
Det korte af det lange her er to forslag til hvordan trådstarter kan få sine "prøver" hjem uden at betale moms og told!
Sjovt nok min opfattelse af dine indlæg. Jeg taler såment også om cvr.registreret virksomheder. Udgangspunktet for praksis omkring vareprøver mv. der tges hjem findes i toldvejledningen, som er den praksis som SKAT arbejder efter - og som stort set har været uændret siden 1986.
Trådstarter vil have svar på om han kan spare moms og told på hjemtagelse af vareprøver ved at lade sig reigstrere.
Der er svaret at det er muligt at få vareprøver hjem UDEN told og moms på de betingelser der er nævnt.
og ALTERNATIVT
kan trådstarter undlade at kalde det en vareprøve og med udgangspunkt i sammevejledning sige at t-shirten er et til brug for nærmere undersøgelse mv og dermed også undlade at betale moms og told. T-SHIRTEN tages formentlig hjem med henblik på at undersøge og evt. afprøve kvaliteten.
Det korte af det lange her er to forslag til hvordan trådstarter kan få sine "prøver" hjem uden at betale moms og told!
/Henrik
Jeg tror brugeren har fået svaret, vi behøves ikke at gentage vores svar overfor ham, han definerer 2 ting at være registreret og ikke registrere sig for at spare moms og tolden.
Jeg synes du skal læse dit indlæg igen, hvis du forstår den er det jo fint, men jeg har svært ved at forstå hvad du skriver fortsat.