Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt JOB som som telefonsælger? Hjælp til start?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Tejohn også skriver, så skal din "sludder for en sladder" være relevant.. Hvis du skal snakke med en kunde flere gange, så skriv nogen ting ned som du kan spørge kunden om når du snakker med vedkommende igen, fx hvis kunden siger at de skal til bryllup og dermed ikke har tid til at snakke - så spørg om hvordan det gik når du ringer til kunden igen!

Det viser interesse, skaber tillid og gør at kunden gerne vil snakke med dig..

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mick Hansen:
5: Stil ledende spørgsmål og bed gerne kunden om at uddybe.

Jeg går ud fra, at du mener "åbne spørgsmål"? Wink

Fra Valby
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 109
Fra  www.adwise.dk Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er korrekt ;)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 21. Jun 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fået rigtig mange brugbare råd, men det er mindst ligeså vigtigt, at finde ud af om du har en indre sælger. Jeg vil våge at påstå at sælgerfaget kan være svært at lære, men muligt at forbedre.

Jeg har arbejdet som facer (irriterende type som stopper folk på gaden) og phoner i snart to år. Jeg elsker det, og har lært meget af det. Samtidig har jeg haft flere kollegaer, som ikke kunne klare jobbet grundet de mange afvisninger og tilsvininger. Nogle er kørt hel ned på det - og det er et job aldrig værd! Husk det skal være sjovt. Den potentielle kunde kan mærke om du "nyder" det.

Jeg tror at nøgleordene er:

- Selvmotivation - jeg ser det fx som et spil - hvad jeg skal gøre, så du siger ja.

- Glæde/smile gennem telefonen

- Få kunde til at bekræfte dig/dit produkt (fx ved ledende spørgsmål "er det ikke smart?" "lyder det ikke godt?" "er det ikke forfærdeligt?").

- Bekræft kunden og FLIRT FLIRT FLIRT om det er en mand som kvinde

- Kend dit produkt og dine egne grænser

- Aldrig vær smart eller arrogant! - heller ikke selvom kunden er det. Husk at du er ambassadør for din arbejdsgiver. Et salg som ikke går igennem i dag, går måske igennem i morgen :-)

Selvtillid er godt, da det kan mærkes af kunden og skaber troværdighed. Det kommer med tiden.

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 115
Fra  Pro-Speciale.dk Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder til dagligt med telemarketing og er indehaver af Pro-Speciale.dk

Du kan få et kursus afholdt i telefonsalg der går ind omkring kommunikationsfaser og teknikker for at effektiviserer dine evner.

På denne side kan du læse om kursusindholdet og kan afholdes i jeres virksomhed - www.Pro-Speciale.dk/kursus-telefonsalg

 

Jeg vil gerne give et par råd med uden at det koster dig noget:

- Præsenter dig høfligt med navn og virksomhed.

- Væk interessen hos kunden inden 30 sek.

- Præsenter dit koncept, men kom med små pauser.

- Lad kunden svarer på spørgsmål i løbet af samtalen.

- Skab en troværdighed og tryg følelse hos kunden.

- Lad det ikke blive en salgstale der kører ud i et.

- Begynd ikke at presse kunderne til noget du kan mærke de ikke har lyst til.

- Giv en god kundeservice.

 

Med venlig hilsen

Lasse - Pro-Speciale

Salgskurser i mødebooking og telefonsalg - Pro-Speciale.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest tillykke med jobbet! :-)

Jeg vil da gerne dele lidt ud af mine begrænsede erfaringer. Jeg arbejdede af nød som telefonsælger nogle måneder for mange år siden. Det var ikke nogen specielt behagelig oplevelse i sig selv, men jeg lærte en masse. I dag har jeg ingen problemer I at afløse på telefonen en dag eller to.

Vær dig selv. Prøv at lade være med bare at kopiere andres teknikker. Find din egen rytme og din egen facon.

For mit vedkommende kom mit gennembrud, da jeg begyndte at bilde mig selv ind at personen jeg ringede til var min ven - og ikke nogen jeg skulle sælge noget til. Jeg smækkede benene op på bordet, lænede mig så langt tilbage at stolen var ved at vælte bagover og glædte mig til en sjov og spændende samtale. Jeg gjorde meget hurtigt klart hvem jeg var og hvad jeg ville sælge, men slog så lynhurtigt over i bare at tale med kunden - OM kunden. Spurgte til deres forretning, deres liv generelt og blev venner med dem. Jo mere information jeg havde, jo lettere var det at sælge noget - og jo bedre venner vi blev, jo lettere havde kunden ved at sige ja.

Derudover gjorde jeg meget for at læse kunden. Snakkede kunden kun business, så snakkede jeg priser. Bandede kunden meget, så bandede jeg som en sømand på druk - mens jeg naturligvis stadig holdt jeg fast i at jeg styrede samtalen.

Lad være med at lyde desperat - det scorer man sgu ikke på. Det shit du sælger sælger sig selv. Udstrål det.

Og nåja. Smil! Smil for satan, det kan høres om nogen smiler.

Well. God fornøjelse!

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)